Wilhelm schreef:Het feit ligt er wel dat dit verschil in visie op de Heilige Doop zo duidelijk naar voren kwam in de besproken Daniël.
Met ds Verschuure aan de ene kant en de andere scribenten die anders over de Heilige Doop schreven.
Nog even over deze uitspraak. Ik probeer telkens in deze topic naar boven te krijgen wat het verschil dan is. Ik heb daar geen antwoord op gekregen:
Jij reageert niet inhoudelijk en komt gewoon nogmaals met die stelling. Waar blijkt dat dan uit? Zeg nou eens vanuit de Daniel wat de verschillen precies zijn. Wat zegt ds. Driessen nu eigenlijk
wezenlijk anders dan ds. Verschuure?
Huisman reageert een paar keer en als ik hem vraag naar de verschillen binnen de GG neemt hij weer afscheid zonder een antwoord te geven.
Tiberius heb ik inmiddels ook een aantal malen wat gevraagd en geeft een mistig antwoord zonder een concrete aanwijzing waar het verschil in zit.
Luther stelt een wedervraag en geeft vervolgens ook geen antwoord.
DDD komt met een antwoord, heeft hij beloofd.
Ik snap best dat iedereen die kennis niet paraat heeft, maar stellig beweren dat er (enorme) verschillen bestaan en vervolgens dat helemaal niet kunnen aantonen gaat er bij mij niet zo in.
Deze Daniël heeft op dit forum wat losgemaakt. Sommigen zijn er bovenop gedoken (ik kreeg van iemand een PB dat deze uitgave wel gevolgen zal hebben) om de verschillen nog eens uit te vergroten. Ik denk dat het wel meevalt. Natuurlijk zijn er verschillen in toonzetting en nuances, dat is vanouds al zo maar ga me niet vertellen dat deze uitgave een leerverschil blootlegt. Daar ben ik niet van overtuigd.