Ik weet niet wat er geknipt is, ik wil ook geen lijstje met ds'en die het met ds. Verschuure oneens zouden zijn maar ik wil toch wel graag weten of er echt predikanten in de GG zijn die het tegendeel vertellen van wat ds. Verschuure naar voren bracht in de meditatie, aan de hand van citaten/publicaties.
Tiberius zei in het begin van deze discussie dat hij 'in de lijn staat van ds. Driessen, van Aalst e.a.'. Dat zou kunnen impliceren dat deze predikanten wat anders zeggen dan ds. Verschuure.
Een citaat van ds. van Aalst uit diezelfde Daniël:
ds. Van Aalst schreef:Jouw naam is verbonden met de naam van de Drie-enige God. Jouw naam werd uitgeroepen onder de bediening van het genadeverbond. Daaruit blijkt dat de Heere bijzondere bemoeienis met jou heeft. Jij mag opgroepen onder de verkondiging van vrije genade. Zul je zuinig zijn op deze uitwendige band? En zul je bedelen om de innerlijke wezenlijke band?
Eigenlijk zegt ds. van Aalst hier precies hetzelfde als wat ds. Verschuure zegt in de meditatie:
ds. Verschuure schreef:Wij zijn door geboorte uit christelijke ouders en door onze doop door de Heere afgezonderd van de wereld. En dat brengt vooral dit grote voorrecht met zich mee, dat ik een Bijbel heb waardoor de Heere tot mij spreekt. (...) Laat je bede als gedoopte dan zijn, (...) bedelend op je knieën: Heere werkt U, onverdiend, Uw genadewonderen, ook in mij!
Volgens mij is het verschil meer in de manier van uitdrukken als dat er werkelijk een theologisch verschil zou zijn. Ik heb het tegendeel nog niet langs zien komen, namelijk. (Nogmaals, op het pleiten na)