Lijsttrekkers op de radio ( OOK SGP!!!!)

Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

OK Robert, maar veel mensen kiezen toch CDA omdat ze van mening zijn dat het een chrsitelijke partij is. Zij zien het verschil tussen C en CD niet. Ik denk dat daarom de Christenunie en de SGP het CDA op de C aanspreken.
Em.

Bericht door Em. »

Vanmiddag was van der Vlies op de radio bij stand.nl. Je kon reageren op de stelling : de SGP moet in de regering. Als je een verhitte discussie wil moet je ff naar http://www.stand.nl surfen.
appie21

Bericht door appie21 »

klik HIER !!!! om hem rw beluisteren..

P.s je moet wel real player hebben...

ik vond het een zeer mooi boeiend gesprek...
Robert

Bericht door Robert »

OK Robert, maar veel mensen kiezen toch CDA omdat ze van mening zijn dat het een chrsitelijke partij is. Zij zien het verschil tussen C en CD niet. Ik denk dat daarom de Christenunie en de SGP het CDA op de C aanspreken.
Ik denk dat CU en SGP moeten uitleggen hoe je christelijk politiek kunt bedrijven zonder theocratie en zonder christen-democratie.

SGP streeft theocratie na, maar geeft aan dat 'democratie' het beste alternatief is waar de SGP zich bij neer heeft gelegd.

CU streeft geen theocratie na (wat ik Bijbels principieel juist vind) maar bedrijft geen christendemocratie..... of wel?

Natuurlijk is de christendemocratie een politieke stroming geworden, maar initieel staat christen-democratie voor christenen die politieke verantwoordelijkheid nemen in een democratisch bewind.

En zolang CU / SGP geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen naar de democratie, maar alleen naar de eigen achterban is het mogelijk een soort theocratische oppositie te voeren tegen een democratisch bewind.

Het komt er dus op neer wat je wilt, christenen steunen die verantwoordelijkheid nemen en op die manier christelijk-maatschappelijke normen proberen over te dragen op de maatschappij, of het steunen van een partij die geen verantwoordelijkheid neemt maar als een Bijbels geweten functioneerd.

Ik geloof dat de meeste CDA stemmers dat verschil absoluut kennen. Ik vraag me af of er veel SGP / CU ers zijn die snappen hoe die vork in de steel zit.
Carpe Diem tamen Memento Mori
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ligt denk ik toch wel even iets anders. Geef jij mij eens aan waar ik die C terug kan vinden dan. Ben erg benieuwd.

tukkertje
Robert

Bericht door Robert »

Dat heb ik al eerder aangegeven,
de partij wordt geleidt door en wordt voor het grootste deel 'bevolkt' door christenen.

Zij willen het land besturen op een Bijbels-maatschappelijke wijze, dus oog voor de naaste, zorg voor de zwakken en rechtvaardig. Zonder machtspolitiek (al is de partij daar niet 'zonder zonden') en aanziens des persoons.
de orthodoxer

Bericht door de orthodoxer »

Origineel geplaatst door Em.
Vanmiddag was van der Vlies op de radio bij stand.nl. Je kon reageren op de stelling : de SGP moet in de regering. Als je een verhitte discussie wil moet je ff naar http://www.stand.nl surfen.
Heb het gesprekje gehoord!! Die man is echt super duidelijk in zijn standpunten!! Waren er maar meer van zulke mensen!!

Wat me wel opviel dat de mensen die reageerden heel eenzijdig waren. Bijna allemaal benadrukten ze het vrouwenstandpunt en meer niet.

Ook mensen die absoluut geen SGP-er waren waren het eens met de stelling dat de SGP in de regering moest. Alleen al om de normen en waarden!!!
Em.

Bericht door Em. »

Origineel geplaatst door de orthodoxer
Origineel geplaatst door Em.
Heb het gesprekje gehoord!! Die man is echt super duidelijk in zijn standpunten!! Waren er maar meer van zulke mensen!!

Wat me wel opviel dat de mensen die reageerden heel eenzijdig waren. Bijna allemaal benadrukten ze het vrouwenstandpunt en meer niet.

Ook mensen die absoluut geen SGP-er waren waren het eens met de stelling dat de SGP in de regering moest. Alleen al om de normen en waarden!!!
klopt ja, en dat terwijl dat vrouwenstandpunt een heel klein onderdeeltje is.....ik ben het er ook niet mee eens, maar daarom voel ik me nog niet gediscrimineerd, je kunt je toch gewoon aanpassen?

vdVlies was echt goed en duidelijk, ben ik met je eens!
Billy

Bericht door Billy »

Zet zaterdagochtend de wekker en luister vanaf half acht naar RADIO 1

Live vanuit de studio

BAS van der VLIES

07.30 uur - 08.30 uur
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Billy
Zet zaterdagochtend de wekker en luister vanaf half acht naar RADIO 1

Live vanuit de studio

BAS van der VLIES

07.30 uur - 08.30 uur
Je kunt wel zien wat voor prio de SGP krijgt... Wat een onmogelijk tijdstip zeg! :sleep::sleep::sleep:
Billy

Bericht door Billy »

zie allereerste bericht in deze topic.

elke ochtend op dat tijdstip is er een lijsttrekker of kandidaat.

dus...............
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Plaats reactie