Lijsttrekkers op de radio ( OOK SGP!!!!)

Billy

Lijsttrekkers op de radio ( OOK SGP!!!!)

Bericht door Billy »

RADIO 1

Vanaf 6 januari zit er zes keer per week tussen 07.30 en 08.30 uur een lijsttrekker of nummer 2 van de kandidatenlijsten naast de presentator, die onder meer reageert op het nieuws.

De eerste gast is Maria van der Hoeven (CDA).
Daarna is het de beurt aan de SP (7/1), PvdA (8/1),
ChristenUnie (9/1), (donderdag)
VVD (10/1),
Leefbaar Nederland (11/1)),
GroenLinks (13/1),
D66 (14/1),
LPF (15/1),
CDA (16/1),
SP (17/1),

SGP (18/1), ( zaterdag van jongerenbijeenkomst Gouda)

PvdA (20/1) en
VVD (21/1).
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna

Bericht door rekna »

In 'met het oog op morgen' zit ook nu ook elke avond een lijsttrekker. Gisteravond beet Mat Herben de spits af. (Had alleen wel koorts gekregen van de nieuwjaarsduik)

Of het in 't weekend ook zo is weet ik even niet. Ik begreep gewoon elke avond. (er zijn er ook 20 natuurlijk)
refo

Bericht door refo »

Tja, dat krijg je als de centjes op zijn. Dan moet je op zoek naar wat in goed Nederlands 'free publicity' heet.
Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

't Is toch wat. Waar gaan we heen???! Eerst op internet, toenop video, straks op de buis???

Ik hoorde fluisteren dat de SGP-fractie nu ook al een telefoonaansluiting heeft!!

Het nummer is 070-3468688.
Robert

Bericht door Robert »

Waarom SGP en CU wel vet-geschreven en CDA niet?
Lucy

Bericht door Lucy »

Ik vind dit gewoon een reactie uitlokken, Robert.

Je weet toch wel dat Om Sion Wil een blad is voor de gereformeerde gezindte, en daarom vooral leden heeft die op CU of SGP stemmen.

Wat denk je hiermee te bereiken?

PS: dit geld ook voor Stonewall Jackson, erg flauw hoor.

:#:#:#:#

Lucy
Billy

Bericht door Billy »

Maar kijk,

los gezien de identiteit van OSW

is het een berichtje door mijzelf geplaatst en druk ik de partijen VET af waar ik me het meest verwant mee voel !

verder is het zo dat CDA al heel veel aan het woord komt in radio en tv uitzendigen en de klein christelijk artijen veel minder.

Dus zeker het beluisteren waard!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
rekna

Bericht door rekna »

Omdat SGP(1) en CU(2) de partijen zijn waar iedereen op moet stemmen.

DAAROM!!!

:!:!:!:!
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Ik vind de reacties op dit onderwerp soms een beetje flauw maar wel grappig.

Maar serieus: zou dit het begin zijn van een kentering in het mediabeleid van de SGP? Dat was toch: niet weglopen voor de media maar niet actief zoeken?

Ik zou het van harte toejuichen als de SGP mee ging doen aan radio en tv. Dat zijn nu eenmaal de media waar het om draait, of je dat nu leuk vindt of niet. Je kunt ze wel blijven negeren, maar dan maak je jezelf belachelijk.Ik denk dat Van der Vlies het op de buis best goed zal doen. Of Van der Staay bij "lijst nul" van Katja Schuurman :o

[Veranderd op 4/1/03 door bjdendekker]
Robert

Bericht door Robert »

Ik denk dat je de gereformeerde gezindte niet goed kent als je denkt dat er niet veel CDA stemmers in zitten.

En het spijt me dat ik 'flauw' ben, maar die 'flauwe' mening is wel mijn politieke overtuiging.
Carpe Diem tamen Memento Mori
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

het DA zul je bedoelen. Waar vind jij de C bij die partij?????

tukkertje
bjdendekker

Bericht door bjdendekker »

Het CDA pretendeert helemaal geen C-partij te zijn, zoals de CU, maar neemt de CD samen. Een Christen-Democratische partij is wat anders dan een Christelijke partij, zegt men daar. En ik denk dat men gelijk heeft. Je moet dus het CDA niet alleen op de C aanspreken maar op de CD. Niet dat het die partij zo voor mij aanvaardbaar maakt, maar men is wel minder vaag dan wanneer men echt op papier een C-partij zou zijn.
Stonewall Jackson

Bericht door Stonewall Jackson »

Wat is het verschil?
Robert

Bericht door Robert »

christendemocratie is politiek door christenen (al wordt het ook door niet-christenen gedaan) maar met een democratische achtergrond.

Dat wil dus zeggen dat het zich qua maatschappelijke waarden op de Bijbel baseerd. Hoe ga je met elkaar om zorgen voor de zwakken, recht en rechtvaardigheid.

Waar de 'c' is gebleven? politiek-leider Balkenende, Voorzitter van Bijsterveldt en wetenschappelijk directeur Klink zijn alledrie christenen die geloven in de opgestane Heer. Van Verhage weet ik niet wat zijn persoonlijk geloof is.

Het is echt heel erg dat CU / SGP-ers constant het CDA verwijten dat het de 'c' ten onrechte draagt, terwijl het een partij is waar veel christenen op stemmen en waar christenen in samenwerken voor de maatschappij.

Oneens zijn, ok. maar 'onchristelijk' noemen.......
Carpe Diem tamen Memento Mori
appie21

Bericht door appie21 »

wat was er vanavond op radio 1
Plaats reactie