VVD valt refoscholen aan
Origineel geplaatst door tukkertje
Echt goed. Maar ik weet 100% zeker dat Zalm dat niet doet. Want dan wordt hem het vuur aan de schenen gelegd. Graag zou ik eens zien dat Zalm en van der vlies eens openlijk hierover oin debat gaan. Heb iets gelezen dat dat op een SGP bijeenkost zou zijn. Weet iemand daar meer van?????
tukkertje
Dat zou ik niet zo stellig zeggen tukkertje dat Zalm dat 100 % zeker niet doet.
Zalm is persoonlijk een heel hartelijk man , die op de SGP jongerendag in 2000 ook duidelijk heeft laten blijken veel waardering te hebben voor de activiteiten van de SGP jongeren.
Verder, zoals ik al eerder heb gezegd kunnen van der Vlies en Zalm persoonlijk in de wandelgangen goed met elkaar overweg.
Je moet dit van Zalm ook zien als een ( overigens afkeuringsswaardig!!!) PRINCIPIEEL standpunt wat niet uit "refo-haat" voorkomt, wat wel eens gezegd kon worden van partijen als D66.
Ben dus ook zeer benieuwd of Zalm met een reactie komt richting SGP en/of Refo-scholen.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
te vinden op ww.gerritzalm.nl
.................................................
Daarna Twee Vandaag naar aanleiding van de Nieuwe Revue en het onderwijs. Het gretige duo interviewers had besloten dat mijn opmerking over mijn zorgen over het Islamitisch onderwijs onvoldoende nieuwswaarde had. Daarom werd de nadruk gelegd op eventuele consequenties voor het christelijk onderwijs. Wat op Islamitische scholen niet mag, mag ook niet op christelijke scholen en dus dacht half Nederland dat ik nu echt de aanval op de christelijke scholen heb geopend terwijl daar praktisch weinig aan de hand is. ..........................................................
.................................................
Daarna Twee Vandaag naar aanleiding van de Nieuwe Revue en het onderwijs. Het gretige duo interviewers had besloten dat mijn opmerking over mijn zorgen over het Islamitisch onderwijs onvoldoende nieuwswaarde had. Daarom werd de nadruk gelegd op eventuele consequenties voor het christelijk onderwijs. Wat op Islamitische scholen niet mag, mag ook niet op christelijke scholen en dus dacht half Nederland dat ik nu echt de aanval op de christelijke scholen heb geopend terwijl daar praktisch weinig aan de hand is. ..........................................................
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Maar helaas is de toon gezet... De schade is veel groter dan we denken. Dit onderwerp is nu uit de taboesfeer gehaald.Origineel geplaatst door tukkertje
De bekende storm in een glas water dus.
Zoals Madtice aangeeft, is de kloof tussen refo's en de rest van NL zo groot, dat wij op dezelfde lijn worden gezet als een fundamentalistische jihad-strijder.
Ik vind die kloof eigelijk helemaal niet groot. Wij hebben zo onze eigen opvattingen over bepaalde onderwerpen, maar zijn zeker niet wereldvreemd.
Wij (refo's) draaien moeiteloos mee in het Nederlandse bedrijfsleven. Ook op hoge posities binnen het bedrijfsleven. Er zijn tal van bedrijven grote en kleine, die een christelijke cq reformatorische eigenaars hebben. Als ik bij ons (Rijssen) over het industrieterrein rij, dan zie ik veel succesvolle bedrijven van refo's.
Dus de stelling dat er een kloof zou zijn tussen refo's en de rest van Nederland vind ik onzin.
Wij (refo's) draaien moeiteloos mee in het Nederlandse bedrijfsleven. Ook op hoge posities binnen het bedrijfsleven. Er zijn tal van bedrijven grote en kleine, die een christelijke cq reformatorische eigenaars hebben. Als ik bij ons (Rijssen) over het industrieterrein rij, dan zie ik veel succesvolle bedrijven van refo's.
Dus de stelling dat er een kloof zou zijn tussen refo's en de rest van Nederland vind ik onzin.
Op het gebied van consumentisme en hedonisme doen we het inderdaad niet meer voor de rest van Nederland onder. Helaas…Origineel geplaatst door tukkertje
Maar dit bedoel ik niet, ik bedoel onze christelijke levensvisie tav homo’s, vrouwen in de samenleving, de schepping van de aarde in 6 dagen, zondag als rustdag, etc.
Juist op deze punten is de onverdraagzaamheid en de kloof groter dan ik tot voor mogelijk hield. Hedendaags Nederland denkt in termen van zogenaamde tolerantie, zelfbeschikking, consumentisme, hedonisme en vrijheid. Dat botst keihard met het geloof in een almachtig, alwetend, alles besturend en soeverein God.
Zou dit dan een reden zijn om dan ook maar die dingen te zeggen en te doen. Een mens heeft toch recht op een meningsuiting. Je moet niet in een hoekje gaan kruipen. Kom voor je mening uit. De meeste mensen die ik ken tonen respect als je voor je mening uitkomt. maar veel mensen draaien er omheen, schamen zich voor een bepaalde mening.
tukkertje
tukkertje
Uit deze hele discussie blijkt maar weer hoe belangrijk het is hoe wij stemmen bij de verkiezingen.
Als christen zijnde is het onmogenlijk om op een andere partij te stemmen. Welke partij ook waarvan wij denken die hebben wel goede ideeën en daar kan ik me wel bij thuis voelen, zijn en blijven altijd een partij een vijand van God. Altijd zal er een punt of een moment zijn waar wij de haat tegen de christenen zullen voelen.
En of het nu om een storm in een glas water gaat de toon is gezet en waar rook is daar is vuur, zo denkt de goegemeente toch?
Belangrijk is dat christelijk Nederland zich verenigd en één groot christelijk blok gaat vormen, en denk dan niet we hebben het CDA nog, ja dat hebben we wel maar dan alleen als DA want met christelijk heeft het nog maar bitterweinig te maken. Ook christenen kunnen niet op een dergelijke partij stemmen.
Als christen zijnde is het onmogenlijk om op een andere partij te stemmen. Welke partij ook waarvan wij denken die hebben wel goede ideeën en daar kan ik me wel bij thuis voelen, zijn en blijven altijd een partij een vijand van God. Altijd zal er een punt of een moment zijn waar wij de haat tegen de christenen zullen voelen.
En of het nu om een storm in een glas water gaat de toon is gezet en waar rook is daar is vuur, zo denkt de goegemeente toch?
Belangrijk is dat christelijk Nederland zich verenigd en één groot christelijk blok gaat vormen, en denk dan niet we hebben het CDA nog, ja dat hebben we wel maar dan alleen als DA want met christelijk heeft het nog maar bitterweinig te maken. Ook christenen kunnen niet op een dergelijke partij stemmen.
AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllllllllsssssssjebelift niet zo denegrerend over het CDA. Als het iets is waar ik zo langzamerhand misselijk van wordt, is het de horde SGP en CU stemmers die zodra het woordje politiek valt het CDA proberen zwart te maken. "Water bij de wijn", "niet christelijk", etc.
Jammer dat andere zogezegde christelijke partijen hun bestaansrecht proberen te ontlenen aan het zwartmaken van andere christenen. Gelukkig ben ik niet alleen als ik durf te zeggen (want daar moet je tegenwoordig durf voor hebben) dat ik én christen ben, én op het CDA stem! Go JP!
Jammer dat andere zogezegde christelijke partijen hun bestaansrecht proberen te ontlenen aan het zwartmaken van andere christenen. Gelukkig ben ik niet alleen als ik durf te zeggen (want daar moet je tegenwoordig durf voor hebben) dat ik én christen ben, én op het CDA stem! Go JP!