Kleine ergernissen [2]

Afgewezen

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Afgewezen »

Chrisje72 schreef:Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat je geantwoord hebt ::please
Dat ik zelf ook best wel wat hulp zou kunnen gebruiken en dat hij dus niet bij mij moet wezen.
Achteraf gezien had ik gewoon moeten zeggen dat het geen pas geeft om op die manier mensen te benaderen. Maar ja, je wordt overrompeld door zoiets mafs, dan weet je niet meteen hoe je moet reageren.
Mara

Bericht door Mara »

De strafporttarieven van onze brievenbezorgers. We kregen een aanmaning voor 1.80 E strafport, omdat een aan ons toegezonden stuk te laag was gefrankeerd.
Ik logde in onder het betr. nummer en zag dat het een geboortekaartje was dat wij deze week ontvingen.
Ik heb het gewogen en het was idd 6 gram te zwaar.
Wat is het tarief momenteel, 54 cent?
Dan zou 54 + 15 cent nog redelijk zijn, maar dit vind ik wel heel erg straf. :mad
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Het is 60 cent. Per 1 augustus is tamelijk geruisloos weer een tariefsverhoging doorgevoerd. Per 1 januari komt er weer 6 cent bij.
Ik had pas ook iets met een strafporto van 1.80. Het is een standaardbedrag denk ik.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Het is 60 cent. Per 1 augustus is tamelijk geruisloos weer een tariefsverhoging doorgevoerd. Per 1 januari komt er weer 6 cent bij.
Ik had pas ook iets met een strafporto van 1.80. Het is een standaardbedrag denk ik.
Aha, het is niet te zien met dat cijfer 1 he?
En ik steeds maar bijplakken, als ik wel had gezien dat de tarieven verhoogd waren.
Ik dacht dat mensen dan wellicht bij moesten betalen, als ik een 1 zegel uit 2011 had geplakt.
Totdat ik zag dat dat niet hoeft. :hum
Ik ben benieuwd of alle ontvangers van de geboortekaartjes een aanmaning hebben gehad.
De mensen kennende, balen ze hier verschrikkelijk van.
jan34willem

Bericht door jan34willem »

Afgewezen schreef:
Chrisje72 schreef:Ik ben eigenlijk best wel benieuwd wat je geantwoord hebt ::please
Dat ik zelf ook best wel wat hulp zou kunnen gebruiken en dat hij dus niet bij mij moet wezen.
Achteraf gezien had ik gewoon moeten zeggen dat het geen pas geeft om op die manier mensen te benaderen. Maar ja, je wordt overrompeld door zoiets mafs, dan weet je niet meteen hoe je moet reageren.
De Bijbel, met name in het Nieuwe Testament, is er anders heel duidelijk over hoe we in dit soort gevallen dienen te reageren. Ik voeg hier meteen aan toe dat ik dit in alle terughoudendheid zeg, want ik weet hoe vaak ik zelf tekort schiet in naastenliefde.
Dodo

Bericht door Dodo »

jan34willem schreef:
Afgewezen schreef:
De Bijbel, met name in het Nieuwe Testament, is er anders heel duidelijk over hoe we in dit soort gevallen dienen te reageren. Ik voeg hier meteen aan toe dat ik dit in alle terughoudendheid zeg, want ik weet hoe vaak ik zelf tekort schiet in naastenliefde.
Dus als jouw buurman aanbelt en zegt: buurman, mijn gras moet nodig gemaaid worden, wil jij dat voor me doen?
Dan doe je dat? Ik geloof er niets van.
De bijbel zegt dingen over hulp aan mensen die dat nodig hebben, ja. Maar niet over het ingaan op elk onzinnig verzoek. laten we wel wezen, een stapel strijkgoed is niet levensbedreigend.
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
jan34willem schreef:
Afgewezen schreef:
Dus als jouw buurman aanbelt en zegt: buurman, mijn gras moet nodig gemaaid worden, wil jij dat voor me doen?
De bijbel zegt dingen over hulp aan mensen die dat nodig hebben, ja. Maar niet over het ingaan op elk onzinnig verzoek. laten we wel wezen, een stapel strijkgoed is niet levensbedreigend.
Ik vraag me af of het werkelijk alleen om dat stapeltje strijk gaat.
Als je hier JA op zegt, bestaat de kans dat hij meteen ook nog dat raam even gelapt wil hebben of de kamer gestofzuigd.
Of kan hij dat allemaal zelf?
MoesTuin
Verbannen

Bericht door MoesTuin »

Mara schreef:
Dodo schreef:Het is 60 cent. Per 1 augustus is tamelijk geruisloos weer een tariefsverhoging doorgevoerd. Per 1 januari komt er weer 6 cent bij.
Aha, het is niet te zien met dat cijfer 1 he?
En ik steeds maar bijplakken, als ik wel had gezien dat de tarieven verhoogd waren.
Ik dacht dat mensen dan wellicht bij moesten betalen, als ik een 1 zegel uit 2011 had geplakt.
Totdat ik zag dat dat niet hoeft. :hum
Ik ben benieuwd of alle ontvangers van de geboortekaartjes een aanmaning hebben gehad.
De mensen kennende, balen ze hier verschrikkelijk van.
Wij negeren het altijd, als we zo n brief met straf bij plak krijgen, je hoort er niks meer van......

Vind het zo´n onzin altijd

(tja, zo braaf en netjes ben ik dus niet.... maar goed....)
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
jan34willem

Bericht door jan34willem »

Afgewezen schreef:Dat ik zelf ook best wel wat hulp zou kunnen gebruiken en dat hij dus niet bij mij moet wezen.
Dodo schreef:Dus als jouw buurman aanbelt en zegt: buurman, mijn gras moet nodig gemaaid worden, wil jij dat voor me doen?
Mara schreef:Ik vraag me af of het werkelijk alleen om dat stapeltje strijk gaat.
Als je hier JA op zegt, bestaat de kans dat hij meteen ook nog dat raam even gelapt wil hebben of de kamer gestofzuigd.
Of kan hij dat allemaal zelf?
Ik zal voor mijzelf antwoorden. Ik merk bij mijzelf dat het erg makkelijk is om allerlei obstakels op te werpen om een ander niet te helpen: ik ken haar helemaal niet, ik vind hem eigenlijk een beetje een rare persoon, zij heeft nooit wat voor mij gedaan, ik heb wel belangrijkere dingen te doen, hij kan het eigenlijk net zo goed zelf doen, zij kan beter iemand anders vragen, ik heb hier geen tijd voor, hij hoort niet bij mijn kerk, straks moet ik elke week haar gras komen maaien, enz., enz., enz. Dat is vaak mijn eerste reactie.

Omdat ik denk dat het een Bijbelse opdracht is om vrijgevig te zijn met liefde jegens onze naaste -- beter te veel dan te weinig! –- probeer ik de boel opzettelijk om te draaien: ik probeer eerst te helpen, daarna bedenk ik de 10.000 redenen waarom ik dat niet had moeten doen (maar die doen er dan niet zoveel meer toe). Dit lukt me lang niet altijd geef ik onmiddelijk toe.

Het gaat mij in deze discussie niet zozeer om specifieke voorvallen, maar meer om het algemene perspectief dat onze reactie bepaalt in dit soort gevallen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dodo schreef:De bijbel zegt dingen over hulp aan mensen die dat nodig hebben, ja. Maar niet over het ingaan op elk onzinnig verzoek. laten we wel wezen, een stapel strijkgoed is niet levensbedreigend.
Zo is dat. En verder ::salut .
DDD

Bericht door DDD »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet over zou peinzen om zoiets te doen. Ik heb al genoeg andere vrijwilligerstaken. Maar misschien is het toch wel zoiets dat Jezus in gedachten had met de voorbeelden over de mantels en de wang. Want dat is toch ook niet normaal. Het zou goed zijn om eens een preek te houden over hoe je die ideeën in de praktijk brengt zonder dat je over je heen laat lopen.

En het zou me ook niets verbazen als het een aanzoek is inderdaad. Dat vind ik wel origineel gevonden. Als iemand verliefd is komt zij (hij?) zeker strijken, en anders weet je dat ook weer;-)
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Een kattenconcert midden in de nacht :soupir
Mèn, wat kunnen die een herrie maken en dat nog lang aanhouden ook :bobo
Desiree

Bericht door Desiree »

Afgewezen schreef:
Dodo schreef:De bijbel zegt dingen over hulp aan mensen die dat nodig hebben, ja. Maar niet over het ingaan op elk onzinnig verzoek. laten we wel wezen, een stapel strijkgoed is niet levensbedreigend.
Zo is dat. En verder ::salut .

Ik altijd denken dat Afgewezen een man was, een blauwtje gelopen ofzo en daarom afgewezen... :cry Maar ik begrijp nu dat je iemand anders een blauwtje heb laten lopen. Inmiddels was die strijk al gedaan in de tijd van al discussies, (nou ja) maar lucht vooral je hart...

Mijn ma ging eens helpen verven bij iemand en die vrouw maar roken en commentaar geven en zielig doen. Ma stopte na een paar deuren en zei, nu weet je hoe het moet en mag je de rest zelf doen... 'kan niet, bestaat niet...' Die vrouw was niet gehandicapt en mankeerde niets... Klaar.

Ik heb een geweldige moeder die altijd voor je klaarstaat.. :super
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Desiree

Bericht door Desiree »

Jo-Ann schreef:Een kattenconcert midden in de nacht :soupir

Ja, dat is helemaal niks.. arme jij... was het de 1e keer of is dat vaker...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Mara

Bericht door Mara »

Desiree schreef:
Jo-Ann schreef:Een kattenconcert midden in de nacht :soupir

Ja, dat is helemaal niks.. arme jij... was het de 1e keer of is dat vaker...
Daarom zijn onze katten snachts altijd binnen. Ik zou niet willen dat één van onze poezenbeestjes de veroorzaker is van nachtelijke overlast.
Wij hadden dit in het voorjaar ook een paar keer voor de deur, in de tuin komen geen vreemde katten, want ze weten dat ze eruit gemept worden door onze "bewakers".
Maar aan de voorkant wel, ik kieper er dan een bekertje water overheen, is heel effectief.
Geen emmer! :)
Jo-Ann, dan hadden ze zeker ruzie met elkaar, waren op elkaars territorium, en zwerfkatten, want herfstkittens zijn niet zo geliefd, die zijn vaak zwakker van gezondheid.
Onze katten zijn gesteriliseerd allemaal, dus niet aantrekkelijk voor andere katjes die op zoek zijn. ;)
Gesloten