Mara schreef:Als ik ergens een recensie lees, schrijf ik de naam van de auteur op en zoek dan daar op.
Maar de beste tips heb ik eigenlijk nog van de forumsters hier
@Dodo, tips van mijn netwerk vallen vaak toch tegen. Het Amerikaanse genre is nogal in trek en dat boeit mij dus totaal niet.
Tweedehands-boekenmarkten, daar zit soms nog veel moois tussen.
Bijv. 'Brood uit het water' van Fenand van den Oever, dat zie je bijna altijd wel ergens liggen. Mooi boek! Latere delen zijn minder.
'De grote glorie' van Ko Haak. Boek heeft onmiskenbaar zwakke kanten, maar toch echt de moeite waard.
Nelly van Dijk-Has heeft soms aardige boeken. Haar best is denk ik wel 'Bab West' (ooit op een rommelmarkt gekocht in 't Harde, in 1979 meen ik).
Van Aart Romijn, maar behalve Geert Dammers zijn zijn mooiste boeken moeilijk te krijgen. Zoals 'We beginnen toch pas' en 'Bram Verhagen'. Verder nog: 'Vijf en veertig', 'De weg die wij gaan'.
En voor als je het nog eens tegenkomt, een heel aardig boek is ook 'De dagen gaan open' van Wijmie Fijnvandraat.
En dan heb je nog de 'Roelie-trilogie' van Willem Kramer. En de boeken van Diet Kramer. En Liesbeth Lems, maar 'Ik spreek je vrij' van haar, dat je ook nogal eens tegenkomt op boekenmarkten, vind ik wat minder.