Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

helma schreef:
Mara schreef:Hoe kom jij toch altijd aan die bijzondere boeken?
Ik stuit er per toeval wel eens op, of anders via jou :)
deze kreeg ik van mijn mams :)
Mijn moeder is een bibliofiel en ik eigenlijk ook wel....
Jouw moeder leest dus ook op "hoger niveau"? ;)
In onze bieb staat heel veel 1000 x van hetzelfde, streekromans en dat soort prut.
Als ik ergens een recensie lees, schrijf ik de naam van de auteur op en zoek dan daar op.
Maar de beste tips heb ik eigenlijk nog van de forumsters hier :)

@Dodo, tips van mijn netwerk vallen vaak toch tegen. Het Amerikaanse genre is nogal in trek en dat boeit mij dus totaal niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Het is eenzaam aan de top.
Dodo

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
@Dodo, tips van mijn netwerk vallen vaak toch tegen. Het Amerikaanse genre is nogal in trek en dat boeit mij dus totaal niet.
Ik heb er pas weer een geprobeerd. Claires hartenkreet, door Sally John.
De strekking van het boek is goed, maar de uitvoering is zo voorspelbaar en vervelend.
In het Nederlands had ik iets dergelijks met boeken van Marianne Grandia. Helemaal verantwoord maar geen fluit aan.

Ik heb ook een boek gelezen, niet christelijk, dat gewoon erg goed is geschreven. Veel invoeingsvermogen. Het leven van een meisje van wie het broertje lang geleden spoorloos is verdwenen. Spannend en niet voorspelbaar.
Wendy Jean, Levenslang.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Als ik ergens een recensie lees, schrijf ik de naam van de auteur op en zoek dan daar op.

Tweedehands-boekenmarkten, daar zit soms nog veel moois tussen.
Bijv. 'Brood uit het water' van Fenand van den Oever, dat zie je bijna altijd wel ergens liggen. Mooi boek! Latere delen zijn minder.
'De grote glorie' van Ko Haak. Boek heeft onmiskenbaar zwakke kanten, maar toch echt de moeite waard.
Nelly van Dijk-Has heeft soms aardige boeken. Haar best is denk ik wel 'Bab West' (ooit op een rommelmarkt gekocht in 't Harde, in 1979 meen ik).
Van Aart Romijn, maar behalve Geert Dammers zijn zijn mooiste boeken moeilijk te krijgen. Zoals 'We beginnen toch pas' en 'Bram Verhagen'. Verder nog: 'Vijf en veertig', 'De weg die wij gaan'.
En voor als je het nog eens tegenkomt, een heel aardig boek is ook 'De dagen gaan open' van Wijmie Fijnvandraat.
En dan heb je nog de 'Roelie-trilogie' van Willem Kramer. En de boeken van Diet Kramer. En Liesbeth Lems, maar 'Ik spreek je vrij' van haar, dat je ook nogal eens tegenkomt op boekenmarkten, vind ik wat minder.
Dodo

Bericht door Dodo »

Dat zijn vooral oudere boeken. Lees je geen/weinig modern?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dodo schreef:Dat zijn vooral oudere boeken. Lees je geen/weinig modern?
Het ging er maar om hoe je mooie boeken op de kop kunt tikken.
Ik heb wel 'modern' gelezen, maar lees niet elk boek dat nieuw verschijnt.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Als ik ergens een recensie lees, schrijf ik de naam van de auteur op en zoek dan daar op.

Tweedehands-boekenmarkten, daar zit soms nog veel moois tussen.
Bijv. 'Brood uit het water' van Fenand van den Oever, dat zie je bijna altijd wel ergens liggen. Mooi boek! Latere delen zijn minder.
'De grote glorie' van Ko Haak. Boek heeft onmiskenbaar zwakke kanten, maar toch echt de moeite waard.
Nelly van Dijk-Has heeft soms aardige boeken. Haar best is denk ik wel 'Bab West' (ooit op een rommelmarkt gekocht in 't Harde, in 1979 meen ik).
Van Aart Romijn, maar behalve Geert Dammers zijn zijn mooiste boeken moeilijk te krijgen. Zoals 'We beginnen toch pas' en 'Bram Verhagen'. Verder nog: 'Vijf en veertig', 'De weg die wij gaan'.
En voor als je het nog eens tegenkomt, een heel aardig boek is ook 'De dagen gaan open' van Wijmie Fijnvandraat.
En dan heb je nog de 'Roelie-trilogie' van Willem Kramer. En de boeken van Diet Kramer. En Liesbeth Lems, maar 'Ik spreek je vrij' van haar, dat je ook nogal eens tegenkomt op boekenmarkten, vind ik wat minder.
Hier heb ik wel een paar van in mijn bezit hoor. :)
Mijn moeder was o.m. vroeger lid van de VCL, ik heb zo'n beetje al haar boeken.
En het hoefde echt niet altijd een christelijk boek te zijn, om toch verantwoord te zijn.
Daar moet je nu mee uitkijken. Eigenlijk zou het misschien wel handig zijn om net als de kijkwijzer, de leeswijzer te ontwikkelen.
Dit boek bevalt grove taal, seksueel getinte scenes, geweld...
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Daar moet je nu mee uitkijken. Eigenlijk zou het misschien wel handig zijn om net als de kijkwijzer, de leeswijzer te ontwikkelen.
Onze kerkbieb heeft zo'n stickertje: "Dit boek heeft literaire of culturele waarde, maar moet kritisch worden gelezen."
Weet je waar ik gewoon van hou? Een goed, liefst christelijk verhaal, dat mooi geschreven is. Met mensen van wie je kunt houden.
Mara

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:Daar moet je nu mee uitkijken. Eigenlijk zou het misschien wel handig zijn om net als de kijkwijzer, de leeswijzer te ontwikkelen.
Onze kerkbieb heeft zo'n stickertje: "Dit boek heeft literaire of culturele waarde, maar moet kritisch worden gelezen."
Weet je waar ik gewoon van hou? Een goed, liefst christelijk verhaal, dat mooi geschreven is. Met mensen van wie je kunt houden.
Ja, ik eigenlijk ook. :)

Ga straks/vanavond beginnen aan: Maria was haar naam, een autobiografie geschreven door Willy Balyon.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Forummer schreef:Het boek Vango, een prins zonder koninkrijk, geschreven door Timothee de Fombelle.

Het boek dat ik al heel lang van plan was te gaan lezen.

Het is van harte aan te raden, maar lees dan eerst deel een:
Vango, tussen hemel en aarde. Een boek van ver in de driehonderd bladzijden.
En ik had het na drie dagen uit.

de Fombelle is niet christelijk, maar er wordt niet gevloekt.
Nou ja, een beetje gevloekt. Maar het is de moeite waard
dennis

Bericht door dennis »

Forummer schreef:
Forummer schreef:Het boek Vango, een prins zonder koninkrijk, geschreven door Timothee de Fombelle.

??????
Reiziger

Bericht door Reiziger »

dennis schreef:
Forummer schreef:

??????
Er komen een paar woorden voor met god/God erin. Maar afgezien daarvan moet je het echt is lezen
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Forummer schreef:
dennis schreef:
Forummer schreef:

??????
Er komen een paar woorden voor met god/God erin. Maar afgezien daarvan moet je het echt is lezen
We leven tenslotte toch niet meer in 2012...! Moet kunnen toch! Dat er geen zonde is die
God meer vertoornd dan de lastering van Zijn Naam laten maar voor wat het is... (?????)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:
Forummer schreef:Er komen een paar woorden voor met god/God erin. Maar afgezien daarvan moet je het echt is lezen
We leven tenslotte toch niet meer in 2012...! Moet kunnen toch! Dat er geen zonde is die
God meer vertoornd dan de lastering van Zijn Naam laten maar voor wat het is... (?????)
Volgens mij hebben we deze discussie onlangs al een keer gevoerd.
Helaas zijn er in de wereldlijke literatuur geen boeken waarin niet gezondigd wordt. Ook gevloekt. De vraag is of je die boeken daarom ongelezen moet laten. De een zegt ja, de ander nee.
Het moet niet kunnen, maar helaas gebeurt het. Omdat wij in een gebroken wereld leven.
Reiziger

Bericht door Reiziger »

-DIA- schreef:
Forummer schreef:
dennis schreef: ??????
:banghead

Het is niet echt vloeken, en je moet er overheen lezen. En dan is het boek heel goed te lezen, anders kan je geen enkel boek meer lezen.

---knip--- Niet op de persoon
Gesloten