Dit jongetje is er bekend door gewordenparsifal schreef:Ik ben benieuwd naar de gevallen van ernstige ziekte of overlijden na vaccinatie.helma schreef:Het feit dat ik regelmatig gehoord/gemerkt heb dat kinderen ziek werden na inenten en er zelfs gevallen bekend zijn van overlijden na inenten is voor mij genoeg om uit te gaan van een stof die niet ongevaarlijk is.

http://www.degezondepatient.nl/de-dood- ... -2009.html
De arts van het c.b. zei altijd na de inentingen, hou ze de komende 48 uur wat scherper in het oog. Dus de baby lag dan een paar nachten in het wiegje naast mn bed.
Eén van onze kinderen is altijd gevaccineerd door de kinderarts, vanwege mogelijke complicaties.
Er gebeurde soms wel wat, zoals koorts en "rush", maar gelukkig geen ernstiger dingen.
Ik was heel blij en opgelucht als de serie achter de rug was.
Ik heb onze dochter zelf laten kiezen, toen de brief binnen kwam voor de prik tegen baarmoederhalskanker, zij heeft er voor gekozen om het niet te doen.
En staat nog steeds achter die keuze.
Toen ik rond de 20 was brak er een polio-epidemie uit, ik ben nergens tegen ingeënt, dus mijn ouders zeiden tegen mij: als je je alsnog wilt laten inenten, kun je dat doen als je je daar zelf geruster onder voelt. Ik heb het toen niet gedaan.
Paar maanden erna waren er 2 gevallen van open TBC in het bedrijf waar ik werkte, dus we moesten allemaal voor een Mantoux. Eén collega bleek besmet te zijn, maar ze zijn alle 3 na een langdurige a.b. kuur genezen.
Ik bedoel hiermee te zeggen, we zijn zonder dat we dit beseffen, voortdurend "in gevaar". Als je in de tram in Rotterdam zit, bestaat de kans dat er een man naast je zit die je aanhoest met een multiresistente TBC bacterie. Die zijn er nogal veel in Rotterdam, vooral onder de daklozen.
We zijn voor het één bezorgd en het andere overkomt ons.
Gisteravond zag ik een deskundige van het RIVM die nu niet zo'n paniek uitstraalde vond ik. Mazelen is over het algemeen een ziekte die goed doorstaan wordt, als het kinderen betreft die geen onderliggende aandoening hebben. Een enkeling krijgt een complicatie, maar die is te behandelen. Slechts in zeer zeldzame gevallen overlijdt er iemand.
In de nieuwsbulletins moet steeds worden vermeld dat het hier de zgn. bible belt betreft. Ik vind dat nogal "gekleurd".
Je kunt toch ook de streek gewoon noemen waar de meeste gevallen voorkomen? Zoals rond Utrecht, of het eiland Walcheren, zoiets.