De bijbel staat vol mensen die geroepen werden en meteen bekwaam waren tot hun ambt.Hendrik de 3de schreef:Owhneejjj ... echt waar?refo schreef:Er volgen eerst nog vier jaar studie.Hendrik de 3de schreef:Inderdaad kan ik het ook niet begrijpen![]()
Begreep dat de desbetreffende persoon zelf is opgebeld om hierover navraag te doen. Dan denk ik ook toktok .. waar zit je verstand. Wacht gewoon de officiële berichtgeving af.
Maar tot hiertoe mag iedereen dankbaar zijn voor de toegelaten mannen. Dat deze mannen, en alle andere studenten tot predikant, in onze gebeden worden opgedragen. Daarnaast ook voor de gesprekken die morgen hopen plaats te vinden. Ook als niet gergem-er stemt mij deze berichten tot dankbaarheid! 't getuigt van Gods Vaderlijke zorg voor mensenzielen.nooit geweten .. dacht dat ze morgen gelijk beroepen werden. Jij bent zeker ook de leukste thuis?
Blijkbaar ben jij niet echt dankbaar, maar dan bid jij niet voor predikanten, kandidaten of studenten .. als andere mensen het maar wel doen!
Dat lijkt me dan ook de betere volgorde. Althans een bijbelsere.
We wachten nu de examens af en dan de eventuele beroepen. (Kunnen we ons niet indenken: maar misschien beroepen de gemeenten wel helemaal geen kandidaten.) Als de gemeenten (be)roepen roept God pas echt.
Maar ik zou zeggen: de vooruitzichten lijken goed. Als God het geeft weer een ds Huisman en een ds (de) Kok. Die soort prediking kunnen de gemeenten wel gebruiken.
Verdriet: er zijn veel te weinig predikanten. Vanavond was er nog iemand op bezoek uit onze gemeente. Die zei: "vroeger voelde je je één met alle gemeenteleden en kerkenraad. Nu krijg je het idee dat niemand je kent." En dat is zo. Gouda zou in 5 gemeenten uiteen moeten. Dus de grote kathedralen die de afgelopen jaren gebouwd zijn, zijn echt geen teken van Gods trouw, zoals we ons graag verbeelden. Eerder een teken van predikantentekort.