De citaten waren dus uit de NBG 51? Ik heb daar niet zoveel verstand van, ken alleen de Statenvertaling.Afgewezen schreef:Hij doet het voorkomen of het een eigen vertaling van Ursinus is.Hendrikus schreef:Is dat zo? Hij noemt het niet expliciet, maar ik kan me niet voorstellen dat 'ie het niet weet.Afgewezen schreef: En hij heeft niet eens door dat het de NBG 51 is die hij verdedigt...
Waarom denk je dat hij eht niet door heeft?
Mijn eerste reactie tegen mijn moeder toen ik het vanmiddag las, was: "Wat is die Wim Kranendonk een leugenaar!"
Mijn moeder: "Hij denkt het echt."
Toen dacht ik: Ja, dat kan natuurlijk best. Hij is er waarschijnlijk van uitgegaan dat de schrijver van dat boekje een eigen vertaling van Ursinus gebruikt heeft.
Ik heb in elk geval maar even een correctiemailtje naar refdag gestuurd.
Dan zou het er op kunnen lijken dat hij n.a.v. reacties iets goed wil praten. Maar de lezers van het RD zijn allemaal niet zo dom als Anker, blijkt nu. Dan komt er volgende week vast een rectificatie n.a.v. de mail van Afgewezen.
Anderzijds: een beetje nuchterheid is prima, daarom is het artikel wel aardig. Niet alles wat afwijkt van de SV is per definitie fout. Zo slim is Anker dan wel weer.