ADSL

refo

Bericht door refo »

Ik heb serieuze reactie gegeven.

Volgens mij zit er iemand aan de server als je te lang hebt geïnternet (of inter hebt genet) en een ander wil ook eens.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
zekharyahu

Bericht door zekharyahu »

Als je wilt weten wat je provider is zou je op dit linkje kunnen klikken: http://www.solcon.nl/luiten/ip.php

Als er bij Hostname iets staat wat eindigt op solcon.nl dan heb je inderdaad solcon.

[Aangepast op 5/11/04 door Zeckie]
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb serieuze reactie gegeven.

Volgens mij zit er iemand aan de server als je te lang hebt geïnternet (of inter hebt genet) en een ander wil ook eens.
Hoezo, zit er iemand aan de server.
Er zit bijna niemand op de computer boven. Een ander mag best van mij. (ik snap dat even niet: een ander wil ook wel eens?!!)
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door janita!!!
Oorspronkelijk gepost door limosa
moet je even kijken naar het stekkertje waar internet mee in de computer komt, is dat plastic vierkant of ijzer en plat, rechthoekig?

Als je met de USB aan de modem hangt kan dat wel eens storingen geven.
zwarte snoer, ijzeren dingetje en plat! er zit zo'n soor klip ding aan, erboven, die moet je inknijpen en dan erin doen. Tja, ik weet overal de benaming niet van:!
mmm, lijkt toch een netwerkkabel, relatie met de PC boven snap ik niet

om te kunnen bedenken wat het kan zijn moeten we toch wat meer weten van hoe het netwerk in elkaar zit en welke apparaten er in staan
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Oorspronkelijk gepost door janita!!!
moet je even kijken naar het stekkertje waar internet mee in de computer komt, is dat plastic vierkant of ijzer en plat, rechthoekig?

Als je met de USB aan de modem hangt kan dat wel eens storingen geven.
zwarte snoer, ijzeren dingetje en plat! er zit zo'n soor klip ding aan, erboven, die moet je inknijpen en dan erin doen. Tja, ik weet overal de benaming niet van:!
mmm, lijkt toch een netwerkkabel, relatie met de PC boven snap ik niet

om te kunnen bedenken wat het kan zijn moeten we toch wat meer weten van hoe het netwerk in elkaar zit en welke apparaten er in staan
Och, nu vraag je me wat, ik zou het echt niet weten. Stuur me maar een u2u, waarin staat wat je moet weten, en hoe ik kan weten hoe dat heet.
Ik schaam me vreselijk dat ik dat niet weet, en ik wil mn blondigheid hier niet zo open en bloot op OSW forum zetten!!
refo

Bericht door refo »

De telefoonlijn komt uit de vloer meestal, loopt langs een zgn splitter die telefoon en internet splitst. Als iemand de gewonen telefoon van de splitter haalt, snapt de splitter niet meer wat hij met de signalen moet en krijg je geen internet. Kun je wel bellen als je geen internet hebt? Zo niet is de splitter misschien niet jofel.

Als ik het goed begrijp komt internet de computer 'boven' binnen. Vanuit die computer is er een verbinding gemaakt naar jouw computer.

Staat nu de computer boven niet aan, dan heb jij geen verbinding. Dat is mogelijkheid 1.

Mogelijkheid 2 is: de computer staat wel aan maar verdeelt het signaal niet goed. Dat kan:
2a doordat je een draadloze verbinding hebt met de computer boven, die mogelijk niet sterk genoeg is. Groot huis, dikke muren, andere storingen.
2b doordat er helemaal geen internet bij de computer boven aankomt. Als jij niet kunt internetten moet je direct even controleren of het boven wél kan.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Oorspronkelijk gepost door refo
De telefoonlijn komt uit de vloer meestal, loopt langs een zgn splitter die telefoon en internet splitst. Als iemand de gewonen telefoon van de splitter haalt, snapt de splitter niet meer wat hij met de signalen moet en krijg je geen internet. Kun je wel bellen als je geen internet hebt? Zo niet is de splitter misschien niet jofel.

Als ik het goed begrijp komt internet de computer 'boven' binnen. Vanuit die computer is er een verbinding gemaakt naar jouw computer.

Staat nu de computer boven niet aan, dan heb jij geen verbinding. Dat is mogelijkheid 1.

Mogelijkheid 2 is: de computer staat wel aan maar verdeelt het signaal niet goed. Dat kan:
2a doordat je een draadloze verbinding hebt met de computer boven, die mogelijk niet sterk genoeg is. Groot huis, dikke muren, andere storingen.
2b doordat er helemaal geen internet bij de computer boven aankomt. Als jij niet kunt internetten moet je direct even controleren of het boven wél kan.
Wij kunnen wel bellen en internetten tegelijk, we hebben ISDN.
De PC boven, hoeft niet per se aan te staan! Als hij wel aan staat, is hij meestal ietsjepietsje trager.
En als beneden niet kunnen internetten, kan het boven ook niet! Is het dan te druk, of waar ligt dat aan, maar als het te druk is, dat mag toch niet, we hebben ADSL dus moeten altijd op internet kunnen. Of zie ik dat verkeerd??
refo

Bericht door refo »

Als je niet kunt internetten kun je dan wel bellen?
--------------
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Internet deed vanmorgen weer niet!!! We konden wel bellen, waar het aan ligt mag Joost weten, maar ik snap dr niets meer van...
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ja solcon die had problemen dit kerstweekend.

Niemand kon ze bereiken. Dus duizenden zaten zonder ADSL.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

. . . maar nu werkt het wel weer?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
janita!!!

Bericht door janita!!! »

jaa, gelukkig wel!!!!!!!!!!
Plaats reactie