Deze is echt leuk...
Re: Deze is echt leuk...
Azijn drinken wordt ten allen tijde afgeraden. 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Daarom hebben we dat niet in huis.
Smaakt het dan niet gewoon naar paprika, als je het echt goed doet? Ik gebruik graag peper als ik een rijst gerecht maak.refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Bij de AH hebben ze nu de adjuma peper, ook bekend als madame jeanette. Die is nog scherper, aan een kwart peper heb je genoeg. Ik doe nu alleen wel een plastic zakje om de hand waarmee ik de peper vasthoud.. in je ogen wrijven geeft een heel naar effect.
let sin never hold true, that Love never broke through.
Je kunt ook gewoon geen rode peper eten, of denk ik nu te simpel?Mara schreef:Drink geen water. Dit helpt echt niet. Het zorgt er juist voor dat het zich gelijkmatig door de mond verspreidt. Bewaar het liever voor later.Zita schreef:De kraan helpt ook niet. Alleen melk schijnt goed te blussen.refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Drink wel melk. Melk compenseert de capsicaïne die in de pepers zitten en kan snel het branderige gevoel in je mond en keel verminderen.
Eet brood of rijst. Deze twee, vol koolhydraten, zijn ook zeer goed voor het stoppen van het branderige gevoel. Je kunt ook een tortilla of naan eten, mocht je dat in huis hebben, deze hebben hetzelfde effect.
Yoghurt. Mocht je dit in huis hebben dan kan dit ook gedronken of gegeten worden. Helpt ook erg goed om het branderige gevoel tegen te gaan.
Suiker. Door suiker op je tong te doen en er op te zuigen wordt de hete smaak ook sterk verminderd.
bron:LeerWiki
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck

"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nou, leuk
Het Gentse gezin met de familienaam Pot heeft vorig jaar tevergeefs geprobeerd om hun pasgeboren dochter Bloem te noemen. De naam werd echter geweigerd door de burgerlijke stand.
"Ouders mogen hun kinderen eender welke naam geven, maar belachelijke combinaties zoals Bloem Pot, Peter Celie of Beau Ter Ham worden steevast geweigerd. Muisje werd bijvoorbeeld ook geweigerd", zegt de Gentse schepen van Bevolking Catharina Segers (Open VLD) in de Coreliotitels. In Gent wordt slechts een drietal namen per jaar geweigerd.
HLN.be
Gelukkig dat er ambtenaren zijn die kinderen soms tegen hun ouders (moeten) beschermen.

Het Gentse gezin met de familienaam Pot heeft vorig jaar tevergeefs geprobeerd om hun pasgeboren dochter Bloem te noemen. De naam werd echter geweigerd door de burgerlijke stand.
"Ouders mogen hun kinderen eender welke naam geven, maar belachelijke combinaties zoals Bloem Pot, Peter Celie of Beau Ter Ham worden steevast geweigerd. Muisje werd bijvoorbeeld ook geweigerd", zegt de Gentse schepen van Bevolking Catharina Segers (Open VLD) in de Coreliotitels. In Gent wordt slechts een drietal namen per jaar geweigerd.
HLN.be
Gelukkig dat er ambtenaren zijn die kinderen soms tegen hun ouders (moeten) beschermen.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1310 ... erd__.htmlMara schreef:Nou, leuk![]()
HLN.be
~~Soli Deo Gloria~~
Nou het is wel nieuws he?Hendrikus schreef:http://www.telegraaf.nl/buitenland/1310 ... erd__.htmlMara schreef:Nou, leuk![]()
HLN.be

Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
"Dan noem ik haar Dina Mietje!"
Daar eindigt steevast het verhaal. Of dat wel mocht weet ik dus niet.
Dat mocht ook niet.
Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig.

Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.Mara schreef:Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.
~~Soli Deo Gloria~~
Soapies uit AmerikaHendrikus schreef:Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.Mara schreef:Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.

Nou ja....onze dochter heet Mc.Burger; nooit iemand moeilijk over gedaan 

-
Ik heb een collega die Constant Lam heet en zijn voorganger heette Constant Mak. 

Our God is an awesome God. He reigns from heaven above