Deze is echt leuk...

Mara

Re: Deze is echt leuk...

Bericht door Mara »

Azijn drinken wordt ten allen tijde afgeraden. :hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
refo

Bericht door refo »

Daarom hebben we dat niet in huis.
Geduld

Bericht door Geduld »

refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
Smaakt het dan niet gewoon naar paprika, als je het echt goed doet? Ik gebruik graag peper als ik een rijst gerecht maak.
Bij de AH hebben ze nu de adjuma peper, ook bekend als madame jeanette. Die is nog scherper, aan een kwart peper heb je genoeg. Ik doe nu alleen wel een plastic zakje om de hand waarmee ik de peper vasthoud.. in je ogen wrijven geeft een heel naar effect.
let sin never hold true, that Love never broke through.
caprice

Bericht door caprice »

Mara schreef:
Zita schreef:
refo schreef:Ik heb me op de Floriade laten vertellen dat je de peper moet opensnijden en al het witte vanbinnen eruit halen. Pitjes en zaadlijsten. Sindsdien eten we ook die rode peper en ik moet zeggen dat de rode stukjes wel heet zijn, maar niet meer zo dat je meteen naar de kraan rent.
De kraan helpt ook niet. Alleen melk schijnt goed te blussen.
Drink geen water. Dit helpt echt niet. Het zorgt er juist voor dat het zich gelijkmatig door de mond verspreidt. Bewaar het liever voor later.
Drink wel melk. Melk compenseert de capsicaïne die in de pepers zitten en kan snel het branderige gevoel in je mond en keel verminderen.
Eet brood of rijst. Deze twee, vol koolhydraten, zijn ook zeer goed voor het stoppen van het branderige gevoel. Je kunt ook een tortilla of naan eten, mocht je dat in huis hebben, deze hebben hetzelfde effect.
Yoghurt. Mocht je dit in huis hebben dan kan dit ook gedronken of gegeten worden. Helpt ook erg goed om het branderige gevoel tegen te gaan.
Suiker. Door suiker op je tong te doen en er op te zuigen wordt de hete smaak ook sterk verminderd.
bron:LeerWiki
Je kunt ook gewoon geen rode peper eten, of denk ik nu te simpel?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
parsifal

Bericht door parsifal »

Afbeelding
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

parsifal schreef:Afbeelding
;)
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Nou, leuk ;(
Het Gentse gezin met de familienaam Pot heeft vorig jaar tevergeefs geprobeerd om hun pasgeboren dochter Bloem te noemen. De naam werd echter geweigerd door de burgerlijke stand.

"Ouders mogen hun kinderen eender welke naam geven, maar belachelijke combinaties zoals Bloem Pot, Peter Celie of Beau Ter Ham worden steevast geweigerd. Muisje werd bijvoorbeeld ook geweigerd", zegt de Gentse schepen van Bevolking Catharina Segers (Open VLD) in de Coreliotitels. In Gent wordt slechts een drietal namen per jaar geweigerd.

HLN.be

Gelukkig dat er ambtenaren zijn die kinderen soms tegen hun ouders (moeten) beschermen. :hum
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:Nou, leuk ;(
Het Gentse gezin met de familienaam Pot heeft vorig jaar tevergeefs geprobeerd om hun pasgeboren dochter Bloem te noemen. De naam werd echter geweigerd door de burgerlijke stand.

"Ouders mogen hun kinderen eender welke naam geven, maar belachelijke combinaties zoals Bloem Pot, Peter Celie of Beau Ter Ham worden steevast geweigerd. Muisje werd bijvoorbeeld ook geweigerd", zegt de Gentse schepen van Bevolking Catharina Segers (Open VLD) in de Coreliotitels. In Gent wordt slechts een drietal namen per jaar geweigerd.

HLN.be

Gelukkig dat er ambtenaren zijn die kinderen soms tegen hun ouders (moeten) beschermen. :hum
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1310 ... erd__.html
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:Nou, leuk ;(

HLN.be

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1310 ... erd__.html
Nou het is wel nieuws he? ;)
refo

Bericht door refo »

Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.
"Dan noem ik haar Dina Mietje!"

Daar eindigt steevast het verhaal. Of dat wel mocht weet ik dus niet.
Mara

Bericht door Mara »

refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.

Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig. :fi
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Mara schreef:
refo schreef:Er was eens een vader die z'n dochter als Anarchristina wilde aangeven.
Dat mocht ook niet.

Er mag nu meer dan vroeger. Een paar decennia geleden had de ambtenaar een dik namenboek liggen, kwam de naam die de kersverse vader opgaf er niet in voor, werd deze geweigerd.
En al heb je dan geen zotte combinatie, je leven door moeten met een naam van een soap-personage, lijkt mij ook behoorlijk zielig. :fi
Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef:
Mara schreef:
Dat mocht ook niet.

Nou ja, de personages in GTST schijnen gewoon Mike, Tim, Anton, Bianca, Rikki te heten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Goede_tijd ... hte_tijden Daar is niet zoveel mis mee, lijkt me.
Ik hoor dominees in doopdiensten zich wel eens verslikken in namen die misschien niet van de tv afkomstig zijn, maar die wel bijna onuitspreekbaar zijn.
Of wat te denken van namen-hypes? Ooit had ik een groep van 10 meiden bij elkaar waarvan er 9 Monique heetten... Kennelijk was dat een modenaam in de tijd toen die kinderen geboren werden.
Soapies uit Amerika ;) Hier huppelden een paar jaar geleden ineens Damian, Milan en Ridge door de straat.
helma

Bericht door helma »

Nou ja....onze dochter heet Mc.Burger; nooit iemand moeilijk over gedaan :huhu
Democritus

Bericht door Democritus »

Ik heb een collega die Constant Lam heet en zijn voorganger heette Constant Mak. :jongle
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Plaats reactie