Gezichten zien en dromen dromen

Avi

Re: Gezichten zien en dromen dromen

Bericht door Avi »

En zijn er nu ook nog christenen die dromen dromen.
Hoe moet je die dromen duiden?
:O:
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Marnix

Bericht door Marnix »

God kan nog zeker door dromen spreken, het gebeurt regelmatig. Of we het ook zien is een eerste... of we het ook begrijpen of mensen het kunnen uitleggen is een tweede :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
judith

Bericht door judith »

Marnix schreef:God kan nog zeker door dromen spreken, het gebeurt regelmatig. Of we het ook zien is een eerste... of we het ook begrijpen of mensen het kunnen uitleggen is een tweede :)
Jozef kon ook heel goed de dromen uit leggen............
Maar nu merk ik eingelijk nooit, dat dromen worden uitgelegt, maar misschien kan dat ook niet.
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

judith schreef:
Marnix schreef:God kan nog zeker door dromen spreken, het gebeurt regelmatig. Of we het ook zien is een eerste... of we het ook begrijpen of mensen het kunnen uitleggen is een tweede :)
Maar nu merk ik eingelijk nooit, dat dromen worden uitgelegt, maar misschien kan dat ook niet.

Veel uit/van de Gereformeerde Gezindte denken ook anders over dromen. Zelfs zo dat het niet meer voorkomt en God alleen door Woord en Geest spreekt...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Marnix

Bericht door Marnix »

Precies... hoe vaak worden er dromen met elkaar gedeeld? Ik maak niet vaak mee dat dat gebeurt in gereformeerde kring. En tja, wie gaat het dan uitleggen? Misschien vinden we onszelf er te nuchter voor. In andere kringen maak ik het overigens wel eens mee. Omdat men vrijmoediger is om het met elkaar te delen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Wilma van den Berg schreef:
judith schreef:

Veel uit/van de Gereformeerde Gezindte denken ook anders over dromen. Zelfs zo dat het niet meer voorkomt en God alleen door Woord en Geest spreekt...
In ieder geval zullen onze dromen nooit Zijn Woord tegenspreken, als het van de Heere is...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Marnix

Bericht door Marnix »

Uiteraard niet. God spreekt zichzelf nooit tegen!
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Dit verhaal hoorde ik pas in het kader van dit onderwerp:
Hoeveel procent van wat je doet of laat is werkelijk uit liefde voor God en de naaste (Mt22:37-38) en hoeveel ter meerdere eer en glorie van jezelf?
Charles H. Spurgeon vertelt van een droom die hij had waarin de Heer al zijn christelijke werk beoordeelde op basis van zijn motivatie.
Tot zijn schrik bleek slechts zeven procent van al zijn werk gedaan uit liefde voor God en zijn naaste.
Droom van Spurgeon
Spurgeon, de bekende evangelist uit de vorige eeuw, had eens een droom.
In zijn droom kwam een engel, met een weegschaal in de hand, bij hem en zei tegen hem:
Spurgeon, ik ben bezig je preek van vanavond te wegen om te zien hoeveel waarde je preek heeft voor God.
Tot zijn beschaming bleek dat zijn boodschap niet voor honderd procent bestond uit liefde tot de Heere Jezus en ijver voor Hem.
De engel toonde hem dat een groot deel ervan bestond uit eigenliefde.
Spurgeon was zich er terdege van bewust geweest dat hij goed kon spreken en dat hij een goed evangelie verkondigde.
Zijn eigen ik was duidelijk op de voorgrond getreden. Het was maar een droom, maar toch heeft Spurgeon er veel van geleerd.
Misschien kunnen wij er ook iets van leren.
Ennuh, 7 procent is nog best veel, voor zover ik mn eigen hart wel eens ken.... :cry
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie