Hoe zie jij OSW?

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door refoOnlangs was ik op een bijbelkring onder leiding van een oderling van de GerGem.
Ik hoop niet dat dat zo'n bijbelkrijng was waar de GS zich tamelijk duidelijk over heeft uitgelaten.
Leg uit, dat heb ik denk ik gemist! Over wat voor soort bijbelkringen heeft de GS zich in wat voor soort bewoordingen uitgelaten?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
WSO

Bericht door WSO »

Nou, ik noem geen namen, maar als je niet over het stuk van de ellende wilt praten, kom je niet in de kerkeraad. Dat weet ik wel zeker.

En verder begrijp ik niet waarom God ons Zijn Woord heeft gegeven. Een levensgevaarlijk boek!! Je zou er zonder leiding in gaan lezen, zeg!
WSO

Bericht door WSO »

In de HC staat hoeveel stukken zijn u nodig. Er staat niet: over hoeveel stukken moet u willen vertellen. Wie zegt verlost te zijn, kent (volgens de HC) noodzakelijk de ellende. Daar in een verhoor de nadruk op leggen is weer wat anders. De hele Bijbel spreekt ervan dat het gaat om 'verlossing'. Ben je echter niet verlost, dan wil je daar niet van horen.
WSO

Bericht door WSO »

Die Kamerling was met de gekochte rol geen kind van God. Of je moet vol willen houden dat je kind van God kunt zijn zonder Christuskennis.....
wim

Bericht door wim »

Hoe zie ik OSW?
Zie onderstaande postings: veel gesteggel over telkens dezelfde zaken. Zonder enige toenadering. Zonder enig begrip. Wordt hier eens iets positiefs gezegd in de richting van de opponent dan is dat iets dat schittert tegen een diepzwarte achtergrond.
parsifal

Bericht door parsifal »

Toch blijft een beetje de schoen wringen. Ik denk dat ik theologisch gezien in de lijn van de reformatie sta. Ik heb me wel in discussies gemengd waarbij mijn mening afweek van de heersende norm in gereformeerde gezindte, maar ik heb niet het idee dat mij dat buiten de doelgroep plaatste (eerst het baptisten standpunt verdedigen en toen ik overtuigd was van mijn ongelijk op dat gebied ben ik wel omgeslagen naar het standpunt van ook kinderen toe laten aan de tafel van de Heere). Toch geloof ik dat ik, ondanks dat ik het echte verleden binnen de gereformeerde gezindte niet heb, toch redelijk bij deze groep hoor.

Dat zelfde geldt volgens mij ook voor deelnemers als Lecram en Robert.

Ook geldt volgens mij voor gewaardeerde deelnemers hier als England en Christina dat ze veel toe te voegen hebben (ik vond dat ook van Rosaline, maar die stond inderdaad wat verder weg en ging ook in discussies die over uitleg van de formulieren gingen e.d. op het sola scriptura hameren).

Is respecteren niet genoeg? In de zin dat je best vragen mag stellen om dingen Bijbels te onderbouwen (wat volgens mij volkomen reformatorisch is), ook als het gaat om zaken uit de drie formulieren. of uitspraken van Calvijn of Brakel? Maar houdt deze vragen alsjeblieft buiten de discussies over uitleg van passages uit de belijdenis geschriften. (Al is daar weer de vraag of we daar echt in geinteresseerd moeten zijn?)

Wat betreft pkn, ik vind dat je hier wel is waar op aangeven van een ander een onterechte sneer geeft Pied, volgens mij zijn er ook onder de scribenten van de papieren OSW PKN-ers, het lijkt me dan hier niet terecht om deze hele kerk buiten de gereformeerde gezindte of de doelgroep van dit forum te plaatsen. Ook niet de mensen die vol overtuiging niet weg konden, ook niet als hun kerkenraad dat wel had gedaan.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Pied

Bericht door Pied »

Nogmaals, Parsifal:
Citaat Elbert: "Bij personen uit die kerk kun je hopelijk nog wel eens tot een heel andere conclusie komen."
Citaat Pied: "Mee eens. Ik zie hen als mensen die tegen hun wil in ballingschap zijn meegevoerd."
Verder dan dat kan ik echt niet komen, daarvoor is mij teveel duidelijk dat er vanalles veranderd is sinds 1 mei. Maar het is hier niet de plaats om daarover in discussie te gaan. En wellicht is dat ook helemaal niet nodig.
Op basis van respect is er veel meer mogelijk dan de forumregels aangeven. Zodra mensen dat respect verregaand uit het oog verliezen, zoals met Robert het geval was, wordt het anders.
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door jacob
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door WSO
Nou, ik noem geen namen, maar als je niet over het stuk van de ellende wilt praten, kom je niet in de kerkeraad. Dat weet ik wel zeker.
En gelukkig maar. De Hc spreekt over drie stukken die gekend moeetn worden. Of wil jij (tegen de forumregels in) afstand nemen van de 3 FvE?
En verder begrijp ik niet waarom God ons Zijn Woord heeft gegeven. Een levensgevaarlijk boek!! Je zou er zonder leiding in gaan lezen, zeg!
Weleens van de kamerling gehoord? Die man had behoefte aan onderwijs. Dat hebben al Gods kinderen. Niet op Roomse wijze, maar om hen als van God aangestelde herders voor te gaan in de grazige weiden van Zijn Woord.
hoeveel krijg je hier voor betaald?

ben je afgevaardigd door de GS?

hebbie ook nog een eigen mening?

Ik ben blij dat je zo van de GG houdt. Begin eens de preken van ds Huisman te luisteren. Het zou je heel veel goed doen!

met vr gr

ps. leg me eens uit wat het verschil is tussen de GG methode en de roomse methode.

oh nog een aanrader. de derde lezing van ds Vreugdenhil over bevinding. Die gaat over het geheim van de gereformeerde bevindelijke prediking.

Jacob
[Aangepast op 2/8/04 door jacob]
jacob

Bericht door jacob »

luister nou maar gewoon.
jacob

Bericht door jacob »

nee, ik baal dat ik er geen een ga leiden dit jaar :,:,:,

[Aangepast op 9/8/04 door jacob]
Plaats reactie