jakobmarin schreef:@WimA, Ik bedoel de les uit de opening van dit topic.
Dat dacht ik al ja. De les is dat men de TV moet aanzetten om te zien hoe men als christen moet leven.

Dat is m.i. toch een hele andere dan die wordt bedoeld.
jakobmarin schreef:@OK, als jij die les kunt leren zonder OS te kijken prima, maar laat een ander dan daarin vrij, dan die maar gaan zitten veroordelen. Hoe kun jij weten of mensen 'mensverheerlijkend en godonterend' kijken hiernaar? En ik kijk met plezier naar een potje volleybal, omdat ik dat zelf een beetje doe, en zo leer ik er zelfs 2 lessen uit..
Ik laat iedereen vrij en veroordeel niemand. Ik beoordeel daden en feiten op hun merites. En constateer dan dat de OS godloze spelen zijn. En kjijken naar godloze spelen is m.i. zondig.
jakobmarin schreef:Mijn idee dat refos niet gemakkelijk leren van wereldse zaken kwam door de reacties op de opoening van dit topic.
Als refo's de juiste les destilleren uit het voorbeeld - en dat is blijkbaar een andere dan velen die er legitimatie in zien om hun tijd te besteden aan het bezien van de OS - wil dat niet zeggen dat refo's niet makkelijk leren.
jakobmarin schreef:Tja, hoort bijdragen leveren aan RF bij 'het alles op alles zetten voor het ene Doel"?
Zo lust ik er nog wel een paar

Als de bijdragen aan RF zijn gedaan zouden worden met de intentie die ook de Beréers dan zou het een onderdeel kunnen zijn van het alles op alles zetten om dat ene Doel te bereiken. Ik ben het er direct mee eens dat dat bij mij iig meestal niet lukt en dat, gelet op de topics en de reactie's, ik er beter aan zou doen de tijd op RF te gebruiken voor onderzoek van het Woord. De reacties alhier promoten een god wat en de wereld wat en veroorzaken eerder een afhouden van het Woord dan een ernaartoe drijven.
Maar ook voor mij is het leven - helaas - meestal sterker dan de leer.