muis

limosa

muis

Bericht door limosa »

Ik wil presentaties geven met een laptop en een beamer (die heb ik allebei in huis/zaak). Nu lijkt mij handig om daar een draadloze muis bij te hebben.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me een lekker muisje aanraden?
limosa

Bericht door limosa »

Mmm, niet veel deskundigen hier op dit gebied? Of zit zo'n muis ook in de categorie "overdreven luxe" en dus verkeerde geldbesteding?

Nou ja, het is dit muisje geworden.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Haa Limosa,

Je hebt bijna dezelfde muis als mij. Fijne dingen zijn het. Alleen de batterijen zijn bij regelmatig gebruik snel op. Met de batterijen van de praxis kun je er wel lang mee doen.

Matthijs
Liever Turks dan Paaps
Egbert

Bericht door Egbert »

Sorry, ik had de posting over het hoofd gezien. Maar je hebt een goede keus gedaan, ik werk zowel thuis als op het werk al een hele tijd met die muis en met volle tevredenheid
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Er zijn ook laptops met een touchpad. Wie heeft daar ervaring mee?
Kun je nooit een muisarm van krijgen.
limosa

Bericht door limosa »

touchpad werkt op zich wel maar als je veel of nauwkeurig moet muizen is het niet echt handig, sommigen hebben nogal wat moeite het pijltje op de goede plek te krijgen, 't is ook een kwestie van wennen
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Een touchpad vind ik een ramp. Op m'n werk heb ik een optische muis. Fantastisch! Nooit meer last van een 'slippende' muis, altijd trefzeker.
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Gerrie
Er zijn ook laptops met een touchpad. Wie heeft daar ervaring mee?
Kun je nooit een muisarm van krijgen.
Ik voorspel [en heb er reeds patent op aangevraagd] dat die touchpad misschien wel geen muis arm opleverd maar zeker wel een overwerkte wijsvinger [benaming touchvingerpad] Was deze bij mij al druk met het wijzen naar een ander nu is zijn functie nog uitgebreider geworden.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Behalve een touchpadvinger is er nog een nadeel. Je raakt per ongeluk de knop 'wissen' aan, en weg is alles.
Dus ik denk dat ik maar weer een muis van stal haal.
Maar misschien is de touchpad wel goed voor mensen met RSI?
limosa

Bericht door limosa »

Pfff, was nog een heel gedoe die muis te installeren. De zachte waren van Logitech stuurden het touchpad in de war ;-( . Nou ja, met wat nieuwe software downloaden enzo gaat het wel werken . . .

Bij touchpad gebruiken zijn de instellingen wel kritisch: snelheid, versnelling, dubbelkliksnelheid, enz. In de auto of de trein vind ik het toch wel handig . . .

[edit]
smiley aangepast; met een : wordt het vanzelf een bewegende, daarom een ;
weg met die bewegende smiley's! ja,ja, ik heb m'n principes op dit punt!
[/edit]

[Aangepast op 21/7/03 door limosa]
appie21

Bericht door appie21 »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Mmm, niet veel deskundigen hier op dit gebied? Of zit zo'n muis ook in de categorie "overdreven luxe" en dus verkeerde geldbesteding?

Nou ja, het is dit muisje geworden.
goeie keus!!!!
alf

Bericht door alf »

Gerrie:
Maar misschien is de touchpad wel goed voor mensen met RSI?
Ik ben bang dat een laptop MEER kans op RSI geeft dan een gewoon toetsenbord! Overigens is de term 'muisarm' te beperkt voor RSI:

Repetive Strain Injury: verwonding als gevolg van overbelasting door herhaalde bewegingen;
Gerrie

Bericht door Gerrie »

Beste Alf,

Misschien kun je een muis en een touchpad afwisselen. Dan gebruik je toch verschillende spieren?
capricornus

Bericht door capricornus »

Juist, het is het repetitief spiertjesgebruik dat tot klachten leidt. Dus altijd muizen of touchpadden is niet goed, afwisselen wel. Te lang achtereen forummen is niet goed, afwisselen met bijv. afwassen wel (je kan ook een afwasarm krijgen, dan moet je afwisselen met omsionswil). Te veel van het goede op een dag is nooit goed, van alles wat is beter, dus muizen afwisselen met wat anders.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat nogal wat mensen een muisarm een psychologisch probleem achten : het zijn die mensen die doorduwen en overdrijven en star blijven muizen of touchpadden of joystikken of sms-en die problemen krijgen : overdaad schaadt.
ps ik heb nog nooit met overdaad gebeden : zou het schaden ?
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik wil presentaties geven met een laptop en een beamer (die heb ik allebei in huis/zaak). Nu lijkt mij handig om daar een draadloze muis bij te hebben.

Wie heeft hier ervaring mee en kan me een lekker muisje aanraden?
Ik had je vraag ook niet gelezen. Ik geef regelmatig presentaties met beamer n laptop. Daarvoor gebruik ik ook de draadloze muis van Logitech. Met bal. En dat werkt goed. Je moet alleen niet te ver bij de ontvanger vandaan lopen.

De volgende zal een optische worden. Thuis heb ik nu ook een optische, omdat die balversie steeds stroever begon te worden. Ondanks herhaaldelijk de asjes schoonmaken. Dat helpt op een gegeven moment ook niet meer.

Ook vind ik dat de batterijen vaak vervangen moeten worden. Ik houd niet bij hoe vaak, maar ik heb ze in een jaar tijd al een paar keer moeten vervangen.
Plaats reactie