Er zitten ongeveer 70 studenten op het seminarie, waarvan er 50 predikant willen worden. Dat is men pas nagegaan en dit is officieel bevestigd. Dus die 50 zijn niet alle studenten, maar het zijn degenen, die aangeven dat ze predikant willen worden.freek schreef:Benieuwd waar je dit op baseert. Als je dit niet kunt onderbouwen, lijkt het me chique om dit te verwijderen.Eveline de Pater schreef:Op dit moment 50 studenten op het seminarie, die allemaal tussen nu en 6 jaar predikant hopen te worden in de HHK. Sommige gemeenten beroepen niet eens meer, omdat er geen 'geschikte' kandidaten meer zijn in hun ogen. Ik vraag me af hoe het in de toekomst gaat. De kieskeurigheid van de HHK is mij vele malen groter gebleken dan de kieskeurigheid in de GG.
Daarnaast is het feitelijk onjuist dat alle studenten aan het HHK-seminarie voornemens zijn van predikant te worden in de HHK.
Volgens mij is je opmerking vooral rancune richting de HHK.
(Nee, ik ben geen HHK-lid)
Het tweede is feitelijk ook juist. Er zijn heel wat gemeenten, die sinds ze vacant zijn een heel rijtje predikanten hebben beroepen, maar nu al geruime tijd niet meer beroepen en wachten tot er weer anderen beroepbaar worden gesteld. Ik heb enkele ambtsdragers naar de reden gevraagd en bovengenoemde reden bleek in alle gevallen de juiste te zijn.