zelf CD's branden

Plaats reactie
Billy

zelf CD's branden

Bericht door Billy »

sinds vorige week heb ik een cd-rewriter

in windows xp doe ik het gewoon middels kopieeren en plakken ze worden dan in een tijdelijk bestand "gereed om te branden" gezet.

vervolgesn geef ik opdracht om ze op de lege cd te zetten. ze worden er dan opgezet, maar vervolgens kan ik ze niet afdraaien. ( geen geluid, wel tracks te zien in realplayer en mediaplayer)

wat doe ik fout en wie kan me helpen?? :bu

[Edited on 2/12/02 by Billy]
Billy

Bericht door Billy »

sinds vorige week heb ik een cd-rewriter

in windows xp doe ik het gewoon middels kopieeren en plakken ze worden dan in een tijdelijk bestand "gereed om te branden" gezet.

vervolgesn geef ik opdracht om ze op de lege cd te zetten. ze worden er dan opgezet, maar vervolgens kan ik ze niet afdraaien. ( geen geluid, wel tracks te zien in realplayer en mediaplayer)

wat doe ik fout en wie kan me helpen?? :bu

[Edited on 2/12/02 by Billy]
Lecram

Bericht door Lecram »

Billy als je geluids CD's brand
moet de snelheid waarmee je brand niet hoger zijn dan 2x of 4x.

Als je easy writer gebruikt kun je dat instellen bij de opties..

Admin
Ik brand ze op 12x en dat gaat prima. hangt wel van je brander af.
Lecram

Bericht door Lecram »

Over wat voor bestanden praat je, Billy?
Ruth

Bericht door Ruth »

billy als je een muziek cd wil kopieren kun je de nummertjes niet door middel van kopieren en plakken over zetten

gebruik dan nero burning rom ofzo
en de snel heid maakt vol;gens mij ook niet uit ik brand muziek met 16 keer
je kan ook in je mediaspeler (in windows xp) de cd kopieren en dan branden
duurt wel lang
zat er geen brandsoftware bij de speler????
en welk merk is het ?

[Edited on 2/13/02 by Ruth]

[Edited on 2/13/02 by Ruth]
Trein

Bericht door Trein »

Als je een beetje kwaliteit over wilt houden, moet je audio cd's altijd op single speed branden. Als je ze op hogere snelheid brandt, raak je teveel kwaliteit kwijt. En dat heeft niets met merk of type van je brander te maken, maar alles met de error correctie die op alle audio cd's gebruikt wordt.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ik brand mijn audio CD's altijd op 24 speed en de kwaliteit is niet van echt te onderscheiden.
Binnen 5 minuten komt de bekerhouder alweer naar buiten.
harddisk

Bericht door harddisk »

Heb je dan niet dat als je ze vaak draait dat er dan snel haperingen op komen zodat de cd blijft hangen? Ik brand ze daarom namelijk altijd op 4 of 8 speed. Ze zeggen wel altijd dat als je ze snel brand dat je dan een minder goede cd hebt en dan met name een muziekcd.

HDD
Jelle

Bericht door Jelle »

Mijn ervaring is dat zelfgebrande cd´s op de ene speler wel werken en op de andere niet.
Bij mij in de huiskamer kan ik de zelfgebrande cd´s niet afspelen terwijl ze het in de auto of bij mij in het kantoor wel doen. Zit volgens mij ook in de cd-speler die je hebt.
appie21

Bericht door appie21 »

billy je moet even in het configuratie schep je cd speler digitaal af laten spelen er is geen audio kabel aan gesloten in je computer...
Origineel geplaatst door Jelle
Mijn ervaring is dat zelfgebrande cd´s op de ene speler wel werken en op de andere niet.
Bij mij in de huiskamer kan ik de zelfgebrande cd´s niet afspelen terwijl ze het in de auto of bij mij in het kantoor wel doen. Zit volgens mij ook in de cd-speler die je hebt.
Plaats reactie