Oproep!

Luther
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Luther »

eilander schreef:Toch wil ik ook wel iets anders zeggen. Ook ik post hier anoniem, en dat wil ik graag zo houden. En toch: ik heb in het modteam al eens gezegd in de trant van: als al mijn postings nu met naam en toenaam in de krant zouden staan, zou iemand die mij kent, niet verbaasd staan.
Voor mij heeft dat ook iets met integriteit te maken. Natuurlijk zeg je hier wel eens iets méér dan dat je in real life zou doen. Maar ik zou toch willen zeggen: wees daar terughoudend in, en probeer ook daarin oprecht te handelen.
Uiteindelijk zullen wij ook verantwoording moeten afleggen over wat wij hier op Refoforum geschreven hebben; je kunt kritiek op iemand hebben, maar dat hoort niet in eerste instantie op Refoforum thuis.
Dit vind ik een hele mooie post! het is voor mij ook een spiegel (Tiberius: voor mezelf!): Zo moet ik ook steeds posten.

Sja... toch zeg ik in kleinere kring ook weleens dingen, die ik niet met naam en toenaam in de krant of in de kerkbode zou willen zetten.
Maar je opscherping is een goede!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Eens met Bert!
De predikant had hier niet naar ejvl op mogen reageren en deze persoon zelf moeten aanspreken op zijn achterklap. Dat is de koninklijke weg. De betreffende predikant zou bij mij sterk in waarde dalen (het is dus maar goed dat ik niet weet wie het is).
Laatst gewijzigd door Jo-Ann op 14 apr 2012, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Luther schreef:
eilander schreef:Toch wil ik ook wel iets anders zeggen. Ook ik post hier anoniem, en dat wil ik graag zo houden. En toch: ik heb in het modteam al eens gezegd in de trant van: als al mijn postings nu met naam en toenaam in de krant zouden staan, zou iemand die mij kent, niet verbaasd staan.
Voor mij heeft dat ook iets met integriteit te maken. Natuurlijk zeg je hier wel eens iets méér dan dat je in real life zou doen. Maar ik zou toch willen zeggen: wees daar terughoudend in, en probeer ook daarin oprecht te handelen.
Uiteindelijk zullen wij ook verantwoording moeten afleggen over wat wij hier op Refoforum geschreven hebben; je kunt kritiek op iemand hebben, maar dat hoort niet in eerste instantie op Refoforum thuis.
Dit vind ik een hele mooie post! het is voor mij ook een spiegel (Tiberius: voor mezelf!): Zo moet ik ook steeds posten.

Sja... toch zeg ik in kleinere kring ook weleens dingen, die ik niet met naam en toenaam in de krant of in de kerkbode zou willen zetten.
Maar je opscherping is een goede!
Ik hoop dat de post van Eilander voor iedereen geldt en dat ik het niet tegen allerlei proefballonnetjes van iedereen op zit te nemen, waar men in het gewone leven helemaal niet zo over denkt. Dat zou wel intriest zijn.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik heb hier wat off-topic bijdragen verwijderd.
Desiree

Bericht door Desiree »

Tjoh.. nooit aan gedacht om zoiets te doen. Ik vind het ook geen strak plan.
Als een ds of iemand iets wilt weten, moet hij zelf maar hier kijken, vind ik.
Ik beschouw het hier toch een beetje als een vriendenclub die meningen uitwisselen. Nou ja, ieders vriend zal ik wel niet zijn. :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

de vrouw van

Bericht door de vrouw van »

Hier een berichtje van de vrouw van ejvl.
Ik wil deze oproep graag even extra bekrachtigen.
Ook ik zou heel graag willen weten wie dit allemaal doorgespeeld heeft etc. zodat ik niet iedereen uit onze kerk die ik tegenkom hoef te verdenken, en dat we het op een normale, christelijke manier uit kunnen praten.
helma

Bericht door helma »

de vrouw van schreef:Hier een berichtje van de vrouw van ejvl.
Ik wil deze oproep graag even extra bekrachtigen.
Ook ik zou heel graag willen weten wie dit allemaal doorgespeeld heeft etc. zodat ik niet iedereen uit onze kerk die ik tegenkom hoef te verdenken, en dat we het op een normale, christelijke manier uit kunnen praten.
sterkte, ook voor jou! Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op het forum en ik weet nog hoe kwetsbaar ik me voelde.
de vrouw van

Bericht door de vrouw van »

dank je wel Helma!
refo

Bericht door refo »

ejvl schreef:Geachte lezers,

Helaas is het zo dat er mensen zijn die hier lezen en posten mij in een kwaad daglicht gezet hebben.
Er zijn sommigen die weten wie ik ben, wat niet zo vreemd is en niet verkeerd hoeft te zijn.
Er zijn er die mijn post selectief hebben uitgeprint en deze hebben ingeleverd bij onze predikant.
Het zou kunnen zijn dat ik de schijn gewekt heb, maar naar mijn weten heb ik altijd een nuance aangebracht dat ik niemand, geen predikant, geen kerk, persoonlijk bedoel, als dit zo zou zijn en ik zou iets tegen onze of welke predikant hebben wat schaad tot zaligheid of wat tegen de bijbel inga, zou ik deze predikant zelf benaderen en niet via een publiekelijk forum.
Daarom zeg ik bij deze dat ik niemand, ook niet onze predikant of kerk persoonlijk bedoel of aangevallen heb.
De predikant wil niet tegen mij zeggen wie dit gedaan heeft, dat is vertrouwelijk.

Verder vind ik het een kwalijke zaak dat er mensen zijn die tegen Mattheus 18 ingaan en zonder mij te benaderen rechtstreeks contact met de dominee opnemen om via selectieve post, dus niet compleet en niet in de contex van de discussie, dit aan de dominee te vertellen, hem te benaderen, mijn post uit te printen en dit aan hem te geven en mij daarbij zwart maken.

Ik weet dat er mensen zijn die hier ook posten of alleen lezen die mij kennen, mijn verzoek is daarom ook om rechtstreeks alsnog contact met mij op te nemen en deze zaken te bespreken, niet achter mijn rug om, maar gewoon rechtstreeks face to face, durf je dit niet? Doe het dan anoniem, ik ben te bereiken via PB of als je geen lid bent via email, dierenclub@gmail.com

Alvast dank.
Over welk post gaat het en hoe is die dan gemanipuleerd?
Desiree

Bericht door Desiree »

Ja, sterkte. Troost je. Eerlijk duurt het langst. Dat is altijd, overal.

Ik zou het uitpraten, beide partijen. Dan kun je het elkaar vergeven. Maar dat hoef ik niet te zien hoor. Succes!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

konijn25

Bericht door konijn25 »

Ik vind het heel erg dat dit is gebeurd. En ik hoop van harte dat de betreffende persoon de reacties van deze post ook uitprint en aan de dominee laat lezen!!
helma

Bericht door helma »

het kan ook nog gewoon een meelezer zijn trouwens.
Simon

Bericht door Simon »

Ik snap inmiddels wel de aanvankelijk voor mij onverklaarbare drang naar anonimiteit.Anderszijds blijft het natuurlijk onzettend hypocriet dat je je uit angst voor zoiets in een ''warme christengemeente'' zó voorzichtig en argwanend op zou moeten stellen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

het is natuurlijk zo dat die predikant, door zijn oor aan de achterklapper te lenen, nu zelf schuldig is aan achterklap...

Dus mijn raad is, een gesprek met betreffende predikant aan te vragen, hem Gods Woord uit Mat. 18 brengen, en hem op zijn zonde wijzen. Hoort hij je niet, dan hoor je het naar de kerkenraad te brengen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Misschien maken wij ons nu ook wel schuldig....misschien topic maar sluiten?
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Gesloten