Oproep!

ejvl
Berichten: 5783
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Oproep!

Bericht door ejvl »

Geachte lezers,

Helaas is het zo dat er mensen zijn die hier lezen en posten mij in een kwaad daglicht gezet hebben.
Er zijn sommigen die weten wie ik ben, wat niet zo vreemd is en niet verkeerd hoeft te zijn.
Er zijn er die mijn post selectief hebben uitgeprint en deze hebben ingeleverd bij onze predikant.
Het zou kunnen zijn dat ik de schijn gewekt heb, maar naar mijn weten heb ik altijd een nuance aangebracht dat ik niemand, geen predikant, geen kerk, persoonlijk bedoel, als dit zo zou zijn en ik zou iets tegen onze of welke predikant hebben wat schaad tot zaligheid of wat tegen de bijbel inga, zou ik deze predikant zelf benaderen en niet via een publiekelijk forum.
Daarom zeg ik bij deze dat ik niemand, ook niet onze predikant of kerk persoonlijk bedoel of aangevallen heb.
De predikant wil niet tegen mij zeggen wie dit gedaan heeft, dat is vertrouwelijk.

Verder vind ik het een kwalijke zaak dat er mensen zijn die tegen Mattheus 18 ingaan en zonder mij te benaderen rechtstreeks contact met de dominee opnemen om via selectieve post, dus niet compleet en niet in de contex van de discussie, dit aan de dominee te vertellen, hem te benaderen, mijn post uit te printen en dit aan hem te geven en mij daarbij zwart maken.

Ik weet dat er mensen zijn die hier ook posten of alleen lezen die mij kennen, mijn verzoek is daarom ook om rechtstreeks alsnog contact met mij op te nemen en deze zaken te bespreken, niet achter mijn rug om, maar gewoon rechtstreeks face to face, durf je dit niet? Doe het dan anoniem, ik ben te bereiken via PB of als je geen lid bent via email, dierenclub@gmail.com

Alvast dank.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Oproep!

Bericht door Afgewezen »

Tja, op een forum maak je jezelf altijd een beetje kwetsbaar. Of dit onder de regel van Mattheüs 18 valt, vraag ik me trouwens af.
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Oproep!

Bericht door Chrisje72 »

Maar waarom zou je over iemand gaan 'klikken' bij de dominee?En dan nog op een stiekeme manier ook. Ik snap dat ejvl hier boos over is.
Laatst gewijzigd door Chrisje72 op 14 apr 2012, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Oproep!

Bericht door Gian »

ejvl schreef: Er zijn er die mijn post selectief hebben uitgeprint en deze hebben ingeleverd bij onze predikant.
Zielige actie :deg
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Oproep!

Bericht door Simon »

Ik kijk nergens meer van op, ik hoop alleen dat betreffende persoon het lef (of moet ik zeggen ''de nederigheid'') heeft om zijn/haar verontschuldigingen aan te bieden.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Luther »

ejvl schreef:Geachte lezers,

Helaas is het zo dat er mensen zijn die hier lezen en posten mij in een kwaad daglicht gezet hebben.
Er zijn sommigen die weten wie ik ben, wat niet zo vreemd is en niet verkeerd hoeft te zijn.
Er zijn er die mijn post selectief hebben uitgeprint en deze hebben ingeleverd bij onze predikant.
Het zou kunnen zijn dat ik de schijn gewekt heb, maar naar mijn weten heb ik altijd een nuance aangebracht dat ik niemand, geen predikant, geen kerk, persoonlijk bedoel, als dit zo zou zijn en ik zou iets tegen onze of welke predikant hebben wat schaad tot zaligheid of wat tegen de bijbel inga, zou ik deze predikant zelf benaderen en niet via een publiekelijk forum.
Daarom zeg ik bij deze dat ik niemand, ook niet onze predikant of kerk persoonlijk bedoel of aangevallen heb.
De predikant wil niet tegen mij zeggen wie dit gedaan heeft, dat is vertrouwelijk.

Verder vind ik het een kwalijke zaak dat er mensen zijn die tegen Mattheus 18 ingaan en zonder mij te benaderen rechtstreeks contact met de dominee opnemen om via selectieve post, dus niet compleet en niet in de contex van de discussie, dit aan de dominee te vertellen, hem te benaderen, mijn post uit te printen en dit aan hem te geven en mij daarbij zwart maken.

Ik weet dat er mensen zijn die hier ook posten of alleen lezen die mij kennen, mijn verzoek is daarom ook om rechtstreeks alsnog contact met mij op te nemen en deze zaken te bespreken, niet achter mijn rug om, maar gewoon rechtstreeks face to face, durf je dit niet? Doe het dan anoniem, ik ben te bereiken via PB of als je geen lid bent via email, dierenclub@gmail.com

Alvast dank.
Sja.... helaas herkenbaar. Is mij ook overkomen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Chrisje72
Berichten: 1502
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Oproep!

Bericht door Chrisje72 »

Ik vraag me af wat zo'n persoon ermee wil bereiken. Laten zien hoe goed hij/zij wel niet is?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Luther »

Chrisje72 schreef:Ik vraag me af wat zo'n persoon ermee wil bereiken. Laten zien hoe goed hij/zij wel niet is?
Neen, een spaak in je wielen steken en de ander naar beneden halen, zonder dat die zich kan verweren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Oproep!

Bericht door Mister »

Wat ik hierin ook een lastig punt vind is dat de predikant niet wil/mag/kan zeggen van wie het afkomstig is.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Bert Mulder »

Een predikant en kerkenraad mag niet op zo iets reageren....

Maar moeten de persoon die meldt aanspreken op zijn roddel en achterklap...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Bert Mulder »

Even ondertussen, niet slim om hier je email te posten....spammers komen hier ook...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Oproep!

Bericht door TAF »

Wat happens on Refoforum, stays on Refoforum?

-> internet is een plek bij uitstek waar mensen nog wel eens anders spreken en dicussieren dan ze in het echte leven doen, juist vanwege de annoniemiteit ervan.

Uitgaande daarvan kan men niet een waarde ontlenen aan een paar kopieen van online gemaakte beweringen in het echte leven.

De voorganger had ze dus gewoon terzijde moeten schuiven.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Oproep!

Bericht door helma »

Schandalig. Een ander woord heb ik er niet voor.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Oproep!

Bericht door Luther »

helma schreef:Schandalig. Een ander woord heb ik er niet voor.
Zo werkt het in de gereformeerde gezindte...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Oproep!

Bericht door eilander »

Luther schreef:
helma schreef:Schandalig. Een ander woord heb ik er niet voor.
Zo werkt het in de gereformeerde gezindte...:)
Dat zou absoluut niet zo moeten zijn. Ik denk ook niet dat we dit zo generaliserend mogen zeggen. Ik vind de gang van zaken ook schandalig.

Toch wil ik ook wel iets anders zeggen. Ook ik post hier anoniem, en dat wil ik graag zo houden. En toch: ik heb in het modteam al eens gezegd in de trant van: als al mijn postings nu met naam en toenaam in de krant zouden staan, zou iemand die mij kent, niet verbaasd staan.
Voor mij heeft dat ook iets met integriteit te maken. Natuurlijk zeg je hier wel eens iets méér dan dat je in real life zou doen. Maar ik zou toch willen zeggen: wees daar terughoudend in, en probeer ook daarin oprecht te handelen.
Uiteindelijk zullen wij ook verantwoording moeten afleggen over wat wij hier op Refoforum geschreven hebben; je kunt kritiek op iemand hebben, maar dat hoort niet in eerste instantie op Refoforum thuis.

Maar nogmaals, wat ejvl hier wedervaren is, is géén voorbeeld van hoe wij als christenen met elkaar moeten omgaan.
Kritiek op de uitingen van ejvl, of van eilander, of van wie dan ook, dat kan zeker. Maar dat hoort niet op deze manier behandeld te worden.
Gesloten