Linux en OpenSource

Lecram

Bericht door Lecram »

feit is wel dat Novell steeds meer terrein verliest aan Microsoft. Ook hier krijgt Bill Gates steeds meer zijn zin.
Lecram

Bericht door Lecram »

The site http://www.linux64.com is running Microsoft-IIS/5.0 on Windows 2000

Zie www.netcraft.com
Jos

Bericht door Jos »

Origineel geplaatst door Admin
Nou moet je m'n baas zien als het netwerk even down gaat :D:,

ps: effe serieus ik vindt dat linux (suse) nog niet mag gezien worden als een 100% betrouwbaar file and printsharing (netwerk) platform.

Er zijn nog teveel open einde aan dit platform waardoor het voor commercieel gebruik nog niet geschikt is

NT vindt ik oon geen alternatief dus vandaar Novell 6
Ze doen het niet slecht die novell lui.

wat vinden jullie ?

admin
Je hebt gelijk, over het algemeen draait een novell netwerk beter dan een linux netwerk. Maar dat ligt op zich niet aan linux, maar het wordt gewoon weinig gebruikt. Als het meer gebruikt wordt, komt er ook automatisch betere software.
Maar een feit: linux netwerk is goedkoper ;)
Niek

Bericht door Niek »

Ik maak dagelijks gebruik van GNU/Linux en Open Source Software, zowel op server als op de desktop.
Mijn favoriete distributie is Debian GNU/Linux, een distributie die helemaal gratis is en door de OSS community is gemaakt. Het is wat moeilijker dan bijvoorbeeld Mandrake of SuSE, maar ik vind het stukken fijner werken.
Ik merk dat Linux en OSS in het algemeen erg in opkomst is, in verschilende fora zie je steeds meer gebruikers verschijnen. Met moderne technologie en software als encrypted ext3 en het gloednieuwe KDE3 loopt GNU/Linux naar mijn bescheiden mening mijlen voor op Windows. De ontwikkelingen gaan bliksemsnel en met de dag verschijnt er nieuwe software die het leven van een Linux-fanaat (zoals mij ;) ) vereenvoudigd.
Als ik het goed heb komt morgen SuSE 8.0 uit, dit is een gebruiksvriendelijke distributie met de allernieuwste software. Zelfs de grootste computerleken kunnen hiermee van de voordelen van GNU/Linux genieten.
Naar mijn mening is het slechts een kwestie van tijd voordat Linux ook op de desktop (op de server is dat al gebeurd) de overhand zal nemen.

[Veranderd op 17/4/02 door Niek]
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Niek
Met moderne technologie en software als encrypted ext3 en het gloednieuwe KDE3 loopt GNU/Linux naar mijn bescheiden mening mijlen voor op Windows.

.....die het leven van een Linux-fanaat (zoals mij ) ...
Objectef ben je niet, dus je uitspraken moeten met een korrel zout worden genomen......
Niek

Bericht door Niek »

Origineel geplaatst door Lecram
Origineel geplaatst door Niek
Met moderne technologie en software als encrypted ext3 en het gloednieuwe KDE3 loopt GNU/Linux naar mijn bescheiden mening mijlen voor op Windows.

.....die het leven van een Linux-fanaat (zoals mij ) ...
Objectef ben je niet, dus je uitspraken moeten met een korrel zout worden genomen......
Iemand die met GNU/Linux heeft gewerkt kan volgens mij niet meer onbjectief oordelen ;)

Blijft staan dat wat ik vanochtend schreef gewoon feiten zijn. Ik raad je aan om eens op de volgende link te kijken voor meer informatie en feiten over OSS en GNU/Linux: http://www.dwheeler.com/oss_fs_why.html
ViperLodge
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Origineel geplaatst door Admin
laat ik ook eens mee doen

het echte werk gebeurd op een AS/400 :D

Admin
Beetje late reactie mischien... maar het echte werk gebeurd op OS/390, dank u wel alstublieft.

Greets Vipie :eur

Ps.: Laten we wel zijn volgens IBM :

AIX - connectie naar de gebruikers,
OS/400 - Applicatie server
OS/390 - Data processing

Goed in allen zitten dezelfde mogelijk heden, maar OS / machine heeft zijn eigen specifieke gebruik.
ViperLodge
Contacteer:

Bericht door ViperLodge »

Origineel geplaatst door Adminps: niet een machine om thuis neer te zetten
de kleinste kost al gauw een 60.000 euro..

admin
Een kleine zoiets als een 9402 Advanced Server?? die hier naast me staat?? :,
Ook wel Black Box genoemd :D

Greets Vipie :eur
Plaats reactie