Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]
PanneNkoeken gebakken, met kaas, spek en stroop
(smullen)
nog lekker wat beslag over dus morgen nog een paar bakken (had geen zin om door te bakken, aangezien ik alleen woon gaat bakken en eten tegelijk niet he:P en na 3 gebakken exemplaren had ik veel teveel zin ze al p te gaan eten;))
(smullen)
nog lekker wat beslag over dus morgen nog een paar bakken (had geen zin om door te bakken, aangezien ik alleen woon gaat bakken en eten tegelijk niet he:P en na 3 gebakken exemplaren had ik veel teveel zin ze al p te gaan eten;))
TAF schreef:PanneNkoeken gebakken, met kaas, spek en stroop
(smullen)

Nou, eet smakelijk dan ook voor vandaag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
jongste dochter is jarig en koos pizza's
omdat dat nogal lang duurt voor alle (mee-)eters doen we soep, pizza en slaatje.
omdat dat nogal lang duurt voor alle (mee-)eters doen we soep, pizza en slaatje.
- MarthaMartha
kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....
dus wordt het vandaag friet met brocolli / boontjes / witlof en rollade.
Friet voor kleine demo en alles erbij voor papa mama en de oma's en opa's.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Oude-Waarheid
Gefeliciteerd hoor!!!!MarthaMartha schreef:kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....

ja bedankt. Oh wacht; je feliciteerde alleen M&MOude-Waarheid schreef:Gefeliciteerd hoor!!!!MarthaMartha schreef:kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....

Een rommeltje met pasta en broccoli en een spinazie-roomsaus.
Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.
Klinkt goed!Zita schreef:Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.

Het was gisteren bedoeld als tussendoortje/licht lunchhapje, maar we konden vervolgens het avondeten wel overslaan.Mister schreef:Klinkt goed!Zita schreef:Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.
't is ook erg makkelijk om te maken.
ingrediënten:
6 plakjes parmaham
4 hardgekookte eieren
250 gr geraspte kaas (mengsel van restanten die je nog hebt liggen)
2 handjes verse basilicum
extra vierge olijfolie
zeezout en peper uit de molen
naar keuze: zongedroogde of pruimtomaten (ik nam snoeptomaatjes die ik halveerde) en gehalveerde zwarte olijven
500 gr bloem
325 ml lauw water
10 gr gedroogde gist
1 theelepel suiker
snuf zout
beetje extra bloem
Hulpmiddelen
Oven - deegroller
Bereidingswijze
Doe de bloem in een grote mixkom, maak een kuil in het midden en doe daar de helft van het water in. Voeg de gist, suiker en zout toe en ga dan voorzichtig roeren met een vork. Zodra er een deegbal ontstaat, voeg je langzaam meer water toe. Het schijnt heel erg te zijn als de 'wanden' instorten. Maar goed, aan het eind van het verhaal heb je alleen nog maar een grote deegbal. Voeg eventueel nog een beetje extra water toe. Kneed de bal minstens vijf minuten stevig door. Bestrooi het deeg met bloem, bedek de kom met plasticfolie en laat het een halfuur rijzen. Als het deeg in omvang is verdubbeld, kneed je het stevig door, en vervolgens rol je het uit tot een rechthoek van ongeveer 1 cm dik. De rechthoek moet uiteindelijk ongeveer 75 cm lang zijn en 15 cm breed. Of zoiets. Ik meet dat soort dingen niet. Het klopte bij mij in ieder geval niet. Leg in het midden (in de lengte) de parmaham, eieren, kaas, basilicum, tomaten en olijven. Sprenkel er de olijfolie op en bestrooi met zout en peper.
Vervolgens moet de je lap om het mengsel heen vouwen, zodat je een soort canneloni-achtige rol krijgt. Vouw de uiteinden naar elkaar toe, zodat je een donutvormige gevulde broodrol krijgt. Dit stukje van het recept klopte bij mij niet, dus ik vouwde de boel dicht en vond het wel best.
Leg het op een met bloem bestrooide bakplaat en laat 15 min rijzen. Bestrooi met bloem en zet het 35 minuten in de oven op 180 graden totdat de broodrol goudbruin is.
Laatst gewijzigd door Zita op 09 apr 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, geweldig makkelijk 

Ja toch? Je kneedt even deeg, rolt het uit, gooit er wat dingen op en stopt het in de oven. Je hoeft niet te roeren, het kan niet aankoeken, het kan niet schiften, het geeft niet als je er even een halfuurtje niet op let. Het enige wat nog een beetje belangrijk is, is dat je het niet al te lang in de oven laat zitten.refo schreef:Nou, geweldig makkelijk
Ik vind een goede uitsmijter maken stukken ingewikkelder.
- J.C. Philpot
Een aantal hamburgers. (of moet ik ze Bruine Bonen Burgers noemen?) Vegetarisch recept: http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereid ... maken.html
Ze zijn goed gelukt:

Ze zijn goed gelukt:
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- MarthaMartha
kapsalon.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!