Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

TAF

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [3]

Bericht door TAF »

PanneNkoeken gebakken, met kaas, spek en stroop
(smullen)

nog lekker wat beslag over dus morgen nog een paar bakken (had geen zin om door te bakken, aangezien ik alleen woon gaat bakken en eten tegelijk niet he:P en na 3 gebakken exemplaren had ik veel teveel zin ze al p te gaan eten;))
henriët

Bericht door henriët »

TAF schreef:PanneNkoeken gebakken, met kaas, spek en stroop
(smullen)

nog lekker wat beslag over dus morgen nog een paar bakken (had geen zin om door te bakken, aangezien ik alleen woon gaat bakken en eten tegelijk niet he:P en na 3 gebakken exemplaren had ik veel teveel zin ze al p te gaan eten;))
:haha :haha

Nou, eet smakelijk dan ook voor vandaag!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
helma

Bericht door helma »

jongste dochter is jarig en koos pizza's
omdat dat nogal lang duurt voor alle (mee-)eters doen we soep, pizza en slaatje.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....
dus wordt het vandaag friet met brocolli / boontjes / witlof en rollade.
Friet voor kleine demo en alles erbij voor papa mama en de oma's en opa's.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

MarthaMartha schreef:kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....
Gefeliciteerd hoor!!!! :sorc
helma

Bericht door helma »

Oude-Waarheid schreef:
MarthaMartha schreef:kleine demo is jarig, het enige wat er als een trein ingaat is friet.....
Gefeliciteerd hoor!!!! :sorc
ja bedankt. Oh wacht; je feliciteerde alleen M&M :P
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Een rommeltje met pasta en broccoli en een spinazie-roomsaus.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Zita schreef:Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.
Klinkt goed! :slurp
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Zita schreef:Vandaag wordt er in huize Zita gegourmet. 't Zou mijn keus niet zijn, maar nichtjelief van vier jaar vindt het zo verschrikkelijk leuk om zelf echt te koken met zo'n klein pannetje. Er is ook nog een heerlijk gevuld brood (met kaas, verse basilicum, tomaatjes, parmaham, olijven, eieren) dat bedacht is door Jamie Oliver en gebakken door ondergetekende, en een home made ciabatta met zongedroogde tomaatjes en kaas, dus 't zal best wel weer lekker worden.
Klinkt goed! :slurp
Het was gisteren bedoeld als tussendoortje/licht lunchhapje, maar we konden vervolgens het avondeten wel overslaan.
't is ook erg makkelijk om te maken.

ingrediënten:
6 plakjes parmaham
4 hardgekookte eieren
250 gr geraspte kaas (mengsel van restanten die je nog hebt liggen)
2 handjes verse basilicum
extra vierge olijfolie
zeezout en peper uit de molen
naar keuze: zongedroogde of pruimtomaten (ik nam snoeptomaatjes die ik halveerde) en gehalveerde zwarte olijven
500 gr bloem
325 ml lauw water
10 gr gedroogde gist
1 theelepel suiker
snuf zout
beetje extra bloem

Hulpmiddelen
Oven - deegroller

Bereidingswijze
Doe de bloem in een grote mixkom, maak een kuil in het midden en doe daar de helft van het water in. Voeg de gist, suiker en zout toe en ga dan voorzichtig roeren met een vork. Zodra er een deegbal ontstaat, voeg je langzaam meer water toe. Het schijnt heel erg te zijn als de 'wanden' instorten. Maar goed, aan het eind van het verhaal heb je alleen nog maar een grote deegbal. Voeg eventueel nog een beetje extra water toe. Kneed de bal minstens vijf minuten stevig door. Bestrooi het deeg met bloem, bedek de kom met plasticfolie en laat het een halfuur rijzen. Als het deeg in omvang is verdubbeld, kneed je het stevig door, en vervolgens rol je het uit tot een rechthoek van ongeveer 1 cm dik. De rechthoek moet uiteindelijk ongeveer 75 cm lang zijn en 15 cm breed. Of zoiets. Ik meet dat soort dingen niet. Het klopte bij mij in ieder geval niet. Leg in het midden (in de lengte) de parmaham, eieren, kaas, basilicum, tomaten en olijven. Sprenkel er de olijfolie op en bestrooi met zout en peper.
Vervolgens moet de je lap om het mengsel heen vouwen, zodat je een soort canneloni-achtige rol krijgt. Vouw de uiteinden naar elkaar toe, zodat je een donutvormige gevulde broodrol krijgt. Dit stukje van het recept klopte bij mij niet, dus ik vouwde de boel dicht en vond het wel best.
Leg het op een met bloem bestrooide bakplaat en laat 15 min rijzen. Bestrooi met bloem en zet het 35 minuten in de oven op 180 graden totdat de broodrol goudbruin is.
Laatst gewijzigd door Zita op 09 apr 2012, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
refo

Bericht door refo »

Nou, geweldig makkelijk :bobo
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

refo schreef:Nou, geweldig makkelijk :bobo
Ja toch? Je kneedt even deeg, rolt het uit, gooit er wat dingen op en stopt het in de oven. Je hoeft niet te roeren, het kan niet aankoeken, het kan niet schiften, het geeft niet als je er even een halfuurtje niet op let. Het enige wat nog een beetje belangrijk is, is dat je het niet al te lang in de oven laat zitten.
Ik vind een goede uitsmijter maken stukken ingewikkelder.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Een aantal hamburgers. (of moet ik ze Bruine Bonen Burgers noemen?) Vegetarisch recept: http://eten-en-drinken.infonu.nl/bereid ... maken.html

Ze zijn goed gelukt:
Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

kapsalon.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie