(Zorg)verzekeringen en voorzorgsmaatregelen

Welke gedachte of situatie is op jou/u van toepassing?

Ik ben er mee opgevoed en het is voor mij vanzelfsprekend, ik ben niet ergens voor verzekerd.
1
2%
Van huis uit ben ik er wel mee opgevoed, maar ik heb het losgelaten door een ander inzicht.
4
8%
Van huis uit ben ik er wel mee opgevoed, maar ik heb het losgelaten door slechte ervaringen hiermee.
1
2%
Ik ben er niet mee opgevoed, maar ben wel aangemeld als gemoedsbezwaarde.
0
Geen stemmen
Ik ben er niet mee opgevoed, maar twijfel toch of het wel goed is om je te verzekeren.
3
6%
Ik ben er niet mee opgevoed, en heb er zelf ook nooit bij stilgestaan.
2
4%
Ik ben opgevoed dat het tot je verantwoordelijkheid behoort t.o.v. God en de mensen om je heen noodzakelijk kan zijn om je te verzekeren.
21
44%
Het is wel een mooie gedachte om niet verzekerd te zijn, maar niet (meer) haalbaar in deze tijd.
8
17%
Ik vind dit een totaal onbelangrijk onderwerp wat nu echt helemaal nergens toe doet.
4
8%
Anders, nl.... (meld het in een bericht)
4
8%

Totaal aantal stemmen: 48

gallio

Re: (Zorg)verzekeringen en voorzorgsmaatregelen

Bericht door gallio »

TAF schreef:Ik doel erop dat voor God er geen onderscheid is tussen de zondes.

en inderdaad iemand die 1x een peuk opsteekt ik gelijkstel aan iemand die 1x een verkeerde webpagina opzoekt...

dus niet veel ingrijpender, maar even ingrijpend, je gaat in beiden gevallen een verbintenis buiten God aan zij het op twee versschillende wijzes.
dat weet ik zo net nog niet. 1 x roken doet ws geen lichamelijke schade, dus is het ook geen zonde, net zo goed als een glas wijn drinken (1 Tim 5:23) dat niet hoeft te zijn. en in sexuele zonden is meestal meer dan een persoon betrokken.
ejvl

Re: (Zorg)verzekeringen en voorzorgsmaatregelen

Bericht door ejvl »

TAF schreef:Ik doel erop dat voor God er geen onderscheid is tussen de zondes.

en inderdaad iemand die 1x een peuk opsteekt ik gelijkstel aan iemand die 1x een verkeerde webpagina opzoekt...

dus niet veel ingrijpender, maar even ingrijpend, je gaat in beiden gevallen een verbintenis buiten God aan zij het op twee versschillende wijzes.

en in beiden heb je ook een mate waarin je erin doorschiet.

maar om een concreet voorbeeld te noemen voor mijn gevoel geld leg het af en bekeer je, en ongeacht wat het is, daarmee moet het klaar zijn.

Iemand die bijvoorbeeld 5 jaar geleden op sexueel gebied over DE grens ging, maar daar berouw van heeft betoond, schuld beleden, en zich ervan bekeerd, zou niets anders behandeld moeten worden als een ieder ander. Maar we weten al te goed hoevelen dan zeggen, nee zo iemand wil ik niet als vrouw/man, nee zou iemand willen wij niet als ouderling/zondagschoolleidster, zo iemand word dus voor het leven vaak door anderen als "lager dan zij" bezien.

Terwijl iemand die gisteren nog dronken werd, en daar lacherig over doet, dat zoiets nou eenmaal af en toe wel eens gebeurd (zonder berouw, belijden, of bekeren dus) wel prima in orde zou zijn?

Of iemand die elke week/twee weken een pakje peuken oprookt, soms zelfs er meteen een opstekend komende uit de kerk? Waaronder soms zelfs kerkelijk leiders en avondmaalgangers?

sorrie over zulke zaken schud ik dan het hoofd.

Ik heb dan ook sterk het idee dat het zo apart zetten van die sexuele zonde, vooral is hoe wij mensen denken... (je kunt alle ellende uitvreten, maar...) en soms zelfs.. je kunt alles uithalen, maar zolang je niet zwanger word..
of wat dacht je van diegenen die gewoon bij het huwlijkspastoraat het verzwijgen tegenover hen die het nog opbiechten, wie is eerlijker in Gods ogen? wie heeft vergeving ontvangen? en wie niet. Maar wie word door de kerkgangers met de nek aangekeken?

denk er eens over na;)
Ik ben het met je eens TAF.
Stelletjes die een zogenaamd "moetje" hebben word schande over gesproken, seksuele zaken worden zeer verheven boven andere zonden.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Als we indenken dat 1 verkeerde gedachte aangaande seksualiteit net zo erg is als een scheiding of vreemdgaan, hoe durven we dan nog over een ander te spreken?
Wie kan hier op het forum, in de kerk, in Nederland of waar dan ook zeggen dat hij/zij nog nooit een verkeerde gedachte heeft gehad?
Ik denk niemand, ik ook niet, dan zijn wij net zo erg als mensen die vreemd gegaan zijn...
Natuurlijk moet niks goedgepraat worden, de zonde moet benoemd worden, maar wel op gelijke hoogte op dezelfde manier.
Plaats reactie