Beste Eppo Gremdaat,Hendrikus schreef:Eppo, je informatie is niet helemaal up-to-date: het wordt 25/26 mei 2013.Eppo Gremdaat schreef:Inmiddels is het bekend dat de nieuwe zangbundel in 2012 aan de kerken wordt aangeboden. Ook via internet kunnen we (Stichting Kerkliednet) kennismaken met tekst èn melodie. Laten we blij en dankbaar zijn dat er ook in deze tijd mensen zijn die ons in onze taal liederen geven om ook in de toekomst God in het lied te prijzen
Maar afgezien van deze kleinigheid ben ik het helemaal met je eens
Ik neem aan dat je via internet hebt kennisgenomen van de nieuwe zangbundel 2012.
Ik zou dat natuurlijk ook kunnen doen, maar om tijd te besparen heb ik dat nog niet gedaan.
Omdat jij zelf schreef dat je blij en dankbaar bent dat er ook in deze tijd mensen zijn die ons in onze taal liederen geven,
om ook in de toekomst God in het lied te prijzen met deze nieuwe zangbundel,
zou ik uit belangstelling je het volgende willen vragen:
In hoeverre is deze zangbundel 2012/13 in overeenstemming met de Schrift en Belijdenis ?
Wat is er veranderd of verbeterd ten opzichte van het Liedboek voor de Kerken 1973 ?
Is er ook gelet op het gebruik van hoofdletters en schrijfwijze van de naam van God ?
Is er ook gelet op het gebruik van hoofdletters van bezittelijke voornaamwoorden
als deze betrekking hebben op de naam van God ?, zowel bijvoeglijke ("mijn", "uw" "zijn") als zelfstandige vormen ("de mijne", "het uwe", de "zijnen")?
Ben benieuwd naar je reactie