Wat doen we vandaag ? [8]

Luther
Contacteer:

Re: Wat doen we vandaag ? [8]

Bericht door Luther »

henriët schreef:Allemaal goed en wel. Maar met zachter zetten van de muziek, bereikt de muziek je nog steeds...
Daarnaast .. je kleding halen in een winkel zonder kinderen ( dat gaat niet altijd) is als je het uitgangspunt neemt dat ze daar niet goed muziek horen oid ook niet goed, want dan vergiftig je jezelf daarmee.
Dat klopt.
Ik weet dat Johan Vreugdenhil in een polezing eens heeft gezegd dat hij elke keer nadat hij boodschappen had gedaan, thuis eerst in gebed ging om als het ware de besmetting met de satan (want dat is het) weg te bidden.
En nee, makkelijke oplossingen heb ik er niet voor; het is als de lucht die we inademen: vervuilde lucht, maar zonder lucht kunnen we ook niet. We kunnen het dus niet mijden, en ook onze kinderen er niet tegen beeschermen.
Maar toch: Laten we ook niet te somber zijn. In Christus zijn we meer dan overwinnaars, door Hem Die ons kracht geeft. Dat geldt ook de dagelijkse besmetting met de zonde om ons heen.
Toch denk ik dat de zonde in ons ernstiger is dan de zonde die ons van buitenaf bereikt.
Ik hoorde pas ook iemand zeggen, nou, dan bestel je toch via internet.
Ik vraag me af, of we gewoon niet moeten mijden dan.
( en nogmaals, ik vind het lastig, want je hebt er leuke, fatsoenlijke kleding voor een leuke prijs)
Precies. En de refohandelaren zouden daar eens wat mee moeten doen. Vele gezinnen kunnen domweg niet meer uitgeven.
Als we een winkel ingaan waar muziek gedraaid wordt met teksten als.. go to hell..
hoe kun je dan weer rustig ook weer de kerk ingaan.
Omdat het in wezen niet anders is dan welke besmetting met welke zonde dan ook.
De kerk is er niet voor onbesmette mensen. Juist niet, zou ik willen zeggen.

Overigens blijf ik van mening dat we veel vaker zouden moeten ageren tegen dit soort dingen die jij noemt, van Go to hell en zo.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Je kan ook naar de Wegwijs gaan om kleding te kopen :hum
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

JolandaOudshoorn schreef:Je kan ook naar de Wegwijs gaan om kleding te kopen :hum
Of om abonnementen af te sluiten voor de massaal aanwezige goede doelen die bij de ingang steevast in je nek staan te hijgen :hum
Lassie

Bericht door Lassie »

Naar het CB geweest en nu heerlijk thuis op de bank bij komen van de afgelopen week.
Straks nog boodschappen doen.
JolandaOudshoorn

Mister schreef:
JolandaOudshoorn schreef:Je kan ook naar de Wegwijs gaan om kleding te kopen :hum
Of om abonnementen af te sluiten voor de massaal aanwezige goede doelen die bij de ingang steevast in je nek staan te hijgen :hum
Daar ben ik al lid van... ik kom zo vaak op de Wegwijs en iedere keer trap ik er weer in..... ;)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

vanmorgen lekker lang op bed gelegen, daarna met kleine demo op pad voor een lekker warme slaapzak met mouwen en een winterjasje, dat laatste is nog niet gelukt, maar goed, hij past nog net in zijn huidige jas... thuis na het flesje heerlijk samen naar bed (hij geslapen ik niet - terwijl ik voor mijn gevoel wel twee weken aan een stuk kan slapen), daarna latten gezaagd voor een lattenbodem voor zijn ledikantje (die waar ik ook ooit in heb geslapen evenals mijn 2 zusjes en 6 broertjes), ledikantje opgemaakt, boodschappen gedaan...
Nu: een wedstrijd met mijn zoon wie het hardst spetteren kan...
straks: onze slaapkamer herinrichten.... (en een beslissing nemen of ik zijn ledikantje weer fijn naast mijn bed zet of dat dit het moment is waarop hij aan de andere kant van onze slaapkamer gaat slapen en mijn nachtkastje weer naast mijn bed komt.... het heeft allebei zijn voordelen en nadelen)... wiegbekleding eraf halen en wassen, wieg opbergen.....
nou en dan maar eens kijken of hij wil slapen in een ledikantje....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag op naar de Wegwijsbeurs!
JolandaOudshoorn

Gijs83 schreef:Vandaag op naar de Wegwijsbeurs!
Geniet ervan!! Hier is de vakantie weer voorbij. Mijn auto is net opgehaald, de cartepan is kapot gereden. Nu moet ik om twee uur een leenauto ophalen en om drie uur in Gouda zijn, waar ik voorlopig zal blijven. (gesprek, college's en dan de flatopruimen van mijn onlangs overleden oom)
Maar nu proberen om voor elf uur mijn huishouden op orde te krijgen, mijn tas te pakken en de vaat te doen.
MarthaMartha

Whoei, vannacht een hele nacht door kunnen slapen zonder er uit te hoeven voor kleine demo.... héééééééérlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanmorgen een mega-strijk weggewerkt, was gevouwen, drie wassen gedraaid, die hangen te drogen.
Een vriendin hier gehad die haar hart even moest luchten (wat kan het leven lastig zijn!)
En nu gegeten en kleine demo heeft zijn fles op, denk dat we samen maar even een tukkie gaan doen, lijkt me heerlijk.
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:Whoei, vannacht een hele nacht door kunnen slapen zonder er uit te hoeven voor kleine demo.... héééééééérlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanmorgen een mega-strijk weggewerkt, was gevouwen, drie wassen gedraaid, die hangen te drogen.
Een vriendin hier gehad die haar hart even moest luchten (wat kan het leven lastig zijn!)
En nu gegeten en kleine demo heeft zijn fles op, denk dat we samen maar even een tukkie gaan doen, lijkt me heerlijk.
heerlijk!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
refo

Bericht door refo »

Nou!
MarthaMartha

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:Whoei, vannacht een hele nacht door kunnen slapen zonder er uit te hoeven voor kleine demo.... héééééééérlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!
heerlijk!
Hij slaapt heerlijk ja, en ik heb wel gelegen, maar ben klaarwakker (balen), dus ik ben er weer uit....
henriët

Bericht door henriët »

MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
heerlijk!
Hij slaapt heerlijk ja, en ik heb wel gelegen, maar ben klaarwakker (balen), dus ik ben er weer uit....
ga je ramen zemen;) t is heerlijk weer;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
MarthaMartha

henriët schreef:
MarthaMartha schreef:
henriët schreef:
heerlijk!
ga je ramen zemen;) t is heerlijk weer;)
heb ik vorige week net gedaan ;)
Ik geniet even heerlijk van mijn schone kamer en rf....
(en stel alvast een boodschappenlijstje samen)

'k moet trouwens ook nog een verhaal voorbereiden voor vanavond op club....
(we zijn bezig met de richteren, het is in mijn voordeel dat ik die nog niet zo lang geleden allemaal behandelt heb in de kerkbode, dus ik kan ze vrij eenvoudig terughalen)
JolandaOudshoorn

Vanmorgen wakker geworden met gigantische rugpijn (bovenrug) Dat wordt niks met mijn huishoudelijke plannen, dus ik ga me maar weer storten op het leerwerk.
Gesloten