Dat klopt.henriët schreef:Allemaal goed en wel. Maar met zachter zetten van de muziek, bereikt de muziek je nog steeds...
Daarnaast .. je kleding halen in een winkel zonder kinderen ( dat gaat niet altijd) is als je het uitgangspunt neemt dat ze daar niet goed muziek horen oid ook niet goed, want dan vergiftig je jezelf daarmee.
Ik weet dat Johan Vreugdenhil in een polezing eens heeft gezegd dat hij elke keer nadat hij boodschappen had gedaan, thuis eerst in gebed ging om als het ware de besmetting met de satan (want dat is het) weg te bidden.
En nee, makkelijke oplossingen heb ik er niet voor; het is als de lucht die we inademen: vervuilde lucht, maar zonder lucht kunnen we ook niet. We kunnen het dus niet mijden, en ook onze kinderen er niet tegen beeschermen.
Maar toch: Laten we ook niet te somber zijn. In Christus zijn we meer dan overwinnaars, door Hem Die ons kracht geeft. Dat geldt ook de dagelijkse besmetting met de zonde om ons heen.
Toch denk ik dat de zonde in ons ernstiger is dan de zonde die ons van buitenaf bereikt.
Precies. En de refohandelaren zouden daar eens wat mee moeten doen. Vele gezinnen kunnen domweg niet meer uitgeven.Ik hoorde pas ook iemand zeggen, nou, dan bestel je toch via internet.
Ik vraag me af, of we gewoon niet moeten mijden dan.
( en nogmaals, ik vind het lastig, want je hebt er leuke, fatsoenlijke kleding voor een leuke prijs)
Omdat het in wezen niet anders is dan welke besmetting met welke zonde dan ook.Als we een winkel ingaan waar muziek gedraaid wordt met teksten als.. go to hell..
hoe kun je dan weer rustig ook weer de kerk ingaan.
De kerk is er niet voor onbesmette mensen. Juist niet, zou ik willen zeggen.
Overigens blijf ik van mening dat we veel vaker zouden moeten ageren tegen dit soort dingen die jij noemt, van Go to hell en zo.