Ik heb het juist weer over de eerste stelling (het plaatje zogezegd), waarvoor jij toch sterke argumenten tegen had. Aangezien die argumenten niet duidelijk naar voren zijn gekomen vroeg ik of je de grote lijnen wil weergeven.Willem schreef:Het lijkt me niet dat ik me ga verweren tegen de opmerking dat mijn argumenten niet steekhoudend zijn voor een andere stelling dan de stelling waartegen ze gericht waren. Mischien hebben anderen zin om op de nieuwe vraagstelling in te gaan.ZWP schreef:Met welke argumenten heb je dat dan precies ontkracht? Jouw eerste inhoudelijke reactie was precies de reactie waarop ik weer reageerde. En al was het een "halfweg eruit geplukt citaat", ook die moeten kloppen.Willem schreef: Hier - in dit plaatje - wordt beargumenteerd dat minder vlees eten de honger in de wereld zou beperken. Dat heb ik ontkracht. In het halfweg eruit geplukte citaat van mij staat enkel dat het beperken van ons vleeseten hoogstens de Zuid-Amerikaanse soja - of ander veevoer - produktie zou beschadigen en verder niets zou bijdragen aan het voorkomen van honger in de wereld maar eerder het tegendeel zou bewerkstelligen.
Kortom, de argumentatie lijkt me nog behoorlijk zwak, en ik ben benieuwd naar de feitelijke onderbouwing ervan.
Ga (bijvoorbeeld) eens in op de feitelijke te onderbouwen stelling dat we als Westerse mens vandaag de dag vele malen meer vlees eten dan de generatie van onze grootouders (en alle generaties ervoor). Wat zegt dat ons?
Daarnaast vroeg ik je om te reageren op andere argumenten tegen veel vlees eten die ik in eerdere berichten naar voren heb gehaald.
Beide zijn normale verzoeken in een discussie over (te veel) vlees eten, lijkt me.