Jammer dat je weer in karikaturen vervalt, terwijl ik juist genuanceerd (althans: probeer) verdedig dat ook in de Bijbel over twijfel gesproken wordt, en dat we ons daar niet tegen af moeten zetten.parsifal schreef:Ja, het probleem is nu voor een groot deel dat wij de wankelmoedigheid koesteren en als teken van het echte willen zien. Het is misschien een troost dat we niet vreemd op hoeven te kijken van twijfel, maar ik denk dat het eerder reden tot schuldbelijdenis moet zijn.oesterschelpje schreef:
Lukas 12 verhaalt ons dat de Heere Jezus zegt in vers 29 b, en weest niet wankelmoedig!
Als dat niet zou voorkomen, hoeft de Heere Jezus ons daar ook niet op te wijzen en daarin te troosten.
Ik citeer me zelf:
Het is geen "druk-op-de-knop-geloof". Het moet elke keer maar weer geschonken worden. We hebben ons hele leven te strijden tegen de duivel, de wereld en het eigen vlees. En je bent het kwetsbaarst als je denkt dat je ze de baas bent. Dat is taal die vandaag misschien niet meer begrepen wordt, laat staan beleefd. Dat betekent niet dat de twijfel een kenmerk van het ware is, dat is het niet, maar als er geen twijfel is dan klopt het ook niet.