online poker een zonde?

Sola Scriptura

Re: online poker een zonde?

Bericht door Sola Scriptura »

Update;
Het pokeren werd al steeds minder door gebrek aan tijd en geweten.
Nu vond ik een serie blogs over dit onderwerp en er worden Bijbelse principes gegeven.

De keuze die ik nu heb gemaakt is geheel stoppen met poker. Ookal vind ik het een leuk spel, en stroomde het geld (letterlijk) binnen. Mijn geweten knaagt meer en meer.

Dit artikel was voor mij de druppel:

http://www.gty.org/Blog/B110605
Mara

Bericht door Mara »

Ik vind het bewonderenswaardig ! :super
Maar ga je bij jezelf niet denken: klopt het wel dat ik zo mn geld verdien ? Of denk je dat niet (meer). In de ban van het spel EN het verdienen, zo mogelijk verliezen. It's all in the game, dat principe ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Sola Scriptura

Bericht door Sola Scriptura »

Mara schreef:Ik vind het bewonderenswaardig ! :super
Maar ga je bij jezelf niet denken: klopt het wel dat ik zo mn geld verdien ? Of denk je dat niet (meer). In de ban van het spel EN het verdienen, zo mogelijk verliezen. It's all in the game, dat principe ?
Nou de reden dat ik gewoon in mijn vrije tijd speelde was omdat ik Bijbels gezien niks kon vinden wat er tegen was. Ik was niet verslaafd (laat niks u knechten)
Het is een vaardigheidsspel (met een geluksfactor op korte termijn, ok, maar niet op lange termijn) dus is geen dom gokken.
En ik won alleen maar, dus verkwiste niks, integendeel.
Maar toch voelde het niet helmaal goed, kon er Bijbels gezien niet mijn vinger opleggen maar die blogs wel.
Gian

Bericht door Gian »

Soms moet je wel eens stoppen met dingen. Achteraf is het vaak een opluchting.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
jvdg

Bericht door jvdg »

Gian schreef:Soms moet je wel eens stoppen met dingen. Achteraf is het vaak een opluchting.
Mooie reactie, Gian!
Plaats reactie