Laatst gekochte boeken

Orchidee

Re: Laatst gekochte boeken

Bericht door Orchidee »

huisman schreef:Van een paar vaderdagboekenbonnen ;)

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... m_1_569431

Afbeelding
Aha, nou snap ik al die boekenbonnen en boeken :slurp
Wij "vieren" geen vader/moederdag, bij ons zijn alle dagen vader/moeder/kinderdag :nananere
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
vlinder

Bericht door vlinder »

Afbeelding

Prachtig boekje!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Wij "vieren" geen vader/moederdag, bij ons zijn alle dagen vader/moeder/kinderdag :nananere
Zooo, dan zullen jullie veel boekenbonnen krijgen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Tiberius schreef:
Orchidee schreef:Wij "vieren" geen vader/moederdag, bij ons zijn alle dagen vader/moeder/kinderdag :nananere
Zooo, dan zullen jullie veel boekenbonnen krijgen.
:super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Auto

Bericht door Auto »

Augustinus: "De stad Gods" en "Geloofsbelijdenissen"
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ds. C. Harinck "De prediking van het Evangelie, het aanbod van genade".
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Ds. C. Harinck "De prediking van het Evangelie, het aanbod van genade".
Oh....had je die nog niet. Tolle lege...ik heb dit boek met veel instemming gelezen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:
huisman schreef:Van een paar vaderdagboekenbonnen ;)

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... m_1_569431

Afbeelding
Aha, nou snap ik al die boekenbonnen en boeken :slurp
Wij "vieren" geen vader/moederdag, bij ons zijn alle dagen vader/moeder/kinderdag :nananere
De kinderen hebben voor hun vader een speciale ruggensteun gekocht, met een soort nopjes in de lendenstreek. Mijn man deed hem meteen op de bureaustoel, dus zodoende maak ik er ook gebruik van :) Altijd handig om iets te geven waar je zelf ook wat aan hebt :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
vlinder

Bericht door vlinder »

Auto schreef:Augustinus: "De stad Gods" en "Geloofsbelijdenissen"
Die tweede hebben we al in het engels, die eerste wil ik graag nog eens aanschaffen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Kerkelijk Jaarboek
Gereformeerde Gemeenten
2011

Het Jaaroverzicht begint met het noemen van de tekenen der tijden.
Oorlogen, geruchten van oorlogen, pestilentieën, aarbevinegn op verscheidene plaatsen, tekenen in de natuur...
Tekenen in het verval van de kerk, en een waar te nemen grote afval... die ook voorzegd is.

Deze dingen heb ik de laatste jaren al meer zo voor mezelf op een rijtje gezet... En het is niet een incidentele dip,
nee, er is meer, veel meer aan de hand in de wereld van vandaag,
Er woedt een strijd der geesten. En die zal zeer zwaar worden.
Ik dacht zo bij mezelf, de dingen die nu gebeuren zouden ons wel eens mogen stilzetten, en tot bezinning doen komen.
Ik kan het niet anders zien, met de ware Kerk, dat we gaan naar de alleseslissende eindstrijd.
Velen staan er niet bij stil. Het is ook niet kwalijk te nemen voor die buiten ons zijn, immers de seculiere media melden de
dingen die van groot belang zijn niet... Toch... Ook onkerkelijke mensen voelen nog wel aan dat we in bijzondere tijden leven.

Een jaar of 10 geleden al, is bij een gezelschap van Gods volk het oordeel zo laag gevoeld, dat het als het ware met handen te
tasten was... En dat oordeel is doorgegeen, en de zonden zijn doorgegaan, en de verharding is doorgegaan.
Waar zal het einden zijn?
Toch... Er zal, naar Gods Woord tot het einde toe een overblijfsel zijn, dat nie mee kan met de veranderingen en vernieuwingen.
En niet dat veranderingen en vernieuwingen op zich verkeerd zijn, maar als we zien hoe de Statenvertaling aangstast is,
dan is er toch wel reden tot ernstige verontrusting.

Het seculieringsproces dat doorgaat, wordt genoemd. De uitslag van de verkiezingen van 2010 was schokkend.
En dan de kerkverlating. Ook binnen de Gereformeerde Gemeenten. Heeft het niet wat te zeggen dat er jaarlijks een grote gemeente
van ongeveer 900 of meer leden de kerk verlaat?
Het schokte me toen ik dat las. En dan... Mar liefst 356 leden die zich geheel onttrokken, en onkerkelijk werden...

Dat de meesten niet weten wat er gaande is komt zeker door het ontbreken van infotmatie in de seculiere media.
Toch, en dat moest wel te denken geven... in onze stad wordt niet weining een regionaal dagblad gelezen,
dat bij en tijd en wijle de gereformeerde gezindte op de korrel neemt.
Nee, niet meer zo grof als in de jaren 60, toen in het Dagblad van het Oosten een artikel verscheen met de kop:
VOLLE ZAKEN, LEGE DAKEN.... (Met een foto van een zaak die TV's verkocht). Toen waren er nog mensen die geschokt waren,
en het heeft de krant zeker goed gevoeld omdat toen vele mensen hun abonnement hebben opgezegd... Maar de seculiere pers
is niet milder geworden. Het venijn is wel duidelijk voelbaar, maar soms nog een beetje bedekt, meer subtiel, sen oms ook nog
wel grof... Maar we schijnen immuun geworden te zijn voor alles wat er gebeurd. Of moet ik het anders zeggen: Ongevoelig,
verhardt...

Intussen bestaat het Dagblad van het Oosten niet meer, is opgegaan in Twentse Courant Tubantia...
En deze krant, waar nu nog veel ergere dingen in worden gepubliceerd wordt nu rustig gelezen...
Met een verontschuldiging: we hebben hem alleen voor het plaatselijke nieuws... Is het dan vreemd dat mensen niet begrijpen waar het over gaat,
als ze niet weten wat er speelt? Ik dacht het niet. Maar anderzijds... Er zijn mensen die ook bewust die krant willen lezen.
Ik zou zeggen hoe kan dat? Na alles wat die krant aan leugen, laster en verdraaiig van feiten en selectieve berichtgeving publiceert...

Ik dwaal af. zo gaf toch het lezen van het Jaaroverzicht weer wat te overdenken.... Mag het tot bezinning zijn.
Voor mezelf en voor een ieder die het leest. Voor wie nog ogen en oren heeft om te zien en op te merken.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef: Dat de meesten niet weten wat er gaande is komt zeker door het ontbreken van infotmatie in de seculiere media.
Toch, en dat moest wel te denken geven... in onze stad wordt niet weining een regionaal dagblad gelezen,
Nee, niet meer zo grof als in de jaren 60, toen in het Dagblad van het Oosten een artikel verscheen met de kop:
VOLLE ZAKEN, LEGE DAKEN.... (Met een foto van een zaak die TV's verkocht). Toen waren er nog mensen die geschokt waren,
en het heeft de krant zeker goed gevoeld omdat toen vele mensen hun abonnement hebben opgezegd...
Wat bedoelde die krantenkop te zeggen? Ik snap het schokkende nog niet helemaal.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Zita schreef:
-DIA- schreef: Dat de meesten niet weten wat er gaande is komt zeker door het ontbreken van infotmatie in de seculiere media.
en het heeft de krant zeker goed gevoeld omdat toen vele mensen hun abonnement hebben opgezegd...
Wat bedoelde die krantenkop te zeggen? Ik snap het schokkende nog niet helemaal.
Ik ook niet. Het schokt me op dit moment nog niet i.i.g.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik moet bij "lege daken" denken aan 6 december..... :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
Er stonden 2 foto's naast elkaar: een winkel met tv-toestellen, en een rijtje nieuwbouwoningen in Rijssen.
Toentertijd was het niet denkbaar om televisie te ontvangen zonder grote antenne op het dak.
En die zag je toen erg weinig in Rijssen... Dat is dus wel erg veranderd!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
Er stonden 2 foto's naast elkaar: een winkel met tv-toestellen, en een rijtje nieuwbouwoningen in Rijssen.
Toentertijd was het niet denkbaar om televisie te ontvangen zonder grote antenne op het dak.
En die zag je toen erg weinig in Rijssen... Dat is dus wel erg veranderd!
Ik snap 'm nog steeds niet. Die TV's stonden in de winkels. Op de daken stonden geen antennes. Kortom: er werd geen TV gekeken. Wat was er nu precies grof aan?
Gesloten