Zaterdag 5 november 2005Oorspronkelijk gepost door MarjanIk kan me echt niet voorstellen dat de duivel vat op ons krijgt door de onnozele dingen die over Catan gezegd worden. Ik denk sowieso dat je je geest ervoor open moet stellen om occult belast te worden. Bijvoorbeeld als je je laat hypnotiseren, of als je aan oosterse meditatie gaat doen, of drugs gebruikt. Maar een spel waarvan eigenlijk geen kwaad woord te zeggen valt brengt je echt niet in de macht van de boze.
Ik heb verhalen gehoord dat mensen occult belast waren doordat ze een droomvanger in huis hadden, of doordat ze een masker uit Afrika in huis hadden, of omdat iemand bij het sterfbed van zijn grootmoeder de boze geest die haar had bewoond "geërfd" had. Ik ben geneigd deze verhalen onzin te vinden, zie het bovenstaande, maar wat vinden jullie daarvan? .......Wat ik bedoel ik dat die geesten alleen bij jou binnen kunnen komen als jij een deur openzet voor ze. Als je in vertrouwen op God leeft, of probeert te leven, kun je dan occult besmet worden doordat je een droomvanger uit de wereldwinkel boven je bed hebt hangen omdat je het zo'n grappig ding vindt met die veertjes? Zomaar een voorbeeld.
Studiedag over 'Psyche en geloofsleven' en "Demonie en bevrijding in christelijk perspectief"
Eerste lezing ‘Psychische en kerkelijke factoren bij (gebrek aan) geloofszekerheid’.
Hoe kunnen de vele twijfels overwonnen worden?
Tweede lezing ‘De doorwerking van occultisme in kerkelijke kring en de bevrijding hiervan’
Spreker voor beide lezingen: Prof. Dr. M.J. Paul
Heb je zin om één van beide dagen te komen? Aarzel dan niet en geef je snel op, zodat je verzekert bent van een plaats. Je kunt je opgeven bij Jacques Brunt per e-mail jacquesbrunt@filternet.nl of per telefoon onder nummer 078 - 693 03 83.