SmashingRefos

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Ja gerookt vlees bederft minder gauw.....:,
precies! en wat vet is roest niet!
refo

Bericht door refo »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Gemeentelid was aan't fietsen met kinderen. Misschien wel een bezoekje aan oma of een boodschap.

Als we met de auto naar de kerk gaan, vragen ze waarom we niet gaan lopen. :pu
Hebben ze niets beters te doen?:stu
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Leuk Pim. Zoiets kun je volgens mij alleen doen als je in een gemeente zit met veel jongeren die er ook echt belangstelling bij hebben..

Het heeft hier denk ik weinig nut om dat op te richten.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Onderstaand onze uitnodigingsbrief. Voor Rhode de uitnodiging om 'm vanuit kerkenraad oogpunt af te schieten.

Voor de rest: Gebruik 'm ook gewoon. Start allemaal zoiets op, dan ga ik nadenken over het vormgeven van de landelijke toernooien en/of competitie ;)! De jeugd bij ons in de gemeente vindt het erg leuk en het is een extra mogelijkheid om met ze in contact te komen. We spreken ze dan ook over veel andere zaken (de wezenlijke zaken in het leven) dan het volleyballen!

Zie dus onderstaand de brief. Op dit moment volleyballen we (in tegenstelling tot onze eerste insteek) in 2 groepen met meer dan 25 jongeren van 8 tot half 11 en hebben we sinds vorige week een wachtlijst..... ;)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aan: Reformatorische jeugd vanaf circa 16 jaar
CC: Ouders van de reformatorische jeugd
Van: Pim
Onderwerp: Reformatorisch Recreatief Jeugdvolleybal in H.I.Ambacht

Dag luitjes,

Zoals jullie misschien weten zijn er een paar volwassenen die iedere week een uurtje gaan volleyballen. Wij hebben hier pas ook aan meegedaan en het beviel ons erg goed! In een goede sfeer en samen met anderen die ook een kerkelijke achtergrond hebben worden de spieren eens lekker losgemaakt. De dag nadat we dit gedaan hadden vroegen wij ons af waarom er eigenlijk niet zoiets op wekelijkse basis wordt georganiseerd voor de jeugd. Voor zover wij weten is dit niet het geval. Het is voor ons nog niet zo lang geleden dat we net zo oud waren als jullie en we denken dat jullie graag sportief bezig zijn!

Sportende refo’s?
Misschien vraag je je wel af, of ‘reformatorisch sporten’ eigenlijk wel kan. En waarom zou je überhaupt sporten? Wij hebben hier uiteraard over nagedacht en willen jullie hier het volgende over meegeven. Wij worden in de bijbel onder andere opgeroepen goed te zorgen voor ons lichaam. In de regel komt dit neer op het regelmatig en gezond eten, je goed wassen, et cetera. Vroeger werd het lichaam ook in conditie gehouden door het werk, wat meestal erg lichamelijk was omdat men nog geen machines en computers had. Zoals jullie weten besteden we tegenwoordig een groot deel van onze tijd achter de computer. Niet alleen op school of op ons werk, maar ook in onze vrije tijd.... Allereerst moeten we ons afvragen of wat we achter de computer doen wel nuttig is (denk aan het uren doelloos internetten of het kijken van DVD’s), maar in ieder geval is weinig bewegen niet goed voor je lichaam! Daarom is het goed minimaal een aantal uren per week te sporten. Een deel van jullie zal dit ook al een uurtje op school doen, maar dat geldt zeker niet voor iedereen! Tot zover de beweegredenen voor sporten in het algemeen.

Dan nu iets over de noodzaak van ‘reformatorisch sporten’. Zoals jullie ongetwijfeld weten zijn er, ook in Hendrik-Ido-Ambacht, al heel veel sportverenigingen. Sommigen van ons zijn daar ook lid van. Wij zijn echter van mening dat je in een omgeving waarin geen rekening gehouden wordt met God en Zijn Woord niet kan ontspannen. Sommigen van ons moeten werken of naar school gaan in een omgeving waar gevloekt wordt en waar geen eerbied is voor de zondag als rustdag, zij zullen beamen dat het een rust geeft als je je in een reformatorische omgeving (met haar onvolkomenheden van dien) mag bevinden. Daarnaast staat in de meeste sportverenigingen de mens centraal, bijvoorbeeld als mensen langs de zijlijn staan te juichen of te schelden. Dat komt de innerlijke rust ook niet ten goede, of wel? Het gaat ons om het samenzijn en het lichamelijk inspannen op zich en daar willen wij graag de gelegenheid voor geven!

Het idee!
Jullie hebben ongetwijfeld al een idee waar we naar toe willen. We willen namelijk voor jullie een wekelijks volleybal avondje organiseren. Wij denken dat de maandagavond hiervoor het meest geschikt is. Wij hebben een zaaltje gevonden en denken eraan dit van 19.00uur tot 20.30uur te huren, maar deze tijden zijn slechts een voorstel, we kunnen nog alle kanten op! De kosten zullen nog geen EUR 20 per kwartaal bedragen, maar uiteraard moeten we eerst maar eens kijken of jullie het eigenlijk wel leuk vinden. Praat er met je ouders over, denk er eens over na! Lijkt het je leuk om op regelmatige basis actief te zijn? Geef je bij ons op! Heb je nog vragen of aanvullende ideeën of hebben je ouders nog vragen? Bel, sms of mail ons gerust!

Hartelijke groeten,
Pim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Dit mag wel en de omloop van Flakkee niet?
Ondanks dat ik daar niet verder over door ga wil ik wel aangeven dat daar natuurlijk wel een verschil tussen is Ik hoop dat je dat begrijpt.
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Leuk voor een kleinere gemeente. Kerken in Rijssen zijn erg groot. Er bestaat daar onvoldoende draagvlak voor gezamenlijke activiteiten.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Leuk voor een kleinere gemeente. Kerken in Rijssen zijn erg groot. Er bestaat daar onvoldoende draagvlak voor gezamenlijke activiteiten.
:pu:pu

Snap ik niet. Ambacht heeft gelukkig (?) maar 1800 leden. In dit kader is het hoe groter hoe beter natuurlijk.
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Rijssen 7000
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Rijssen 7000
Dus kan je 5 volleybalclubs oprichten en een Rijssense competitie opzetten. Ik snap het verband niet met het feit dat er geen kans van slagen voor zoiets is in een grote gemeente.
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Oorspronkelijk gepost door Pim
Rijssen 7000
Dus kan je 5 volleybalclubs oprichten en een Rijssense competitie opzetten. Ik snap het verband niet met het feit dat er geen kans van slagen voor zoiets is in een grote gemeente.
Heel simpel: cultuur. Maar die ken je alleen maar als je hier uit de buurt komt of banden hier hebt. Vraag maar eens na bij Tukkerse mede-osw-ers.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Rijssen 7000
Heel simpel: cultuur. Maar die ken je alleen maar als je hier uit de buurt komt of banden hier hebt. Vraag maar eens na bij Tukkerse mede-osw-ers.
Beetje simplistisch geredeneerd. Juist in grote gemeenten heb je altijd wel een handvol mensen die lak aan de cultuur hebben. Ik denk dat het in kleine (plattelands)gemeenten veel moeilijker opzetten is.
Hartelijke groet,

Pim.

Barryvrouw

Rijssen 7000
Beetje simplistisch geredeneerd. Juist in grote gemeenten heb je altijd wel een handvol mensen die lak aan de cultuur hebben. Ik denk dat het in kleine (plattelands)gemeenten veel moeilijker opzetten is.
Nee echt niet. Naar mijn idee, is het niet wat voor ons. Vind het overigens wel een goed en leuk idee. Maar ik kap maar met reageren, want ik kan ook nog eens niet volleyballen.
limosa

Bericht door limosa »

Als het lukt om met elkaar in een gemeente zoiets van de grond te krijgen is dat prachtig natuurlijk. Recreatief sporten is gezond en het is bijzonder goed voor de onderlinge band. Heel goed initiatief dat navolging verdient.

Zijn er meer van dat soort initiatieven eigenlijk?
Plaats reactie