Het Zevende Continent

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door MatthijsEr waren zelfs een ge-emigreerde fransen die aan ons konden merken dat we christenen waren. Toen ze ons zagen bidden voor het eten wisten ze het zeker, dat vertelden ze later aan de reisleider (Jan Troost).
Met welke reisorganisatie je ook mee gaat, het is altijd belangrijk om te laten zien waar je staat. Hoe een christen leeft
is niet alleen zo op vakantie maar ook in het dagelijks leven. Zelf heb ik goede (en minder goede) ervaringen met BeterUit. Het is net welke groep je treft, en dan nòg kan je laten zien waar je staat.

Vorig jaar op Kreta maakte ik samen met mn kamergenootje een wandeling langs t strand en we begonnen eigenlijk spontaan 'Kom Jezus kom, vul dit land met Uw heerlijkheid' etc. te zingen....

Eigenlijk toen we omkeken hoe een eind we gelopen hadden, besseften we pas dat iedereen naar ons keek...

nouja... so what?! :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
parsifal

Bericht door parsifal »

Oorspronkelijk gepost door Channa
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Gian
Ik dacht dat Amecitia ook christelijk was.
Ik hoorde dat de reisleider zondags een preek van Moerkerken leest, er de rest van de week zich met de hele clup bezat in de apreski:#
Is het echt zo erg?
Kan iemand zeggen of dit feiten zijn of roddels? En als het feiten zijn, is het dan een beroerde uitzondering of de normale gang van zaken?
Ik herken dit wel, dus volgens mij is dit helaas echt de realiteit.
Ben zelf ooit met Amicitia mee geweest en daar werd de zondag als een soort verplichting beleefd, en was er veel schaamte, ook van de reisleider. En de rest van de week kon alles ermee door....
Ik heb ook wel gehoord dat het anders gaat dus ik kan je niet vertellen of dit uitzondering is of regel.
Ik vond dit wel meevallen met de amicitia reis waar ik mee meegeweest ben. Al ben ik niet echt refo-genoeg om me daar helemaal thuis te voelen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie