Het Zevende Continent

Matthijs

Het Zevende Continent

Bericht door Matthijs »

Een nieuwe reformatorische reisorganisatie: http://www.hetzevendecontinent.nl/

Volgens mij is het gewoon van Avanta
Gian

Bericht door Gian »

Ik dacht dat Amecitia ook christelijk was.
Ik hoorde dat de reisleider zondags een preek van Moerkerken leest, er de rest van de week zich met de hele clup bezat in de apreski:#
Is het echt zo erg?
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Ik hoorde dat de reisleider zondags een preek van Moerkerken leest, er de rest van de week zich met de hele clup bezat in de apreski:#
Is het echt zo erg?
ja dat snap je niet he.
Marjan

Bericht door Marjan »

Is het echt zo erg?
Kan iemand zeggen of dit feiten zijn of roddels? En als het feiten zijn, is het dan een beroerde uitzondering of de normale gang van zaken?
Be yourself, there are plenty of others.
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs

Het is inderdaad gewoon Avanta. Er staat: T.n.v. I.A. Goedbloed, en dat is de oprichter en eigenaar van Avanta. Heb in October nog bij hem in de kelder geslapen :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Dathenum

Het is inderdaad gewoon Avanta. Er staat: T.n.v. I.A. Goedbloed, en dat is de oprichter en eigenaar van Avanta. Heb in October nog bij hem in de kelder geslapen :)
Speciale Avantareis: veertien dagen in de kelder van mijnheer Goedbloed ;)
Be yourself, there are plenty of others.
Mariken

Bericht door Mariken »

Is het echt zo erg?
Bedoel je nu Amicitia of Avanta?
Channa

Bericht door Channa »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Is het echt zo erg?
Kan iemand zeggen of dit feiten zijn of roddels? En als het feiten zijn, is het dan een beroerde uitzondering of de normale gang van zaken?
Ik herken dit wel, dus volgens mij is dit helaas echt de realiteit.
Ben zelf ooit met Amicitia mee geweest en daar werd de zondag als een soort verplichting beleefd, en was er veel schaamte, ook van de reisleider. En de rest van de week kon alles ermee door....
Ik heb ook wel gehoord dat het anders gaat dus ik kan je niet vertellen of dit uitzondering is of regel.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Channa
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Is het echt zo erg?
Ik herken dit wel, dus volgens mij is dit helaas echt de realiteit.
Ben zelf ooit met Amicitia mee geweest en daar werd de zondag als een soort verplichting beleefd, en was er veel schaamte, ook van de reisleider. En de rest van de week kon alles ermee door....
Ik heb ook wel gehoord dat het anders gaat dus ik kan je niet vertellen of dit uitzondering is of regel.
Datzelfde kan ik uit eigen ervaring van de Avanta-reizen vertellen.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik heb hele goede ervaringen met Avanta.
Ligt er ook net aan wie je als reisleider hebt.

Maar Avanta heeft dit jaar (voor het eerst) een seminar gehouden voor de reisleiders. Daar is hen verteld wat ze moeten doen en wat van hen verwacht wordt.

Er zijn inderdaad reizen geweest wat gewoon totaal verkeerd zijn gegaan. Dat wil Avanta (Ies Goedbloed) ook absoluut niet hebben.

Er zijn ook reizen van Avanta waar spontaan zomaar Bijbelstudies gehouden worden.
Een grote + punt!
Mariken

Bericht door Mariken »

Na jaren van van vakantie houden met oa Avanta, Amicitia en andere chr reisorganisaties ben ik daarmee gestopt.
Ga nu met Djoser of Shoestring, en dat bevalt mij stukken beter.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Na jaren van van vakantie houden met oa Avanta, Amicitia en andere chr reisorganisaties ben ik daarmee gestopt.
Is dat wel reformatorische dan?
Vaak op zondag reizen. Bij Christelijke reisorganisaties wordt daar wel rekening meegehouden en dat vind ik zelf wel erg belangrijk.
Channa

Bericht door Channa »

Dat is zeker heel belangrijk, en ook wel een beetje hoe de groep is. Op de reis waar ik mee ging kwamen de goede gesprekken de laatste dag op gang. Dan leeft het dus wel ondanks dat ze overal heen gaan....
Het zou fijn zijn als een reisleider ook hier leiding aan geeft. Dan had het misschien heel anders gelopen.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Is dat wel reformatorische dan?
Vaak op zondag reizen. Bij Christelijke reisorganisaties wordt daar wel rekening meegehouden en dat vind ik zelf wel erg belangrijk.
Dat is soms wel en soms niet reformatorisch. De reden voor mij om daar dus bewust voor te kiezen zijn een aantal negatieve ervaringen met genoemde chr reisorganisaties.
Voor wat betreft het reizen op zondag: een kalender bij het reisschema houden. Soms vallen er dan idd reizen af, maar dat zij dan maar zo.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Channa
Dat is zeker heel belangrijk, en ook wel een beetje hoe de groep is. Op de reis waar ik mee ging kwamen de goede gesprekken de laatste dag op gang. Dan leeft het dus wel ondanks dat ze overal heen gaan....
Het zou fijn zijn als een reisleider ook hier leiding aan geeft. Dan had het misschien heel anders gelopen.
Ja, da's niks aan.
Voor mijn aanstaande reis hebben we nu al contacten met elkaar via een privé-forum en we gaan in Mei of Juni een pre-reunie houden. Van de 10 personen die meegaan ken ik er al 4 van vorig jaar, waaronder kridje van OSW. Gaat vast en zeker wederom gezellig en avontuurlijk worden! Vorig jaar (madagaskar) hadden wij een bijzonder fijn reisgezelschap. Er waren zelfs een ge-emigreerde fransen die aan ons konden merken dat we christenen waren. Toen ze ons zagen bidden voor het eten wisten ze het zeker, dat vertelden ze later aan de reisleider (Jan Troost).

[Aangepast op 7/4/05 door Matthijs]
Plaats reactie