Ik heb je vragen maar even genummerd.Gian schreef:Huisman, ik weet precies hoe de redenatie is. Ik denk dat het prima is om van gedachte te wisselen zonder elkaar zonodig te moeten overtuigen. Ik wil afsluiten met de volgende vragen waar ik nooit een antwoord op heb gehad, en waardoor ik anders over deze dingen ben gaan denken. Overweeg deze vragen eens.
1.Hoe zit het met kinderen van ongelovige ouders?
2.Is het verbondskind zijn afhankelijk van het lidmaatschap van de kerk?
3.Wat is de onvoorwaardelijke belofte van God nog waard als het kind nooit gelooft? Want de beloften aan Abraham zijn onvoorwaardelijk!
4.Is er nog een belofte voor de mens buiten de kerk?
Goed weekend!
1. Het is Gods vrijmacht dat Hij in het O.T. zijn verbond oprichtte met Abraham en zijn zaad en in het N.T. met de gelovigen en hun zaad. (Want u komt de belofte toe en uw kinderen...)
2. Nee want de kinderen zijn niet in het verbond gekomen door lid te worden van de kerk maar door hun geboorte uit gelovige ouders zijn ze in het verbond begrepen H.C. vr en antw 74
3. Ook Abrahams zaad zijn niet allemaal tot het geloof gekomen en behouden. Het teken behoudt niet, ook de belofte op zich behoudt niet. het volk Israël had ook de belofte om in het beloofde land te komen, toch zijn ze gestorven in de woestijn vanwege hun ongeloof. (maak eens studie van alle aanhalingen uit het O.T. in het N.T. )
4. Predik het Evangelie aan alle creaturen...
Goede Zondag!