edward schreef:Orchidee schreef:
Precies!, Als wij als ouders al het verkeerde voorbeeld geven in het materialistiche, wat wil de jeugd dan later
Als ik een Gaastra jas koop voor mijn dochters, waar moeten zij dan straks tevreden mee zijn?
En als ik een up to date Riviera Maison huis heb, zijn zij straks vast niet tevreden met IKEAmeubels of 2e hands van Marktplaats

Volgens mij wijst de praktijk uit dat het tegenovergestelde vaker gebeurt...
zo werd ik klaargestoomd voor een leven als universitair met een goed salaris, bij een goed cijfer kreeg ik geld.
Ik mocht niet roken, en al helemaal niet na 2400 thuiskomen op zaterdag.
ieder aspect werkte averechts uit.In de puberteit zetten ze zit af tegen alles, en hoe meer je dat onderdrukt, hoe minder dat zal helpen.
Dat kan, maar hoeft niet...
Ik mocht nooit later dan 23 u thuis zijn, tot m'n 21e zelfs niet later als 22 u...
Ik mocht ook niet roken, drinken enz., maar heb me er nooit tegen afgezet, en mijn ouders gehoorzaamd op dat punt...al was ik het er niet mee eens...
Mij werd voorgehouden dat je toch een keurig duur gemeubileerd huis moest kunnen bekostigen voordat je op jezelf kon gaan wonen of mocht gaan trouwen...
Er werd van ons verwacht dat we toch regelmatig nieuwe nette zondagse kleren kochten van ene goede kwaliteit, en zo waren er nog wel meer huisregels...
Ik heb me er toen bij neergelegd, maar sinds dat ik getrouwd ben en later ook kinderen heb mogen krijgen, zijn er hier wel andere normen en waarden...
Ik hoef geen dure nieuwe meubels, en dure kleding enz,enz, en mijn kinderen mogen best later thuiskomen, als ik maar weet waar ze zijn
Zou dit dan afzetten en verkeerd zijn