Afgelopen wintersport hebben we (zoals al aangegeven) een cd'tje gedraaid met een preek. Vakanties in duitsland hebben we regelmatig in kerken (katholiek/evangelische kirche) gekerkt! Op een of andere manier is t toch mooi om samen te komen met de plaatselijke gemeente. Nu is mijn duits niet zo beroerd (laat maar zeggen t is gewoon goed) zodat ik alles wel kan volgen, nederlandse diensten zijn niet nodig! Tenzij het op 2 tellen afstand is... ja... waarom dan tobben? Beetje vreemd om je vakanties te boeken na aanleiding van nederlandse diensten.... (vind ik dan!)
Wat mij vaak aanspreekt, samen het Onze Vader bidden (t is overal t zelfde... of bijna t zelfde

In Rome heb ik katholieke diensten meegemaakt (In Sint Pieter en in de Santa Maria in Trastevere) zie hier hoewel ik niet Rooms Katholiek ben, vond ik t toch geweldig om samen te komen met andere christenen! Ik verstond het niet echt, maar toch voelde het goed!
Op Kreta hebben we samen een dienst gehouden op het strand! Die dag heb ik ook gewoon op t strand gelegen, waarom? Het strand was 2 tellen lopen vanaf het hotel en het is niet anders dan in je achtertuin zitten! Wellicht ben ik de enige alhier op OSW die er zo over denkt! :%