hoe brengen we de zondag door op ons vakantieadres?

huberta

hoe brengen we de zondag door op ons vakantieadres?

Bericht door huberta »

Ik ben beetje benieuwd hoe jullie dat doen. Zelf namen we vaak wat prekenbandjes mee. Maar de ervaring leerde ons, dat het lang niet gemakkelijk was om met kinderen op een "werelds" vakantiepark zondag te houden.
Andre

Bericht door Andre »

Wij gaan meestal terug naar huis de zondag over.

In Aagtekerke kerkten we gewoon in 't dorp GG.

Waar aangezien het hier op ons dorp gebruikelijk is om zondags niet te rijden gingen we altijd naar huis als we de loopafstand te ver vondne.
Marjan

Bericht door Marjan »

's Zondagsmorgens vaak naar de lokale kerk, en 's avonds naar een Nederlandstalige dienst. In Duitsland lukt dat wel.
Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de zondagen vaak niet de leukste dagen zijn op vakantie. Je gaat toch niet zwemmen of zo, de kinderen vervelend zich dan best wel. Ik zorgde altijd voor een jaargang duckies, je doet eens een spelletje maar als het heel warm is heb ik zelf ook niet veel puf.
Be yourself, there are plenty of others.
Lassie

Bericht door Lassie »

hangt er vanaf waar we op vakantie gaan!!!
Kokje

Bericht door Kokje »

Voor zover mogelijk een nederlandstalige kerkdienst bezoeken.
En anders kijken we, als we Ned. 2 kunnen ontvangen, graag naar ds. vd Veer (Nederland Zingt).

[Aangepast op 2/3/05 door Kokje]
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Kokje
Als we Ned. 2 kunnen ontvangen, dan kijken we altijd graag naar ds. vd Veer (Nederland Zingt).
Ik denk dat Huberta niet zoveel heeft aan deze tip ;)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

Altijd naar de kerk (is makkelijk voor mij daar er veel Latijn gebruikt wordt dus het maakt me niet uit waar ik ben)

Voor de rest doe ik o pZondag op de vakantie gewoon leuke dingen als het bezoeken van bezienswaardigheden e.d
ruchama

Bericht door ruchama »

Meestal bezoeken wij één keer een Nederlands talige dienst. Omdat we practisch altijd in de Ardennen verblijven tijdens de vakantie, is dat dan in Tongeren bij onze Vlaamse vrienden. Voor ons is het rijden geen onoverkomelijk bezwaar, hoewel ik het zelf wel storend vind om een uur heen/uur terug te rijden. Aan de andere kant, het is super om in zo'n jonge gemeente te zijn en zo mee te leven.
We gaan ook wel eens naar een vakantiedienst, is goed te doen. Of we luisteren een bandje. Het is laatste is geen denderend succes gebleken, de laatste keer omdat tijdens de preek een super zeldzamen vlinder constant voor de ramen heen en weer vloog, waar mijn zusjes met de camera achteraan holden. (Het was werkelijk een preek van drie uur, incl. tussenstops)

Maar inderdaad is het vaak een gezeur dat er allerlei activiteiten ondernomen willen worden, die je normaal niet doet op zondag. Misschien leuk om op zondag de kids uit proberen te leggen, waarom zondag op vakantie niet anders is dan zondag thuis. Neem het verhaal van de wetgeving erbij, enz. (kBen geen juffie en geen moeder, maar misschien kan je zo een poging doen om het 'draaglijk' te maken voor de kinderen). Of bereidt ze er thuis al op voor, dat ze al van tevoren nadenken wat ze op zondag willen gaan doen en dat het geen teleurstelling ter plaatse is, dat ze niet mogen gaan zwemmen.
Jelle

Bericht door Jelle »

We nemen altijd een paar preken mee. in de landen waar wij komen kunnen we geen Nederlandstalige diensten bijwonen en gezien we geen talen spreken is een buitenlandse dienst voor ons geen optie.
Afgelopen vakantie met de familie een preeg beluisterd van ds. Jongejan. een mooie aansprekende preek.
Nee in de zomer of winter gaan we niet zwemmen, of skiën op zondag. De zondag is ook op ons vakantie adres een dag des Heeren dus een rustdag en daar proberen we ons zoveel mogenlijk aan te houden.
Heerlijk luieren, wat lezen en noem maar op.
refo

Bericht door refo »

Zondag is op vakantie precies eender als thuis wat betreft de dingen die je wel of niet doet. Op één uitzondering na. We maken wel een wandeling omdat het (waar wij steeds waren) super rustig is. Van ontheiligen van de sabbath lijkt me dan geen sprake.

Als het kan gaan we wel naar NL diensten. Jammer genoeg waren er de laatste jaren geen refo-diensten meer in Neukirchen. Zijn we maar naar Hallenberg geweest bij ds PEG Wiekeraad. Korte, niet zo degelijke, maar meestal wel om over na te denken. Of we nemen een ingeblikte preek.

Predikanten gaan blijkbaar niet meer naar het Sauerland. Daarom gaan we ze maar achterna: de afgelopen jaren waren er steeds wél diensten in Interlaken en Meiringen. Gaan we daar maar heen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Adorote

Bericht door Adorote »

Een Christen zal altijd zijn broeders en zusters op zoeken als hij/zij in het buitenland is , of je de taal van het land nu spreekt of niet.
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door refo
Zondag is op vakantie precies eender als thuis wat betreft de dingen die je wel of niet doet. Op één uitzondering na. We maken wel een wandeling omdat het (waar wij steeds waren) super rustig is. Van ontheiligen van de sabbath lijkt me dan geen sprake.

Als het kan gaan we wel naar NL diensten. Jammer genoeg waren er de laatste jaren geen refo-diensten meer in Neukirchen. Zijn we maar naar Hallenberg geweest bij ds PEG Wiekeraad. Korte, niet zo degelijke, maar meestal wel om over na te denken. Of we nemen een ingeblikte preek.

Predikanten gaan blijkbaar niet meer naar het Sauerland. Daarom gaan we ze maar achterna: de afgelopen jaren waren er steeds wél diensten in Interlaken en Meiringen. Gaan we daar maar heen.

Je bent dus een echte naloper:D
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ook op reis is het voor mij de zondag gewoon rustdag omdat God die dag geheiligd heeft. Een dag om met geestelijke zaken bezig te zijn, waar je doordeweek veelal niet veel tijd voor hebt door werk en omdat je dan allemaal andere dingen aan je hoofd hebt.

We luisteren dan 2x een bandje als we niet in Nederland zijn.
Maar het liefst ben ik tijdens de vakanties eigenlijk op zondag gewoon thuis, maar dat lukt niet als je in het buitenland zit.

[Aangepast op 2/3/05 door Matthijs]
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ook op reis is het voor mij de zondag gewoon rustdag omdat God die dag geheiligd heeft. Een dag om met geestelijke zaken bezig te zijn, waar je doordeweek veelal niet veel tijd voor hebt door werk en omdat je dan allemaal andere dingen aan je hoofd hebt.

We luisteren dan 2x een bandje als we niet in Nederland zijn.
Maar het liefst ben ik tijdens de vakanties eigenlijk op zondag gewoon thuis, maar dat lukt niet als je in het buitenland zit.

[Aangepast op 2/3/05 door Matthijs]

Des te fijneris het dan weer als je weer thuis bent Matthijs.
Afgelopen zondag vond ik het ook weer bijzonder fijn om weer in onze eigen kerk te zijn. Dat gevoel mis je in de vakantie
Marjan

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door refo

Dominee Wiekeraad hebben wij ook een paar keer gehoord. We zaten nog al vooraan, en hij stelde onze jongste rechtstreeks een vraag. Die schrok zich wild, houdt helemaal niet van die dingen.
Maar ds. W. zet je wel aan het denken idd. Bewogen man.

Nemen jullie ook allemaal een cassetterecorder mee op vakantie dus?
Plaats reactie