Daar kan ik wel in komen, maar ik ben het niet eens met het doopformulier, en er wordt zo vaak aangegeven dat als een kind gedoopt is dat het dan direct in het genadeverbond wordt betrokken en daar ben ik het niet mee eens, er staat in God´s Woord: Die gelóófd zal hebben én gedoopt zal zijn zal zalig worden, dus éérst geloven, dan dopen, hoewel ik zelf wel eens troost heb ondervonden uit het doopformulier nl: Als wij uit zwakheid in de zonde vallen, moeten wij aan God's genade niet vertwijfelen, noch in de zonde blijven liggen, daar wij een eeuwig verbond met God hebben, kijk en dát geldt nu de gelovigenhelma schreef:Ik ben wel benieuwd hoe dat zo gekomen is Maria.
Juist dat de Heere Zijn verbond verzegeld heeft aan onze kinderen met het teken van de doop; ja dat Hij Zijn naam verbonden heeft met hun namen geeft mij elke dag weer zo'n pleitgrond om ze bij de Heere te brengen.
.
Vroeger had mijn zoontje Rick het altijd erover dat hij later ds. wilde worden, nu heeft ie er moeite mee om naar een preek te luisteren. Dus al ben je gedoopt, je kunt nog alle kanten op, al hoop en bid ik dat de Heere hem en mijn andere kids de ogen eens wil openen.
Ik zeg niet dat je niet in zonden kunt vallen als je een kind van God mag zijn, dat heb ik zelf ondervonden, maar dáárom staat die zin er: En als wij somtijds uit zwakheid in de zonde vallen............
Ik ben niet voor wederdoop maar voor de geloofsdoop. Omdat ik altijd met dat genade verbond in de knoei kom....
Hoewel ik wél geloof dat een kindje dat uit gelovige ouders geboren is, en al jong overlijdt toch de hoop mag bestaan dat het door de Heere is thuisgehaald voor de dag des kwaads, daar doet de kinderdoop niets aan toe of af.
Zo een beetje duidelijker? Ik weet nl. niet zo goed hoe ik het anders uit moet leggen en ik leg een ander niets op, dit is míjn bevinding en ik zal een ander nooit veroordelen of iets opleggen omdat ie zijn/haar kinderen wél laat dopen.......
NB. dit is niet van de laatste tijd dat ik zo denk maar al 15 jaar lang denk ik daar zo over, ik kan het alleen niet theologisch onderbouwen omdat ik die wijsheid ontbeer.Daarom heb ik me nooit gemengd in discussies over de (volwassen of kinder)doop Het is door mijn beleving zo gekomen.
Ik wil er verder niet over discuseren ook. Het is gewoon míjn zienswijze en heb uitgelegd waarom en daar blijf ik bij....