Zondag: vrije tijd?

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door tukkertje
Moet ik alweer naar jullie toe. Dat trek ik niet hoor:D:D:D:sleep::sleep::sleep:
Beetje beweging is niet slecht.

Voor mij???? Heb conditie van een paard in topvorm.
Dat moet je zo houden. De kkomende tijd ben je de vervanger van de huisvrouw.

Zware tijd. Hopen op een goede hulp. Had wel verwacht dat Daphne zich zou melden, maar ja helaas.
visje

Bericht door visje »

Mag je de zondag doorbrengen als vrije tijd? Met de daar bij behorende activiteiten?
Zoals OSW-en, koffiedrinken bij de buren, etc, etc??
Zondag is in de eerste plaats een dag voor de Heere.
Hem ontmoeten in de kerkdiensten, en idd Bijbelstudie en gebed.
Koffiedrinken bij vrienden en bekenden is gezellig maar houd je van dit soort aktiviteiten af.
Kan wel, maar praat dan eens na over de preek en zing eens wat samen, dan heb ik er geen bezwaar tegen, maar niet zomaar voor de gezelligheid, dat kan door de week prima.

osw'en hoort er dus ook niet bij, ik wilde een preek opzoeken en kon de verleiding niet weerstaan om even te kijken of osw nog in de lucht was, ga nu dus afsluiten en de Bijbel opendoen, voordat de kerk uitgaat. Het is hier nu heerlijk rustig en daar moet je gebruik van maken.
memento

Bericht door memento »

De zondag hebben wij als christenen afgezonderd voor de dienst van de Heere. Een goede traditie. Laten we haar ook echt in Zijn dienst besteden, ipv door allerlei wettische regeltjes te vergeten waar het om gaat.

Zondag is dé dag bij uitstek om te praten over het geloof. Binnen het gezin. Je kan inhaken op de preek. Je kan inhaken op de catechesatievragen die de kinderen moeten leren. Of op een psalm, als ze op de lagere school zitten. Of op het mooie weer. Of .... Aanleidingen genoeg. Doen we het ook?
Andre

Bericht door Andre »

is Osw tegenwoordig ook op zondag toegankelijk? 'k Ging altijd ervan uit dat OSW zondangs niet toegankelijk is (was)!
Bovendien zal ik zziondags nooit achter de computer kruipen, 'k probeer deze dag samen met mijn kinderen door te brengen, door naar de kerk te gaan en een mooi verhaal voor te lezen het zij een bijbelverhaal hetzij een levens verhaal uit een book je van b.v. van Rijswijk.

Kortom het is een rustdag een afgezonderde dag waarvan de Heere in Zijn wet gezegt heeft; Gedenkt den sabbatdag dat gij dien heiligt. Tja en als ik eerlijk ben is er dat punt een groot tekort.
Daphne

Bericht door Daphne »

Zware tijd. Hopen op een goede hulp. Had wel verwacht dat Daphne zich zou melden, maar ja helaas.
Nooit iets verwachten Tuk :% (alleen de komst des Heeren!)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Adorote

Bericht door Adorote »

Zondag de mooiste dag der week we vieren dan Klein Pasen ,ook een feestdag .We zijn Christenen dus vrij.De Zondag is geen opsluitdag maar een feestdag ook voor ontmoeting van hen die jou lief zijn.

En de rest van de week ,zijn ook dagen van Hem Heer van alle Leven,en zijn ook dagen om naar de Kerk te gaan .
Plaats reactie