1ste Nationale ramp van 2011 ?

Mara

Re: 1ste Nationale ramp van 2011 ?

Bericht door Mara »

refo schreef:Da's beter dan voor nix wakker liggen.

Voor zover ik weet zegt niemand dat er geen risico's zijn bij de gevolgen van deze brand.
Alleen is er tot nu toe niet schadelijks GEMETEN. Gisteravond vertaalde het journaal dat in: er ZIJN geen schadelijke stoffen. Dat klopte niet.

Tot nu toe geen doden en zelfs geen gewonden. We mogen voorzichtig blij zijn.
Denk nu zelf eens na, er zijn kankerverwekkende stoffen, bijtende stoffen, giftige stoffen, dat is allemaal verbrand, in het riool gekomen, hoor de adviezen en jullie slapen allemaal gerust ???
De toxicoloog gehoord in het nieuws van 6 uur ??? Hoogleraar dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:

Voor zover ik weet zegt niemand dat er geen risico's zijn bij de gevolgen van deze brand.
Alleen is er tot nu toe niet schadelijks GEMETEN. Gisteravond vertaalde het journaal dat in: er ZIJN geen schadelijke stoffen. Dat klopte niet.

Denk nu zelf eens na, er zijn kankerverwekkende stoffen, bijtende stoffen, giftige stoffen, dat is allemaal verbrand, in het riool gekomen, hoor de adviezen en jullie slapen allemaal gerust ???
ja hoor. Ik slaap prima. Degenen die daartoe zijn aangesteld omdat ze er kennis over hebben, beweren tot nu toe dat er geen directe schade is voor de gezondheid. Er is altijd wel iemand te vinden die het tegengestelde beweert, zoals dus de betreffende hoogleraar. Zelf heb ik er te weinig verstand van om te kunnen beoordelen wie er gelijk heeft.
Lassie

Bericht door Lassie »

Mara schreef:

Ik heb heerlijk geslapen en ik slaap nog steeds heerlijk.

Vorige week toen er christenen om kwamen in Egypte en Iran heb ik oook geslapen die nacht, maar heb er wel mee bij stil gestaan dan bij deze brand.

3,5 jaar geleden is hier in de straat tegen over ons een huis ontploft (gelukkig geen doden) en in de brand gevlogen, die nacht heb ik ook goed en heerlijk geslapen.

Bij een brand gooi ik altijd de ramen dicht (ivm de stank). En hou dan ook meestal het media in de gaten maar ik ga geen paniek zaaien.

Ik begrijp het openen van zo'n topic niet echt, kun je dat misschien uit leggen? (het antwoord als: om jullie er van op de hoogte te stellen hoeft niet want dat wist ik al).
refo

Bericht door refo »

Auto schreef:
refo schreef:Ik probeer te achterhalen hoeveel dioxine er precies in die eieren zat.
Weet iemand dat?
Er heeft ergens op internet een bericht gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.
Ik zie in de berichten alleen dat er veevoeder is verkocht met een te hoog dioxinegehalte. 1560 picogram ipv de toegestanen 750. Maar hoeveel er nu per ei is aangetroffen zie ik nergens. Alleen krantenkoppen over: giftige eieren.
De norm per ei schinjt max 5 pg te zijn.

We nuttigen blijkbaar binnen de normen al heel wat picogrammen.
Alles weten maakt ook al weer niet gelukkig. We konden 6000 jaar geen picogrammen meten. Nu het wel kan is er opeens veel gif in de wereld.
vlinder

Bericht door vlinder »

refo schreef:
Auto schreef:
refo schreef:Ik probeer te achterhalen hoeveel dioxine er precies in die eieren zat.
Weet iemand dat?
Er heeft ergens op internet een bericht gestaan, maar ik kan het niet meer vinden.
Ik zie in de berichten alleen dat er veevoeder is verkocht met een te hoog dioxinegehalte. 1560 picogram ipv de toegestanen 750. Maar hoeveel er nu per ei is aangetroffen zie ik nergens. Alleen krantenkoppen over: giftige eieren.
De norm per ei schinjt max 5 pg te zijn.

We nuttigen blijkbaar binnen de normen al heel wat picogrammen.
Alles weten maakt ook al weer niet gelukkig. We konden 6000 jaar geen picogrammen meten. Nu het wel kan is er opeens veel gif in de wereld.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat tegenwoordig je nog aan spinazie-eten kan overlijden...
Aan de andere kant....het zou mij niets verbazen als Nero zo gek is geworden doordat de waterleidingen van koper waren...sommige dingen zijn gewoon echt slecht voor je en kun je beter vermijden. Dus zo'n onderzoek als in die eieren vind ik persoonlijk wel een prettig idee.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

vlinder schreef:Aan de andere kant....het zou mij niets verbazen als Nero zo gek is geworden doordat de waterleidingen van koper waren...sommige dingen zijn gewoon echt slecht voor je en kun je beter vermijden.
Dan heb ik denk ik ook een probleem: bij ons zijn de waterleidingen ook van koper. ;)
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
vlinder schreef:Aan de andere kant....het zou mij niets verbazen als Nero zo gek is geworden doordat de waterleidingen van koper waren...sommige dingen zijn gewoon echt slecht voor je en kun je beter vermijden.
Dan heb ik denk ik ook een probleem: bij ons zijn de waterleidingen ook van koper. ;)

Hé waarom verbaast mij dit niet :nananere
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Lassie schreef:
Mara schreef:

Ik heb heerlijk geslapen en ik slaap nog steeds heerlijk.

Vorige week toen er christenen om kwamen in Egypte en Iran heb ik oook geslapen die nacht, maar heb er wel mee bij stil gestaan dan bij deze brand.

3,5 jaar geleden is hier in de straat tegen over ons een huis ontploft (gelukkig geen doden) en in de brand gevlogen, die nacht heb ik ook goed en heerlijk geslapen.

Bij een brand gooi ik altijd de ramen dicht (ivm de stank). En hou dan ook meestal het media in de gaten maar ik ga geen paniek zaaien.

Ik begrijp het openen van zo'n topic niet echt, kun je dat misschien uit leggen? (het antwoord als: om jullie er van op de hoogte te stellen hoeft niet want dat wist ik al).
Het laatste wat ik erover zeg. Ik beantwoord nog jouw vraag. Ik heb dit topic geopend, kort na het horen van dit nieuws. Dit was niet zomaar een lokaal brandje ! Het leek erop of dit een grote impact ging krijgen. Niet iedereen volgt alle nieuws op de voet en ik weet dat er verschillende forummers in die contreien wonen, waaronder ikzelf ook :)
Eerlijk gezegd verbazen mij de laconieke reacties. Misschien wonen jullie aan de andere kant van het land ?
Gelukkig viel het achteraf mee, maar het besloeg toch anderhalve dag !
Maar we zijn er nog niet. Er blijkt toch bluswater, MET GIF in het riool en oppervlaktewater terecht te zijn gekomen.
Ik heb familieleden bij de brandweer en mijn man weet heel veel van verf, daarom weet ik wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Laten we hopen dat we over een paar dagen/weken niet op deze brand + gevolgen terug hoeven te komen. Maar in de oudheid was het al zo, de boodschapper van het slechte nieuws moest koppie kleiner gemaakt worden :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Mara schreef:Eerlijk gezegd verbazen mij de laconieke reacties. Misschien wonen jullie aan de andere kant van het land ?
Nee hoor, zoals gezegd woon ik op een afstand (hemelsbreed) van nog geen 10 km., maar een zekere nuchterheid kan geen kwaad. Zeker niet als je radio Rijnmond aanzet en dan alleen maar mensen hoort over hoe bizar het is en dat ze dat nog nooit hebben meegemaakt enzovoorts. Dat lijkt me niet verstandig voor een "rampenzender".
Om ca. 12 uur 's avonds luisterde ik nog even, en toen ging het over de afsluiting van de A16 en de N3. Een beller reageerde, en natuurlijk is het lastig als je de snelweg niet op kan om naar huis te gaan. Maar de presentator maakte ervan: Dordrecht is zo goed als onbereikbaar.... Bellers moesten laten weten hoe de situatie was in Papendrecht enzovoorts. Kortom: het klonk veel heftiger dan dat het was. Ik woon dichterbij Moerdijk dan Dordrecht, en het stonk bij ons best wel. Maar je hoefde echt niet met een gasmasker de straat op ofzo.
helma

Bericht door helma »

oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Een vriend van ons werkt in het bedrijf wat naast het rampbedrijf ligt.
Hoeft dus niet op het werk te komen vanwege .... het gif wat daar ligt!!!

Hij reageerde als volgt;
Mensen worden opzettelijk dom gehouden, dan ontstaat er tenminste geen paniek!!

Deze woorden worden gezegd door hoge bazen tegen personeel!
Zijn we nu echt zo naief, of laten we ons graag in slaap sussen? :jongle
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Lekker discussie over nu wel of geen giftige stoffen zijn vrijgekomen...
refo

Bericht door refo »

Wat er allemaal waar en niet waar is: ik weet het ook niet.

Nederland begint wel op een coffeshop te lijken. Aan de voordeur willen we allemaal makkelijke dingen kopen, die het leven veraangenamen. We willen alleen niet weten waar het vandaan komt. Want wee degene die het maakt! Die besmeren we met pek en bestrooien we vervolgens met veren, als er iets misgaat.
refo

Bericht door refo »

In Limburg geldt nu ook GRIP 4 .
Plaats reactie