Lassie schreef:Mara schreef:refo schreef:Da's beter dan voor nix wakker liggen.
Voor zover ik weet zegt niemand dat er geen risico's zijn bij de gevolgen van deze brand.
Alleen is er tot nu toe niet schadelijks GEMETEN. Gisteravond vertaalde het journaal dat in: er ZIJN geen schadelijke stoffen. Dat klopte niet.
Tot nu toe geen doden en zelfs geen gewonden. We mogen voorzichtig blij zijn.
Denk nu zelf eens na, er zijn kankerverwekkende stoffen, bijtende stoffen, giftige stoffen, dat is allemaal verbrand, in het riool gekomen, hoor de adviezen en jullie slapen allemaal gerust ???
De toxicoloog gehoord in het nieuws van 6 uur ??? Hoogleraar dus.
Ik heb heerlijk geslapen en ik slaap nog steeds heerlijk.
Vorige week toen er christenen om kwamen in Egypte en Iran heb ik oook geslapen die nacht, maar heb er wel mee bij stil gestaan dan bij deze brand.
3,5 jaar geleden is hier in de straat tegen over ons een huis ontploft (gelukkig geen doden) en in de brand gevlogen, die nacht heb ik ook goed en heerlijk geslapen.
Bij een brand gooi ik altijd de ramen dicht (ivm de stank). En hou dan ook meestal het media in de gaten maar ik ga geen paniek zaaien.
Ik begrijp het openen van zo'n topic niet echt, kun je dat misschien uit leggen? (het antwoord als: om jullie er van op de hoogte te stellen hoeft niet want dat wist ik al).
Het laatste wat ik erover zeg. Ik beantwoord nog jouw vraag. Ik heb dit topic geopend, kort na het horen van dit nieuws. Dit was niet zomaar een lokaal brandje ! Het leek erop of dit een grote impact ging krijgen. Niet iedereen volgt alle nieuws op de voet en ik weet dat er verschillende forummers in die contreien wonen, waaronder ikzelf ook
Eerlijk gezegd verbazen mij de laconieke reacties. Misschien wonen jullie aan de andere kant van het land ?
Gelukkig viel het achteraf mee, maar het besloeg toch anderhalve dag !
Maar we zijn er nog niet. Er blijkt toch bluswater, MET GIF in het riool en oppervlaktewater terecht te zijn gekomen.
Ik heb familieleden bij de brandweer en mijn man weet heel veel van verf, daarom weet ik wat de gevolgen zouden kunnen zijn.
Laten we hopen dat we over een paar dagen/weken niet op deze brand + gevolgen terug hoeven te komen. Maar in de oudheid was het al zo, de boodschapper van het slechte nieuws moest koppie kleiner gemaakt worden