Tiberius schreef:Het feit, dat Erasmiaan dat constateert is niet op de persoon spelen, toch?
Of het waar is, is een tweede, maar daar kan Marnix zelf op reageren.
Het beste kunnen we zijn uitspraak interpreteren als: "Marnix is een persoon die meer van vernieuwingen houdt dan Erasmiaan."
Of zo.
Klopt. Ik hou van vernieuwing van vormen. Niet van de inhoud. Die houdt eeuwig stand. Maar taal verandert, cultuur verandert... Het is dus goed om vormen aan te passen, want dat betreft hou ik van vernieuwing, zolang het niet ten koste van de inhoud gaat. Met de kwalificatie van Erasmiaan, dat ik van vernieuwing hou, heb ik dan ook totaal geen problemen. De enige aanmerking die ik wel heb, is dat deze opmerking niet gepaard gaat met een inhoudelijke reactie op mijn vraag. Daar gaat dit topic over, dus wie een zinnige bijdrage wil leveren doet er goed aan om ook inhoudelijk te discussiëren. Het gaat hier niet over wie ik ben of waar ik voorstander van ben, dus dat soort opmerkingen kunnen ook in het "wist u dat-topic". Wist u dat Marnix van vernieuwing houdt? Prima. Hier vind ik het ook prima, maar ga dan ook op de rest van wat ik zeg in