Helemaal eens!Afgewezen schreef:Dat is op zich terecht, als je dan maar niet uit het oog verliest, dat er in het NT ook een heel duidelijk verschil was c.q. aan de dag trad tussen (echte) gelovigen en degenen die Christus verwierpen (o.a. omdat Hij niet aan hun verwachtingen voldeed). Sinds de zondeval zijn er ten diepste maar twee soorten mensen (geweest): gelovigen en ongelovigen. En ik geloof, in het geheel van de Schrift gezien, dat de herders tot de gelovigen behoorden. Zie bijv. Mal. 4:2:theoloog schreef:Daar blijkt nog een keer dat het juiste zicht op die vervulling maar langzaam wilde dagen, zelfs bij discipelen die Jezus onderwijs en daden zeer goed kenden. Dat is wat ik wilde benadrukken.
Ulieden daarentegen, die Mijn Naam vreest, zal de Zon der gerechtigheid opgaan, en er zal genezing zijn onder Zijn vleugelen; en gij zult uitgaan, en toenemen, als mestkalveren.
over de herders
Re: over de herders
Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?aboricultura schreef:Dag mensen.
Ik heb gemerkt dat het zinnetje over godzalige opoe s en doorgeleide nichten bij somige niet goed is gevallen.
Mijn excuses als ik daar mee mensen verdriet heb gedaan, het is een groot voorrecht als je een bekeerde opa,oma vader,moeder of welke familelid dan ook gehad hebt.
Al komt het er voor ons persoonlijk op aan ik kan het niet doen met de bekering van een dierbare.
Wat de schrijver van dit stukje bedoelde is volgens mij dat er hindernissen op geworpen kunnen worden om dan niet met haast te gaan naar de Heere Jezus.
De bedoeling is toch denk ik : Haast u en spoed u om ons leven wil en dan kun je beter niet eerst bij mensen langs gaan maar meteen naar God.
Wij hebben geen maagd Maria nodig , die voor ons een voorspraak is zoals bij rome.
Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en een goede dienst straks in de kerk
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Een dochter van je broer, zus, oom of tante die doorgeleid is.Joannah schreef:Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?
Doorgeleid zijn wil in bevindelijke kringen zeggen dat zo iemand bepaalde standen in het geloofsleven bevindelijk heeft doorleefd.
Dit samengevoegd hebbende kom je tot de afschuwelijke aanduiding: doorgeleide nicht.
Ik begrijp nu waarom Solcon af en toe blokkeert in dit topic...Joannah schreef:Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?
Het is onbedoeld erg geestig
sorry

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
't Is inderdaad om te gieren 

Tiberius schreef:Ik begrijp nu waarom Solcon af en toe blokkeert in dit topic...Joannah schreef:Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?
Dat is nu net het verschil : Kliksafe weet dat dit bevindelijk taalgebruik is

Opgelost, haha!!Tiberius schreef:Ik begrijp nu waarom Solcon af en toe blokkeert in dit topic...Joannah schreef:Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?
goed te zien dat we toch allemaal nog wat humor hebben :-)Ander schreef:Opgelost, haha!!Tiberius schreef:Ik begrijp nu waarom Solcon af en toe blokkeert in dit topic...Joannah schreef:Kan iemand me zeggen wat een doorgeleide nicht eigenlijk is?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?