Natres (Nationale Reserve)

Lieneke

Bericht door Lieneke »

(Zeg, de barbecue is niet van 't weekend, maar midden in de week: volgende week woensdag.)

Hm nee, heel niet gek, vind het eigenlijk wel erg stoer, maar dat is geen goede reden om naar de Natres te gaan, vind ik.

[Aangepast op 20/8/04 door Lieneke]
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Oorspronkelijk gepost door Sergeant Weijgers
Vertel Kevertje,
Hoe kom je er zo bij?
Ook geluisterd naar een flitsend voorlichtingspraatje?

Tja.. wat wil je als er 3 broers/ 1 zwager bij hebt zitten;), en 2 die er nog op willen!

:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Lieneke
Haha, wees gerust, zal nog wel een tijdje duren voordat alle Luitens zich kunnen aanmelden.

Ik zie het al voor me: Lieneke in DT..
Nieuwe serie: De Luitens veroveren Nederland:,
Sergeant Weijgers

Bericht door Sergeant Weijgers »

Net even op m'n rooster gekeken maar dan moet ik net gaan werken (5 dagen) Trouwens waar moet dat plaat gaan vinden dan?
Lieneke

Bericht door Lieneke »

In Gouda.
Sergeant Weijgers

Zeg Kevertje je bent toch geen Luiten hoop ik...
Sergeant Weijgers

Ligt niet naast de deur hé, Lieneke
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Zeg Kevertje je bent toch geen Luiten hoop ik...

k ben n zusje van j, j, a!
Sergeant Weijgers

Hahaha....'tis niet waar....
Kevertje

Bericht door Kevertje »

Hahaha....'tis niet waar....

Kijk zelf maar ;)
Kislev

Bericht door Kislev »

Hahaha....begint het al een beetje te begrijpen Adorote
Enne idd ben bij de Nationale Reserve
Volgens mij toch wel beetje mannencultuurtje met de bijbehorende moppen e.d.
Dat moet je maar willen...
Sergeant Weijgers

Hallo Kislev,

Misschien een mannen cultuurtje, hoewel er al veel veranderd is.
Vrouwen zijn al meer geaccepteerd binnen de krijgsmacht en dat is toch ook wel te merken.
Dit betekent niet dat er in de regel uitzonderingen worden gemaakt, hoewel uitzonderingen mischien wel commandant of groep gebonden is.
Toch kan ik niet ontkennen de vrouwen een sterke minderheid zijn binnen de organisatie. Mijn ervaringen met vrouwen binnen de Natres zijn beslist niet negatief.
De verstandhoudingen binnen een groep zie je er door veranderen, wat beslist niet negetief hoeft te zijn. Dit ligt natuurlijk ook aan hoe iemands karakter is. Maar dit geldt ook voor mannen!!
Een goede inzet in de groep, wordt altijd opgemerkt.
Dat betekent ook dat je soms meer in het belang van de groep moet denken dan aan jezelf.
Ik weet wel dat het voor vrouwen fysiek soms best zwaar kan zijn, in dat geval zal de groep inspringen om de klus te klaren.
Eén voor allen en allen voor één zou een passend motto kunnen zijn.
Misschien dat er mensen zijn die vrouwelijke militairen kennen, en zij hun reactie op deze vraag kennen?
Het mooist zou zijn een vrouw binnen de Natres die hierop een reactie kan geven.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ken je René Westerbeke ook?
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Mijn schoonzus zit ook bij de Natres. Het verschilt misschien per peloton. Ze zit er nu een aantal jaar en heeft er nooit spijt van gehad. Ligt er aan hoe je bent, denk ik. Zij is heel wat mans en heeft haar woord wel klaar, wanneer dat nodig is, denk ik zo. 't Is misschien meer voor mannen, maar voor bepaalde vrouwen vind ik het ook wel wat.

(René Westerbeke komt mij ook heel bekend voor, Matthijs, maar de vraag is niet aan mij gesteld :D )
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Lieneke
(René Westerbeke komt mij ook heel bekend voor, Matthijs, maar de vraag is niet aan mij gesteld :D )
Ken jij hem ook dan? Ik wist wel dat hij jouw broers kende van de Natres.
Ik ken hem van de vakantie in Madagaskar. Hij had met nog paar anderen een NR wraakactie uitgehaald bij ons, nadat wij bij hun een kalkoen de bungalow ingegooid hadden toen ze lagen te slapen. Ik zal de Nationale Reserve grap maar niet vertellen, want ik vond 'm behoorlijk grof, maar 't was wel verschrikkelijk lachen 's nachts. Alle gasten van het hotel waren 's nachts wakker van ons geworden.

:D
Plaats reactie