Het moet niet gekker worden

Gijs83

Re: Het moet niet gekker worden

Bericht door Gijs83 »

albion schreef:
Wordt de hond ook even verwend!
Koren op de molen voor de partij van de dieren!
Snuf
Contacteer:

Bericht door Snuf »

Waar gaat dit topic eigenlijk over?
albion

Bericht door albion »

Lees ik vandaag in het ND dat Sharia4Holland streeft naar de invoering van Islamitische wetgeving.
Ze zijn al actief bezig in België. Maar wij als christenen hoeven niet bang te zijn want:
Niemand wordt verplicht om moslim te worden. Wie zijn eigen geloof wil bewaren, mag dat doen.
De hoogtijdagen voor de joden in Andalusië waren tijdens islamitische heersachappij.
Daarna kwam de inquisitie.

Zou hiervan daan het spreekwoord komen: Liever Turks dan Paaps???
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Joannah

Bericht door Joannah »

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
caprice

Bericht door caprice »

Joannah schreef:En toch word het nog steeds gekker
http://www.euronews.net/nocomment/2010/ ... -audience/
Die oude stakker op die stoel moet toch doorgaan voor een plaatsvervanger van Christus? Het moet inderdaad niet gekker worden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Joannah

Bericht door Joannah »

Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Deze posting sluit wel erg goed aan bij de topictitel.
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Deze posting sluit wel erg goed aan bij de topictitel.
Ja, ik las het en dacht gelijk aan de topic titel.
Zelfs een ongelovige zal niet ontkennen dat Jezus Joods was.
Marnix

Bericht door Marnix »

caprice schreef:
Die oude stakker op die stoel moet toch doorgaan voor een plaatsvervanger van Christus? Het moet inderdaad niet gekker worden.
Beetje respectloos hoor. Ik dacht dat we geleerd waren onze vijanden lief te hebben en anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. Dan kan je het op alle vlakken niet met de Paus eens zijn, zijn "ambt" niet accepteren en respecteren, maar lijkt "ouwe knakker" me niet gepast. Je wil toch ook niet dat anderen jou of een predikant uit jouw kerk zo aanspreek? Zoals je wil dat de mensen jou behandelen, behandel hen evenzo. Dat geldt zelfs voor de paus.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
caprice

Bericht door caprice »

Marnix schreef:
caprice schreef:
Beetje respectloos hoor. Ik dacht dat we geleerd waren onze vijanden lief te hebben en anderen te behandelen zoals je zelf behandeld wil worden. Dan kan je het op alle vlakken niet met de Paus eens zijn, zijn "ambt" niet accepteren en respecteren, maar lijkt "ouwe knakker" me niet gepast. Je wil toch ook niet dat anderen jou of een predikant uit jouw kerk zo aanspreek? Zoals je wil dat de mensen jou behandelen, behandel hen evenzo. Dat geldt zelfs voor de paus.
Het 'ouwe knakker' wat je me in de mond legt klinkt toch wel wat minder respectloos dan 'oude stakker'.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Marnix

Bericht door Marnix »

Je hebt gelijk, maar ouwe stakker vind ik nog steeds niet echt respectvol. Wil je zelf zo genoemd worden? Of vond je het prima als ik predikanten uit je kerkverband zo noem?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Je hebt gelijk, maar ouwe stakker vind ik nog steeds niet echt respectvol. Wil je zelf zo genoemd worden? Of vond je het prima als ik predikanten uit je kerkverband zo noem?
De paus is een dwaalleraar en het is zeer aanmatigend dat men hem ziet als de opvolger van Christus op de aarde, ja, dat is blasfemisch. Onze oudvaders lieten zich in nog wel scherpere bewoordingen uit over de paus. Desalniettemin had ik dit niet zo gezegd maar veroordelen doe ik het niet.
Marnix

Bericht door Marnix »

Je kan op alle vlakken met hem oneens zijn en dat duidelijk laten merken.... maar feit blijft dat we onze vijanden lief moeten hebben en we (en ook onze voorvaderen / oudvaders) beter niet zo over mensen mensen kunnen praten. Wijs dan op de zonde ipv te schamperen over "ouwe stakker" enzo. Zoals je wil de dat de mensen jou behandelen, behandel hen evenzo. Dat Bijbelvers gaat niet alleen over mensen met wie je het goed kan vinden, die volgens jou wel goed leven enzo. Dat gaat over alle mensen... en mijns inziens is de paus ook nog steeds een mens.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

@Marnix: De term "oude stakker" vind ik niet respectloos.
- "Oud" betekent "lang geleefd hebbend, bejaard". Dat geldt zeker voor de paus.
- "Stakker" betekent "beklagenswaardig, zielig persoon". Dat kan iemand zeker van hem vinden, maar is niet respectloos.

De term "ouwe knakker" is wel wat respectloos.
- "Ouwe" i.p.v. "oude" klinkt wat minder respectvol.
- "Knakker" betekent "rare vent, snuiter". Dat is echt niet-respectvol.

Maar goed, dat laatste is jouw eigen uitdrukking, apart om er dan zo tegen ten strijde te trekken.
Overigens zie je dat wel vaker hier op het forum: eerst zelf een karikatuur oprichten van iemands woorden en die vervolgens te vuur en te zwaard bestrijden.
Gesloten