schaatsende ouderling

wim

Bericht door wim »

Wat is een gek mens dan? Geen normaal mens, misschien?
xgnoom

Bericht door xgnoom »

Ooit 'n normaal mens ontmoet?

En... beviel het?

:bou:
Gaat heen en leert wat het betekent: Barmhartigheid wil Ik en geen offerande
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door xgnoom
Ooit 'n normaal mens ontmoet?

En... beviel het?

:bou:
Wat is normaal?
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Wat is normaal
vrienden zeggen vaak tegen mij:
'jij bent niet normaal'
en dan is steevast mijn antwoord:
'nou, ik wil het graag zo houden, want ik vaar er wel bij, ik zou niet graag normaal zijn'
:bu
Moeder riep altijd: Doe maar normaal doe je gek zat!:cool::cool:
Loyalus

Bericht door Loyalus »

Goed we hebben het antwoord: Het mag van ons!
Volgende vraag: Moet hij in zijn zwarte pak met hoed op of mag het in vrije tijdskleding met een ijsmuts al dan niet zwart?
wim

Bericht door wim »

M.a.w. moet de ouderling, die zich normaal gesproken gewoon kleedt, zich speciaal voor het schaatsen in een zwart pak hijsen? :pu
Andre

Bericht door Andre »

Naar wat de ambtsdrager zelf verantwoord vind.
Loyalus

Bericht door Loyalus »

Oorspronkelijk gepost door wim
M.a.w. moet de ouderling, die zich normaal gesproken gewoon kleedt, zich speciaal voor het schaatsen in een zwart pak hijsen? :pu
Normaal gesproken gewoon kleedt??? Dat kennen wij bij ons niet hoor. Bij de bevestiging krijgt hij/zij een pak aangemeten die hij/zij verder altijd draagt, of het werk moet andere eisen vragen dan mag de overall er overheen [vandaar de naam]. ;)
refo

Bericht door refo »

Volgens mij is een ouderling een gewoon gemeentelid die tot opziener is gekozen. Dat we menen dat het een ander 'soort' gemeentelid is met andere wetten en regels is onzin. Ze hebben het wel aan zich zelf te danken. Neem bijvoorbeeld het feit dat ze in een clubje apart binnenkomen en ook nog apart gaan zitten. Laat de ouderling van dienst in de buurt van de dominee gaan zitten en de rest gewoon bij z'n eigen gezin. Dan worden het vanzelf weer gewone mensen.
Andre

Bericht door Andre »

Oorspronkelijk gepost door refo
Volgens mij is een ouderling een gewoon gemeentelid die tot opziener is gekozen. Dat we menen dat het een ander 'soort' gemeentelid is met andere wetten en regels is onzin. Ze hebben het wel aan zich zelf te danken. Neem bijvoorbeeld het feit dat ze in een clubje apart binnenkomen en ook nog apart gaan zitten. Laat de ouderling van dienst in de buurt van de dominee gaan zitten en de rest gewoon bij z'n eigen gezin. Dan worden het vanzelf weer gewone mensen.
het is waar
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door refo
Niet mee eens, ambtsdragers gewoon in banken voor de ambtsdragers naast de kansel. Als we doen wat de DKO voorstelt, 2 jaar zitten en ieder jaar de halve kerkenraad vernieuwen, is er niks aan de hand.
Plaats reactie